Objekt zájmu
Peugeot 508 je názorným příkladem toho, že díky atraktivnímu vzhledu si auto rychle získá sympatie a zájem publika. Během testu se mě na něj ptali řidiči passatů i BMW.
Střední třída, ve které jasně dominuje koncern VW, je pro Francouze dlouhodobě těžkým bojištěm. Vlajkou Peugeotu v kolbišti nyní hrdě mává model 508. Na první pohled by se mohlo zdát, že vsadil hlavně na design, ale při bližším seznámení zjistíte, že ani v dalších oblastech nezaostává. Tedy, až na jednu zásadnější výjimku, a tou je praktičnost. To je bohužel parametr, který je zrovna v našich končinách u převážně služebních aut střední třídy, docela sledovaný. Kufr má objem 487 litrů a je kvůli splývavé zádi logicky nižší a ze stejného důvodu je z auta i horší výhled vzad a omezenější nástup na zadní sedadla (vždyť výška auta je pouhých 1,4 metru). Zkrátka je na každém, aby si přebral, zdali takovou daň za estetiku překousne.
Pozor na hlavu!
Designem, zpracováním i kvalitou materiálů, dokáže Peugeot 508 umlčet kdejakého škarohlída.
A podle mě by byla docela škoda, přestat se o Peugeot 508 zajímat jen proto, že se tchyně bouchla do hlavy při nastupování dozadu. Protože jinak je to auto, které umí řidiče naladit na pozitivní notu. Jakkoliv je vnímání vzhledu ryze individuální, nelze nevidět, že u většiny lidí se Peugeot 508 těší neskrývanému zájmu. I mě se tohle auto dost líbí, a to ze všech úhlů. Zpředu vypadá s denními LED světly jako přikrčený dravec, kterému se bez řečí automaticky každý klidí z cesty. Také uvnitř rozehrál Peugeot odvážné designové cvičení, a i když vypadá interiér na první pohled jako kokpit letadla, docela rychle se v něm zorientujete. Řadu funkcí lze rychle ovládat klasickými tlačítky, což je jedině dobře. Dotykový displej pak zajistí přístup k dalším funkcím.
Dostatečná dynamika
Jako klaviatura piana vypadá sedmero tlačítek pod desetipalcovým dotykovým displejem.
O pohon se u testované verze GT staral benzinový turbomotor 1,6 litru s výkonem 225 koní. Parametry čtyřválce stačí k poměrně dynamickému svezení, tím spíše, že je agregát dobře sladěn s osmistupňovým automatem, který zvládne nejen rychlé řazení, ale i komfortní styl jízdy. Potěšující je, že i při svižnější jízdě se spotřeba dá udržet pod 8 l/100 km, což ve spojení s nádrží o objemu 62 litrů zajišťuje sympatický akční rádius. Ani k odladění podvozku nemám výhrady. Je nastaven primárně na komfort, ale pokud podlehnete sportovním choutkám, které ve vás vyvolá především malý volant, můžete se na něj také spolehnout.
Roman Boroš
Tohle auto se Peugetu opravdu povedlo a český chalupář si stejně pořídí Octavii. Bohužel to krásné autíčko přichází v době nesmyslných omezování ze strany EU – nejlépe by mu totiž sedl třílitrový šestiválec.