Volvo XC60 T8 (2018)

Nabito technologiemi

Pokud by šlo o technologie, lepší showcar jsem si na test nemohl přát. Technologiemi prošpikované plug-in hybridní Volvo XC60 T8 R-Design s optimalizací Polestar. Jak funguje?

Na cenovku 2,5 milionu korun tentokrát nehleďte. Tohle je ukázka blízké automobilové budoucnosti.

Skoro by jeden ani nevěděl, kde u takového auta začít. Nejlépe asi pohonným ústrojím, které je v duchu aktuálních trendů Volva plug-in hybridní. Umožňuje tedy dobíjení ze zásuvky a jízdu čistě na elektřinu s reálným dojezdem kolem 35 km. Elektromotor jako takový pohání zadní kola, V60 T8 lze tedy brát jako čtyřkolku a systém je nastaven tak, aby „šťávy“ v bateriích bylo vždy tolik, aby pohon všech kol fungoval. Hlavnímu zdroji síly, kterým je dvojitě přeplňovaný dvoulitrový benzinový motor o výkonu 320 koní sekunduje elektromotor o výkonu 87 koní. Celkový výkon soustavy, která je ještě poladěná od Polestaru, je nakonec 421 koní. Z nula na stovku SUV vystřelí za 5,3 sekundy a i pružným zrychlením na dálnici dokáže leckoho překvapit.

Pokud jezdíte po městě a máte nabité baterie, lze se dostat na spotřebu kolem 4,4 l/100 km, jakmile však baterie přestanou pomáhat spalovacímu motoru, spotřeba roste a v režimu jízdy pouze na benzin počítejte se spotřebou kolem 10,5 l/100 km. To zase kdovíjaké „eko“ není.

Zásuvka na dobíjení baterií je nad levým předním kolem. Čistě na baterie ujede tohle Volvo přibližně 35 km.

Volvo by nebylo Volvem bez široké škály bezpečnostních asistentů poslední generace. Na vývoj a pokrokovost v této oblasti značka, zdá se, nikdy nerezignuje. Nově třeba nabízí alternativní řešení krizových situací, kdy vám auto buď pomůže naplno brzdit, nebo naopak usnadní rychlý vyhýbací manévr. Víceméně všechny funkce a nastavení se ovládají přes velký touchscreen. Po chvíli jsem pochopil logiku, jak na to, a byť ne vždy je přístup k funkcím rychlý a za jízdy pohodlný, chápu, že při takovém množstvím funkcionalit to o moc lépe vyřešit nejde.

Příznivou informací je rovněž skutečnost, že i u nás konečně začal fungovat systém Volvo on Call, tedy spojení auta s aplikací v mobilu, která umožňuje vzdálený přístup. Na dálku jej tedy můžete odemknout, zamknout, pustit si topení či klimatizaci nebo přenést cíl do navigace. Aplikace jako taková je docela propracovaná, což je sice v prémiovém segmentu nutnost, ale i tak to potěší.

Poznámka:

Technické údaje

Volvo XC60 T8 (2018)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 133 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 794 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 484 700 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzin/Hybrid
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 969 cm³
  • Nejvyšší výkon: 421 k při otáčkách: 5 700/min
  • Nejvyšší točivý moment: 400 Nm při otáčkách: 2 200/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Kompaktní SUV
  • Délka: 4 688 mm
  • Šířka: 1 902 mm
  • Výška: 1 658 mm
  • Rozvor: 2 865 mm
  • Objem kufru (základní): 468 l
  • Objem kufru (největší): 1 432 l
  • Pohotovostní hmotnost: 2 110 kg
  • Užitečné zatížení: 542 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 2,2 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 10,8 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 50 g/km
  • Objem nádrže: 50 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *