Za design, který je originální a nic nekopíruje, má u mě Audi Q8 hodně bodů k dobru.
17 let v branži automobilové publicistiky, řídil jsem přes 5000 aut, ujel jsem asi 1 000 000 km.
www.autokabelky.cz – Věrčin blog, který rozumí nejen autům, ale i ženské duši… ale ne, že by si tam pánové také nepřišli na své.
www.classicblog.cz – Autorský blog o autech, letadlech, lodích a všech krásných strojích, které stále mají duši.
www.classicrallye.cz – organizování prestižních českých veteránských rallye.
Na internetu sice najdete opravdu všechno, ale je až s podivem, kolik informací je zde prezentováno v anonymní podobě. Za obsahem však vždy stojí konkrétní lidé, a proto si zasloužíte dost detailně vědět, kdo stojí za tímto webem – kdo je český autoblogger. Jmenuji se Honza Blažek (39) a svou novinářskou dráhu publicisty v automobilovém segmentu jsem odstartoval v roce 1997 ve vydavatelství Motor-Presse Praha, které se posléze přejmenovalo na Motor-Presse Bohemia. Jedná se aktuálně o jediné vydavatelství v Česku, které má motorizmus jako svou hlavní specializaci a bylo tomu tak i historicky, čemuž vděčím z hlediska svých znalostí za mnohé.
Po začátcích redakčního eléva, kdy jsem třídil archiv a nadšeně jezdil s auty do myčky, jsem se posléze stal členem redakce měsíčníku auto motor a sport, po pár letech pak zástupcem jeho šéfredaktora a od roku 2004 jsem byl šéfredaktorem spotřebitelsky orientovaného časopisu AUTO7 s kompetencí tvořit obsah i v jiných zejména motoristických časopisech vydavatelství. V roce 2007 jsem přivedl na svět prémiový veteránský magazín auto motor a sport Classic a také spoustu jiných publikací, speciálů a projektů. Osud (a management) tomu nakonec tak chtěl, že se naše profesní cesty v roce 2013 v dobrém rozešly.
Píšu, co si myslím, a co bych řekl a doporučil svým přátelům.
Auto je pro mne samozřejmě víc, než jen dopravní prostředek spotřebního charakteru, ale na druhou stranu ho také bez ohledu na jeho cenu a image vnímám jako předmět k recenzování. Dobu „mladého blázna“, v níž jsem upřímně nechápal, kdo si může pořídit kombíka, natož MPV, mám úspěšně za sebou a řekl bych, že už více jak deset let vnímám automobilovou produkci s potřebným nadhledem, který u řady médií i novinářů stále postrádám. U nového modelu mne vždy zajímá spíše základní verze než ta, která překypuje výbavou, zajímá mne to, co lidé kupují a ne to, co se líbí mně, netvrdím, že je BMW nejlepší na světě, ať udělá, co udělá, stejně tak o Dacii nerozhlašuji, že je to křáp. Každé auto má své. Vím to – řídil jsem jich přes 5000 od předválečných veteránů, youngtimerů, dodávek, obytných vozů, ojetin až po poslední výtvory dnešní high-tech éry. Kdo mne zná déle, ví, že moje názory jsou konzistentní a že pořád věřím tomu, že kvalitní obsah je alfou a omegou čtenářského úspěchu.
Můj názor vám nenutím – vytvořte si podle něj svůj vlastní.
Nebudu vám nic vnucovat, chci vám jen poradit, pomoci se zorientovat a možná si lépe uvědomit, co od auta vlastně chcete. Předpokládám, že budete podobní mým přátelům, známým, sousedům, přátelům přátel, známým známých a sousedům sousedů, kteří se na mne tu a tam obracejí s prosbou o radu… aby si nakonec koupili třeba něco úplně jiného. Vím, že faktorů, které ovlivňují volbu při koupi auta, je strašně moc a vy jste samozřejmě ti, kteří rozhodují. Není nic horšího, než si koupit něco, co jste vlastně nechtěli. Přesto hraje přátelská rada od někoho, kdo se v branži vyzná, při procesu výběru auta důležitější roli, než třeba test v odborném médiu. Taková osoba hraje roli tzv. Opinion-makera, tedy člověka, s jehož přispěním si vytvoříte vlastní názor. Nepředpokládám, že budete souhlasit se vším, co se zde dočtete – to bych snad ani nechtěl, ale můžete si být jistí tím, že vše, co je zde napsáno, si opravdu myslím, a že je to to samé, co říkám kamarádům, když chtějí poradit s výběrem auta. A pro taková sdělení je forma blogů nenahraditelná.
Automobilová branže je plná zkratek (i proto pro vás mám srozumitelný lexikon), technických řešení, mýtů, polopravd a marketingových klišé. Každý rok přibývá na trhu zhruba padesátka nových aut a na světě je celkem přes 3500 modelů. Vznikají nové segmenty, prodejci se předhánějí v nabídkách atraktivních slev, z nichž jen některé jsou skutečně výhodné, auta nabízejí spoustu systémů, ale jen pár jich je opravdu užitečných. Není jednoduché se v tom všem vyznat. I proto vám předkládám informace kompetentní, co do obsahu, ale srozumitelné, co do formy jejich prezentace. Každé téma je primárně zpracováno tak, aby neurazilo odborníka, ale aby mu hlavně porozuměl laik, kterého však zároveň inteligenčně vůbec nepodceňuji. Na úspěchu tohoto blogu nejsem existenčně závislý, podílím se i na řadě jiných projektů (např. www.classicrallye.cz), ale samozřejmě chci, aby můj autoblog fungoval co nejlépe. Při jeho návrhu jsem ani nepočítal s místem pro bannery, nepřetiskuji tiskové zprávy, nejsem hlásnou troubou PR a objektivní informace zasazená do kontextu je pro mne nejdůležitější. Měla by to být samozřejmost, ale v dnešním mediálním světě to samozřejmost bohužel není. Raději to zde tedy uvádím – jako garanci nezávislosti tohoto projektu. Věřte, nebo ne, tento blog je výrazem seberealizace a mám ho hlavně pro radost.
Neplánuji být on-line poradnou, chci, abyste postupně na mém blogu našli všechny odpovědi sami, ale pokud máte přeci jen nutkání mi napsat, jsem samozřejmě k dispozici na honza@autoblogger.cz