Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI (2018)

Volkswagen má v segmentu MPV hned tři želízka v ohni. Kromě větších modelů Touran a Sharan je v nabídce trochu nenápadný Golf Sportsvan, který letos prošel modernizací.

přečíst celé

Audi Q8 50 TDI quattro (2018)

Nemůžu si pomoct – při pohledu na Audi Q8 si okamžitě vzpomenu na Mercedes. Říkám si totiž, proč se ve Stuttgartu u modelu GLE Coupé rozhodli tak okatě kopírovat BMW X6, když mohli s dávkou invence a kreativity vytvořit něco takového, jako je Audi Q8 – designově originální, atraktivní auto, z kterého sebevědomí jen čiší…

přečíst celé

Ford Mondeo Kombi Vignale 2.0 TDCi AWD (2017)

Ford Mondeo platí za typické firemní auto, po kterém je následně sháňka od soukromníků v bazarech. Takové poptávce dlouhodobě odpovídá i nabídka verzí a motorů, které uspokojí „běžné“ řidiče. Na samotném vrcholu ceníku pak stojí luxusně pojatá verze Vignale dostupná i s pohonem všech kol. A tu jsem důkladně prověřil.

přečíst celé

Škoda Karoq 1.5 TSI (2017)

Stopy Yetiho jsou příchodem modelu Škoda Karoq nadobro zaváty a tímto kompaktním SUV Škodovka rovněž uzavírá letošní rok plný novinek. Na sicilských silnicích jsem měl možnost strávit za volantem Karoqu prvních pár stovek kilometrů. Moje dojmy z motorizace 1.5 TSI?

přečíst celé

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4×4 (2017)

Hyundai Santa Fe je přímou konkurencí modelu Škoda Kodiaq – jsou si velmi podobné rozměrově, funkčně, prostorem i cenou. Jak dopadne korejský model, když se vydá po stopách aljašského medvěda z Mladé Boleslavi? Roztrhá ho Kodiaq na cucky, nebo si na něm naopak vyláme zuby? Týden za volantem leccos prozradil.

přečíst celé

BMW 218d Gran Tourer (2017)

BMW 218d Gran Tourer je prvním mnichovským MPV, které má sedm míst a ještě k tomu přední pohon. Je živoucím důkazem, že proklamacím automobilek se nedá věřit – jak MPV tak přední pohon totiž značka ještě před pár lety vehementně odmítala: „tohle nikdy dělat nebudeme“. A teď v tom sedím a zmíněná prohlášení šéfů mi rezonují v hlavě. Ale čert to vem – nejsou jediní, kdo nemluví tak úplně celou pravdu, a tak jsem spíše zvědavý, jak budu během týdne hledal odpovědi na otázku, co tím chtěl básník vlastně říci?

přečíst celé

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 4×2 DCT (2016)

Hyundai Tucson je pro mne typickým reprezentantem pokroku, který jihokorejská značka za poslední dekádu udělala. Nejenže pěkně vypadá, ale má i další přednosti. Strávil jsem týden za volantem verze 1.7 CRDi s automatem a pohonem předních kol. Jakou napíšu závěrečnou zprávu?

přečíst celé

Škoda Octavia 1.0 TSI (2016)

Litrový motor s pouhými třemi válci v tak velkém autě, jako je Škoda Octavia? Naprosto chápu despekt a ostražitost – i já jsem toto spojení vnímal dost nedůvěřivě. Jenže už po pár kilometrech musím konstatovat, že mi motor 1.0 TSI vzal trochu vítr z plachet a spousta pochybností se rozplynula jako pára nad hrncem.

přečíst celé