BMW 530e xDrive Touring (2024)

Kombi na druhou

Dosluhující generace BMW 530e Touring Je kombíkem, který umožňuje kombinovanou jízdu na elektřinu i na benzin.

Kombi z dosluhující generace

Jakkoliv už je na trhu zcela nová generace BMW řady 5 ve verzi sedan, na kombík si budeme muset ještě chvíli počkat, do té doby je součástí nabídky této praktičtější karosářské varianty třeba i testovaná plug-in hybridní verze 530e xDrive Touring, která kombinuje dvoulitrový benzinový přeplňovaný čtyřválec s elektromotorem a umožňuje jak čistě elektrickou jízdu tak nabíjení ze zásuvky.

Dává smysl jen, když nabíjíte

Hned v úvodu se sluší říci, že tento typ pohonu přinese maximální užitek zejména těm, kteří mají nejen možnost pravidelného dobíjení, ale jsou také ochotni poměrně často vůz k nabíječce připojovat. Mimochodem, musí skousnout fakt, že palubní nabíjení AC umožňuje dobíjecí výkon pouze 3,7 kW, takže dobití akumulátoru s využitelnou kapacitou 10,5 kWh do plna trvá zhruba 4 hodiny. Teprve v situacích, kdy řidič usedá do auta s plně nabitým akumulátorem, však vyniknou nesporné výhody tohoto pohonu, kterými jsou nejen velmi nízká spotřeba, ale i dynamika a tichost.

Nízký akční rádius, spotřeba s velkým rozptylem

Kufr má objem pouze 430 litrů, což je pro tak velké kombi málo

Stejně jako jakýkoliv jiný druh pohonu, má však i plug-in hybridní pětka své nevýhody. Hned po usednutí do vozu, který je plně natankován i dobit, totiž poněkud zarazí celkový dojezd. Ten se pohybuje jen kolem 550 km, což není na auto, které svým charakterem i jízdními vlastnostmi přímo vybízí k pohodlnému překonávání dlouhých vzdáleností, úplně moc. Na vině není vysoká spotřeba, ale zmenšená palivová nádrž na 46 litrů, která má trochu kompenzovat citelný nárůst hmotnosti do vozu integrovaných akumulátorů. Stejně tak dojezd čistě na elektřinu, jakkoliv výrobce slibuje 56 km, je ve skutečnosti nižší a počítejte spíše s hodnotou kolem 40 km. Spotřeba benzinu je pak zásadně odvislá od toho, jaké vzdálenosti s autem absolvujete. Pokud máte dobito a jedete do vzdálenosti zhruba 100 km, je v pohodě možné, že spotřeba benzinu bude jen kolem 3 l/100 km, protože významnou část cesty bude pomáhat elektrický motor. Když se ale vydáte dále a spalovací motor bude víceméně pořád v zápřahu, tak se spotřeba pohybuje kolem 7 l/100 km, v případě svižnější jízdy pak o litr až dva více. Tak či onak jsou to vzhledem k velikosti auta a jeho dynamickým schopnostem velmi přijatelné hodnoty a důkaz toho, že hybridní ústrojí z Mnichova funguje perfektně.

Pohodlný na dlouhé cesty, kufr nic moc

Plug-in hybrid od BMW je dobrý společník i na dlouhé cesty

K další dani za emisně čistší provoz patří malý kufr. Ten má oproti výchozímu objemu 560 litrů čistě spalovacích verzí o 130 litrů méně (430 l) a je to samozřejmě vidět hned na první pohled, protože je kufr velmi nízký. Ostatně, BMW řady 5 nikdy nevynikalo prostorností, a tak se u bezmála pětimetrového vozu musíte smířit i s omezenější nabídkou místa pro kolena v druhé řadě. Tyto objektivní nedostatky však vůz vyvažuje jinde – na pohled jde o proporčně výjimečně vyvážené auto, které i s karoserií kombi působí atleticky a důstojně zároveň. Stejně tak uvnitř je patrné, že primárním cílem bylo potěšit řidiče, pak jeho spolujezdce vpravo a teprve poté přicházejí na řadu další pasažéři. Interiér je luxusní, moderní, klasický i sportovní najednou. Že to nejde? BMW se to podařilo – velmi pohodlně s ním můžete jezdit dlouhé trasy, přitom budete pořád cítit lehký sportovní feeling a potěší vás jak dobře a přehledně navržený infotainment, tak dostatek klasických ovladačů a tlačítek, které nerozptylují od řízení.

Jízdním projevem značce ostudu nedělá

BMW 530e Touring je při jízdě autem mnoha tváří. Z hlediska dynamiky umí v ekologickém hybridním režimu reagovat poměrně letargicky s cílem dosáhnout nejnižší spotřeby, stejně tak ale ve sportovním módu nabídne plný výkon, tedy 135 kW (184 k) ze spalovacího motoru a až 80 kW (109 k) z elektrického motoru. Výsledkem je 215 kW, zrychlení na stovku za 6,1 sekundy, maximálka 225 km/h a především naprosto bezprostřední reakce na plynový pedál víceméně při jakékoliv rychlosti. Zejména v tomto nastavení je pak radost se na zatočených okreskách trochu odvázat a dát vyniknout nastavení podvozku, který si skvěle rozuměl i s ideálně velkými 19palcovými disky. Konstruktérům se podařilo velmi dobře schovat téměř dvě tuny živé váhy, pohon všech kol dodává potřebnou jistotu a pocit na volantu, jaký nabízí BMW, se v současné automobilové produkci hledá čím dál hůře.

PLUSY

  • Spotřeba
  • Dynamika
  • Jízdní vlastnosti

MINUSY

  • Dojezd
  • Pomalé AC nabíjení
  • Prostornost

Technické údaje

BMW 530e xDrive Touring (2024)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *