Škoda Karoq 1.5 TSI (2017)

Zavátá stopa

Stopy Yetiho jsou příchodem modelu Škoda Karoq nadobro zaváty a tímto kompaktním SUV Škodovka rovněž uzavírá letošní rok plný novinek. Na sicilských silnicích jsem měl možnost strávit za volantem Karoqu prvních pár stovek kilometrů. Moje dojmy z motorizace 1.5 TSI?

Škoda Karoq je menší sourozenec Kodiaqu a jak je pro Škodovku typické opět se nachází na pomezí segmentů – mezi vyloženě malá SUV nezapadá, mezi typickými kompaktními se pro změnu zase řadí spíše k těm menším. Je s délkou 4,4 metru ideálním univerzálním řešením pro všechny, kteří nepotřebují sedm míst, přehnaně velký kufr (Škoda Karoq má základní objem 521 litrů) a přesto vyžadují dostatečný prostor třeba i pro děti na zadních sedadlech. Malá SUV jsou jim malá, na velká nemají peníze nebo je nepotřebují – takže Karoq. Jaký je? Odpověď bude zajímat určitě více lidí, než těch více než 3000, kteří si toto auto již objednali, aniž by v něm jeli či ho pořádně viděli. Chybu neudělali.

Dezolátní sicilské silnice ideální prověřily podvozek

Podvozek zvládá víceméně všechny typy nerovnostní, vč. těch velkých, naprosto s přehledem.

Sicilské silnice jsou v dost dezolátním stavu, nelze mluvit jen o výmolech, ale i propadlinách, chybějících krajnicích, které se nenávratně poroučely do roklin, výrazných terénních vlnách a dokonce i o občasné absenci asfaltu vůbec. Pro testovací jízdu s novým autem se to na první pohled nezdá jako ideální volba, ale pokud jde o SUV a ještě k tomu pro české řidiče, kteří oprávněně nadávají na stav našich silnic, vlastně by se těžko hledala lepší příležitost, kde model Škoda Karoq důkladně prověřit. A dlužno podotknout, že právě nastavení podvozku pro mě bylo jedním z hlavních překvapení – i na velkých osmnáctipalcových kolech podvozek naprosto s přehledem tlumí i velké nerovnosti, nerázuje, neodskakuje a je při zachování velmi solidní agility tak komfortní, až se mi tomu nechtělo věřit. Podvozek je fakt velkým plusem tohoto auta.

Čtyřválec, který umí být dvouválcem

Na motoru je znát, že musí primárně plnit nejrůznější emisní nařízení.

Hodně zvědavý jsem byl na nový motor 1.5 TSI s výkonem 150 koní a technologií odpojování válců. S ním jsem po Sicílii najel asi 130 kilometrů se spotřebou kolem 8 l/100 km, což sice na první pohled není kdovíjak nízký apetit, ale zohlednit je nutné hodně kopcovitý profil trasy a již zmíněné horší silnice, které nutí k častému brzdění a znovurozjíždění. Na motoru je znát, že primárně musí plnit veškerá nařízení o emisích, takže nevyniká ostřejší špičkou, lineárně se nechává vytáčet a autu uděluje dynamiku dostačující na běžné potřeby. V mém případě byl tento motor spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou, u které jsem si musel trochu zvykat na chod spojky, který byl možná až příliš měkký bez odporu, takže jsem zprvu nevěděl, kdy přesně zabírá. Samotného odpojování válců si při běžné jízdě vůbec nevšimnete. Karoq je s tímto motorem velmi dobře odhlučněn, o jeho chodu víceméně vůbec nevíte a vůbec tohle SUV chválím za nízkou hladinu vnitřního hluku. I díky rozložení hmotnosti a již zmiňovanému perfektnímu podvozku je jízda s Karoqem i v zatáčkách docela zábavná, auto krásně poslouchá na pokyny volantu a ochotně se „skládá“ do zatáček, v kterých ho jen tak něco nerozhodí. Svůj pozitivní podíl na jízdních vlastnostech mají i krátké zadní převisy.

Co nového přináší Škoda Karoq?

