BMW 840i xDrive Coupé (2020)

Dálky volají

BMW nabízí fajnšmekrům parádně vypadající kupé, které i se základním motorem naprosto splňuje představu sportovního GT, s nímž se vám chce pokaždé vyrazit co nejdál.

Na jednu stranu možná působí v příplatkové (+162 tisíc Kč) zelené barvě Verde Ermes od BMW Individual trochu nenápadně, ale časté pohledy okolí vás rychle vyvedou z omylu. Takhle nějak má zkrátka vypadat kupé – dlouhá příď, nízká plynulá boční linie, široké boky, velká kola… výsledkem je elegantní ale zároveň atletický dojem. S touto kombinací koresponduje i interiér, pokud máte chuť se cítit jako závodníci, není problém, zejména po aktivaci režimu Sport, a když naopak chcete jen na pohodu vychutnávat silnici, auto ztichne a nechá se bezproblémově vést rovnými i točitými pasážemi.

Základní motor? Vždyť stačí!

Jasný důkaz toho, že základní motor nemusí automaticky znamenat nějaké ošklivé slovo.

A to má pod kapotou pro tuto řadu základní motor v podobě třílitrového řadového přeplňovaného šestiválce s výkonem 340 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 500 Nm. I když se můžeme bavit o tom, že by takové auto přineslo ještě více radosti se silnější motorizací, třeba s osmiválcem 850i, který zrychlí na stovku ještě o sekundu rychleji (za 3,7 s), mně by „základní“ benzinový motor v takovém autě úplně stačil. Kvůli rozměrům i hmotnosti přes 1,8 tuny, totiž tohle auto není vyloženě mrštným sportovním nářadím. Dokonce by mi i připadalo nepatřičné ho nějak zásadně trápit agresivní jízdou. Ne, že bych to nezkusil – limit má i díky pohonu všech kol opravdu hodně daleko, boční náklony minimální, řízení přesné, brzdy účinné s citlivým dávkováním. Člověk vlastně velmi rychle nabyde dojmu, že tohle auto může jen a jen zrychlovat. Nicméně mnohem více si ho užijete při rychlých přesunech, ať už dálničních či okreskových. Je fajn, jet svižně a v případě potřeby mít k dispozici uklidňující výkonovou rezervu.

Rozumná spotřeba jako přidaná hodnota

Pokud s autem vyloženě neblbnete, můžete jezdit se spotřebou kolem 10 l/100 km.

Dalším potěšením je i spotřeba paliva. Pokud s motorem vyloženě neblbnete, jde se i při svižné jízdě dostat pod průměrnou spotřebu 10 l/100 km. Když jedete klidně, klesá spotřeba ještě hlouběji. Nejde o to, že by majitel koukal na kdejaký litr, ale to, že má 840i solidní akční rádius a zbytečně nehltá palivo, je i pro movitou klientelu přidaná hodnota, nad kterou určitě nebude ohrnovat nos stejně jako nad solidně velkým kufrem (420 l) či množstvím promakaných asistentů, kteří však nemusí zbytečně zasahovat do řízení, pokud to nechcete.

Také nabídka karoserií je pro osmičkovou řadu až nečekaně široká – můžete mít Coupé, které je základním modelem, Gran Coupé se čtyřmi dveřmi, nebo Cabrio. A aby toho nebylo málo, od všech si můžete dopřát i provedení M, ale to je jízdně i finančně zase úplně jiná písnička. Vždyť i náš testovaný exemplář nakonec skončil na ceně 3 382 908 Kč…

Luxus s rozumnou úrovní sportovnosti přináší spolu s dobře odladěnou technikou radost z každé rovinky i zatáčky.

Technické údaje

BMW 840i xDrive Coupé (2020)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 2 558 400 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 2 558 400 Kč
  • Cena testovaného modelu: 3 382 908 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 6
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 2 998 cm³
  • Nejvyšší výkon: 340 k při otáčkách: 5 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 500 Nm při otáčkách: 1 600/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Kupé
  • Segment: Luxusní automobily
  • Délka: 4 843 mm
  • Šířka: 1 902 mm
  • Výška: 1 341 mm
  • Rozvor: 2 822 mm
  • Objem kufru (základní): 420 l
  • Objem kufru (největší): 420 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 845 kg
  • Užitečné zatížení: 510 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 7,7 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 9,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 6,3 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 10,2 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 174 g/km
  • Objem nádrže: 68 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 6 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *