Audi A7 55 TFSI quattro (2018)

Technologické souznění

Od vlajkové manažerské lodi Audi A8 přebírá atraktivní a sportovně laděné Gran Turismo Audi A7 Sportback drtivou většinu technologií. Na českých silnicích je žhavou novinkou.

Čtyřdveřové kupé s dlouhou splývavou zádí měří na délku téměř 5 metrů a po designové stránce jej považuji za povedený kousek, který je díky výklopnému víku kufru i vcelku praktický. Zezadu upoutá pozornost světelný pruh spojující oba zadní světlomety a i zepředu je světelný design velmi výrazný díky skvělým HD matrix LED světlům.

Díky dynamickému řízení všech kol auto krásně „padá“ do zatáček a při parkování si naopak neuvědomujete jeho skutečné rozměry.

Pod kapotou testovaného vozu byl benzinový přeplňovaný motor 3.0 V6 s výkonem 340 koní, což autu stačí ke zrychlení na stovku mírně nad pět vteřin. I když to nevypadá, využívá Audi A7 lehce hybridní techniku s napětím elektrické sítě 48 V. Díky generátoru BAS může Audi A7 „plachtit“ v rychlostech od 55 do 160 km/h setrvačností s vypnutým motorem, jeho spuštění ani nezaregistrujete. Také stop-start funguje již od rychlosti 20 km/h a k predikci dění před autem využívá dokonce i přední kameru.

V interiéru se člověk ocitá v zajetí displejů, ať už jde digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit o úhlopříčce 12,3 palce, nebo o dvojici displejů na středovém panelu – horní má úhlopříčku 10,1 place a spodní 8,6 palce, a to nemluvím o head-up displeji na čelním okně. Možností, jaké údaje lze promítat na kterou obrazovku a jak má daná obrazovka vypadat, je opravdu hodně. Já nejvíce preferoval na přístrojovém štítu 3D mapu ve vysokém rozlišení.

Koncept ovládání se změnil a Audi vsadilo na způsob blízký mobilním telefonům a tabletům. Výsledek je intuitivní a logický.

Audi zvolilo pro takové množství funkcí a nastavení způsob ovládání velmi podobný tabletu či mobilnímu telefonu. Ikonky lze tažením přesouvat, vytvářet si zástupce pro rychlý přístup a dotykový displej může poskytovat i nastavitelnou haptickou zpětnou vazbu. Zkoušel jsem rovněž hlasové ovládání v češtině, které sice ne vždy pochopilo, co mám na mysli, ale i tak je důstojným reprezentantem budoucích trendů plynulé hlasové komunikace řidiče s vozem. Audi využívá nejen pokyny uložené v paměti auta, ale snaží se reagovat i na hovorovější mluvu přístupem do cloudu. Můžete třeba říct „Je mi zima“ a začít řešit, o kolik se má zvýšit teplota v autě.

Poznámka:

  • Fotky jsem tentokrát kvůli špatnému počasí nebyl schopen pořídit sám, takže auto na obrázcích není to, které jsem testoval. Laskavý čtenář pochopí a promine.
  • Tento kratší test vznikl pro automobilovou přílohu Týdeníku Echo

Technické údaje

Audi A7 55 TFSI quattro (2018)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 579 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 745 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 688 400 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Vidlicový
  • Počet válců: 6
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 2 995 cm³
  • Nejvyšší výkon: 340 k při otáčkách: 5 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 500 Nm při otáčkách: 1 370/min
  • Převodovka: Sedmistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Liftback
  • Segment: Vyšší střední třída
  • Délka: 4 969 mm
  • Šířka: 1 908 mm
  • Výška: 1 422 mm
  • Rozvor: 2 926 mm
  • Objem kufru (základní): 535 l
  • Objem kufru (největší): 535 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 815 kg
  • Užitečné zatížení: 655 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 7,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 9,2 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,6 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 9,6 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 158 g/km
  • Objem nádrže: 73 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *