Nevím, jestli ten úžasný zvuk výfuku M Performance má hodnotu 130 000 Kč, ale kdo se sveze, bez keců rozbíjí prasátko.
Důkazem, že se pokrokové technologie na snižování emisí dostávají i do běžných modelových řad, je Kia Ceed SW PHEV – atraktivní kombík do zásuvky pro normální řidiče.
Má atraktivní design, dobré zpracování, velmi slušnou výbavu a drží krok i v oblasti bezpečnostních a jízdních asistentů. Kia Ceed k tomu pro karosářskou verzi kombi ještě přidává i plug-in hybridní pohon, jehož cenovka atakuje 950 000 Kč. To je samozřejmě pro kompaktní kombi docela vysoká cena, ale v dnešní době je pro značku mnohem důležitější, že takový vůz v nabídce vůbec má a může uspokojit poptávku těch zákazníků a firem, kteří nehledí na korunu, ale naopak dbají na svou lokální emisní stopu. A právě místní emise dokáže tento model snížit opravdu rapidně.
Z nabíječky dobijete baterie za zhruba dvě hodiny. Při jízdě se rekuperací udržuje hodnota nabití mezi 10-20 %.
Kufr plug-in hybridní verze je oproti běžnému modelu menší o 200 litrů. Baterie pod jeho podlahou váží 117 kg.
Spotřeba paliva se v praxi samozřejmě velmi liší v závislosti na tom, jak moc využíváte plug-in hybridní možnosti a jaký typ jízdy absolvujete. V případě plného dobití baterií a jízdy po městě se skutečně lze na trase dlouhé i kolem sta kilometrů pohybovat na průměrné spotřebě do 2 l/100 km, protože čistě na elektřinu lze ujet mezi 40-50 kilometry. Hybridní technika se systémem rekuperace samozřejmě pomáhá i po vybití baterií, ale v takovém režimu je spotřeba samozřejmě vyšší a pohybuje se kolem 5,5 l/100 km.
Logicky nejvíce benzinu auto spotřebuje v dálničním provozu, kde se efekt podpory elektromotorem minimalizuje a většina zodpovědnosti za pohyb auta leží na bedrech spalovacího motoru. Ten nemá síly na rozdávání, takže je nutné jej točit a trochu mu šlapat na krk. Horní hranici spotřeby jsem měl kolem 8 l/100 km. V dlouhodobém průměru však plug-in hybridní Kia Ceed SW obstojí. Celkem jsem s ní najel kolem 700 km s kombinovanou spotřebou 5,4 l/100 km, a to není špatná hodnota.
Richard S.
Nebyl jsem velký příznivce elektromobility do té doby, než jsem si vyzkoušel právě tuhle Kiu. Známý si ji pořídil a já si ji půjčil na dovolenou. Dokonce mě k ní vybavil i nosičem na kola s tím, ať jí pořádně projedu a vidím, co v ní je. Takže jsme ji s rodinou naložili a jeli na prodloužený víkend do Krkonoš na chalupu. Jako za sebe můžu říct, že mě to fakt uchvátilo a osobně jsem hodně přehodnotil názor. Dojezd relativně v pohodě, v horách se dá poměrně efektivně rekuperovat. Navíc síť nabíječek už je taky relativně dostatečná. ;-)