Škoda Karoq je první Škodovkou, která může být k dispozici s individuálně programovatelným digitálním přístrojový panelem, logicky samozřejmě navazuje na současný trend a přináší poslední generaci palubních systémů a konektivity. Rovněž v úrovni asistentů kopíruje potřeby trhu a zákazníků, takže očekávejte adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, systém čtení dopravních značek, nouzové brzdění s prediktivní ochranou chodců atd., atd…

Škoda Karoq je v nabídce zatím s pěti motory, přičemž základ tvoří tříválec 1.0 TSI (85 kW). S pohonem všech kol lze v začátku prodeje kombinovat pouze obě varianty turbodieselu 2.0 TDI, ale postupně se bude nabídka a možnosti dále rozšiřovat. Z hlediska převodovek lze volit mezi manuální a dvouspojkovou sedmistupňovou DSG. Ceny začínají od 529 900 Kč a, i když v ceníku najdete jen dvě výbavy Ambition a Style patří Škoda Karoq z hlediska standardní výbavy a možností příplatků určitě do nadprůměru.

Je Škoda Karoq 1.5 TSI auto pro tebe?

JSI TO TY?

Nehledáš v jádru nic výstředního, spíše si chceš koupit solidního, komfortního, dobře vybaveného parťáka s vysokou úrovní praktičností, který samozřejmě nezklame ani svým vzhledem. Litrový tříválec ti připadá málo, tak chceš silnější motor, jakkoliv víš, že to stejně žádný trhač asfaltu nebude. Je pravděpodobnější, že hledáš auto spíše pro ženu, ale chceš takové, které je přeci jen trochu unisex, když s ním pojedeš i ty.

A MÁŠ NA NĚJ?

Karoq není autem za hubičku, startovací cenou se řadí spíše k nadprůměru v daném segmentu, ale za těch 529 900 Kč zase nekupuješ ve výbavě Ambition žádné holátko. Nejlevnější verze s testovaným motorem stojí 574 900 Kč, u mého exempláře se jednalo o vyšší výbavu Style, která startuje na 629 900 Kč.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

V první řadě je to praktické a dobře udělané auto, které svou velikostí a užitnými vlastnostmi přesně cílí na lidi, kteří hledají univerzální řešení pro svoje ježdění po městě, na chalupu, po dálnici či na dovolenou, ať je za volantem muž či žena. Karoq je tichý, má skvělý podvozek, variabilní interiér, může mít opravdu dobrou výbavu (je to jen otázka peněz) a v neposlední řadě má design přijatelný pro širokou skupinu lidí.

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

V segmentu SUV s délkou kolem 4,3 metru je celkem na výběr, pokud se chceš o něco víc odvázat, možná se nejdřív zajdeš podívat na sesterský model Seat Ateca, který umožňuje více individualizace a stylu. Dalším důvodem, proč se můžeš začít probírat nabídkou konkurence může být i to, že s benzinovým motorem  nejde kombinovat pohon všech kol (snad jen prozatím). No a taky cena auta, které by se ti líbilo, nakonec může být vyšší, než bys chtěl.

VERDIKT

Karoq je rozumnou volbou pro skutečně široké publikum. Není sice autem, které tě chytí za srdce, je to v dnešní době typická Škodovka, která designově nepropadne a navrch přináší promyšlený praktický interiér, který na délce auta 4,3 metru nabídne solidní prostor lidem i zavazadlům. V duchu doby si můžete do Karoqu narvat kdejaký asistent a technologii, záleží jen na vašich finančních možnostech. To, že to není nástupce Yetiho, každému dojde už při pohledu do ceníku. Na jednu stranu je to škoda, protože Yeti bodoval hodně právě i cenovkou, jenže Karoq je fakt technicky i technologicky úplně jiným produktem.

Technické údaje

Škoda Karoq 1.5 TSI (2017)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 529 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 574 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 629 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 498 cm³
  • Nejvyšší výkon: 150 k při otáčkách: 5 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 250 Nm při otáčkách: 1 500/min
  • Převodovka: Šestistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Kompaktní SUV
  • Délka: 4 382 mm
  • Šířka: 1 841 mm
  • Výška: 1 603 mm
  • Rozvor: 2 638 mm
  • Objem kufru (základní): 521 l
  • Objem kufru (největší): 1 810 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 378 kg
  • Užitečné zatížení: 612 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,4 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 6,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,7 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 8,2 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 123 g/km
  • Objem nádrže: 50 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 204 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Mirek
14.11.2017

Koupil jsem pro manželku Škoda Karoq 1.5 TSI 7DSG. Bylo to správné rozhodnutí.S nadprůměrnou výbavou Vás vyjde auto po „sjednané“slevě na 790.000 vč.DPH.Za tuto cenu získáte maximálně komfortně vybavené auto pro cestování.Pohodlnost auta se vyrovná prémiové značce BMW modelu X1 resp. X3 se 4 válcovým slabším motorem.Pocit pohodlí navozují nová el.sedadla z alkantary s pamětí.

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *