Kia Ceed SW PHEV (2020)

Pro normální řidiče

Důkazem, že se pokrokové technologie na snižování emisí dostávají i do běžných modelových řad, je Kia Ceed SW PHEV – atraktivní kombík do zásuvky pro normální řidiče.

Má atraktivní design, dobré zpracování, velmi slušnou výbavu a drží krok i v oblasti bezpečnostních a jízdních asistentů. Kia Ceed k tomu pro karosářskou verzi kombi ještě přidává i plug-in hybridní pohon, jehož cenovka atakuje 950 000 Kč. To je samozřejmě pro kompaktní kombi docela vysoká cena, ale v dnešní době je pro značku mnohem důležitější, že takový vůz v nabídce vůbec má a může uspokojit poptávku těch zákazníků a firem, kteří nehledí na korunu, ale naopak dbají na svou lokální emisní stopu. A právě místní emise dokáže tento model snížit opravdu rapidně.

Do města a kolem něj

Z nabíječky dobijete baterie za zhruba dvě hodiny. Při jízdě se rekuperací udržuje hodnota nabití mezi 10-20 %.

Pod kapotou má benzinový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním a poměrně sporým výkonem 105 koní (77 kW), je však spřažen s elektromotorem o výkonu 44,5 kW, takže celkový systémový výkon je 141 koní s maximem točivého momentu 265 Nm. Žádný dravec tenhle plug-in není, ale na běžné jezdění s převahou příměstských oblastí a občasným výletem někam dál klidnějším běžným řidičům naprosto postačí.

Kufr stačí, hmotnost je ale vyšší

Kufr plug-in hybridní verze je oproti běžnému modelu menší o 200 litrů. Baterie pod jeho podlahou váží 117 kg.

Stejně tak by je neměl omezovat pokles objemu kufru o 200 litrů, stejně jich ještě zbývá 437. Co už cítit trochu je, je hmotnost vozu, který má i kvůli 117 kg těžkým bateriím s kapacitou 8,9 kWh provozní hmotnost skoro 1,7 tuny. To je na kompaktní kombík docela dost a je to při jízdě znát, jak při dynamice rozjezdu a pružném zrychlení, kdy obě pohonné jednotky kooperují, tak v zatáčkovitých pasážích, v nichž to není na žádné sportovní skotačení.

Dobíjejte a budete jezdit za pár litrů

Spotřeba paliva se v praxi samozřejmě velmi liší v závislosti na tom, jak moc využíváte plug-in hybridní možnosti a jaký typ jízdy absolvujete. V případě plného dobití baterií a jízdy po městě se skutečně lze na trase dlouhé i kolem sta kilometrů pohybovat na průměrné spotřebě do 2 l/100 km, protože čistě na elektřinu lze ujet mezi 40-50 kilometry. Hybridní technika se systémem rekuperace samozřejmě pomáhá i po vybití baterií, ale v takovém režimu je spotřeba samozřejmě vyšší a pohybuje se kolem 5,5 l/100 km.

Logicky nejvíce benzinu auto spotřebuje v dálničním provozu, kde se efekt podpory elektromotorem minimalizuje a většina zodpovědnosti za pohyb auta leží na bedrech spalovacího motoru. Ten nemá síly na rozdávání, takže je nutné jej točit a trochu mu šlapat na krk. Horní hranici spotřeby jsem měl kolem 8 l/100 km. V dlouhodobém průměru však plug-in hybridní Kia Ceed SW obstojí. Celkem jsem s ní najel kolem 700 km s kombinovanou spotřebou 5,4 l/100 km, a to není špatná hodnota.

Výhody plug-in hybridů vyniknou pouze při správném používání – vyžadují pravidelné dobíjení a pohyb převážně v příměstském provozu.

Technické údaje

Kia Ceed SW PHEV (2020)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 374 980 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 949 980 Kč
  • Cena testovaného modelu: 949 980 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzin/Hybrid
  • Plnění: Atmosférické
  • Zdvihový objem: 1 580 cm³
  • Nejvyšší výkon: 105 k při otáčkách: 5 700/min
  • Nejvyšší točivý moment: 147 Nm při otáčkách: 4 000/min
  • Převodovka: Šestistupňová automatická
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Kombi
  • Segment: Nižší střední třída
  • Délka: 4 600 mm
  • Šířka: 1 800 mm
  • Výška: 1 465 mm
  • Rozvor: 2 650 mm
  • Objem kufru (základní): 437 l
  • Objem kufru (největší): 1 506 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 676 kg
  • Užitečné zatížení: 354 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 1,1 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,4 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 28 g/km
  • Objem nádrže: 37 l
  • Záruka na auto: 7 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s
  • Nejvyšší rychlost: 171 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Richard S.
13.4.2021

Nebyl jsem velký příznivce elektromobility do té doby, než jsem si vyzkoušel právě tuhle Kiu. Známý si ji pořídil a já si ji půjčil na dovolenou. Dokonce mě k ní vybavil i nosičem na kola s tím, ať jí pořádně projedu a vidím, co v ní je. Takže jsme ji s rodinou naložili a jeli na prodloužený víkend do Krkonoš na chalupu. Jako za sebe můžu říct, že mě to fakt uchvátilo a osobně jsem hodně přehodnotil názor. Dojezd relativně v pohodě, v horách se dá poměrně efektivně rekuperovat. Navíc síť nabíječek už je taky relativně dostatečná. ;-)

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *