Dálky volají
BMW nabízí fajnšmekrům parádně vypadající kupé, které i se základním motorem naprosto splňuje představu sportovního GT, s nímž se vám chce pokaždé vyrazit co nejdál.
Na jednu stranu možná působí v příplatkové (+162 tisíc Kč) zelené barvě Verde Ermes od BMW Individual trochu nenápadně, ale časté pohledy okolí vás rychle vyvedou z omylu. Takhle nějak má zkrátka vypadat kupé – dlouhá příď, nízká plynulá boční linie, široké boky, velká kola… výsledkem je elegantní ale zároveň atletický dojem. S touto kombinací koresponduje i interiér, pokud máte chuť se cítit jako závodníci, není problém, zejména po aktivaci režimu Sport, a když naopak chcete jen na pohodu vychutnávat silnici, auto ztichne a nechá se bezproblémově vést rovnými i točitými pasážemi.
Základní motor? Vždyť stačí!
Jasný důkaz toho, že základní motor nemusí automaticky znamenat nějaké ošklivé slovo.
A to má pod kapotou pro tuto řadu základní motor v podobě třílitrového řadového přeplňovaného šestiválce s výkonem 340 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 500 Nm. I když se můžeme bavit o tom, že by takové auto přineslo ještě více radosti se silnější motorizací, třeba s osmiválcem 850i, který zrychlí na stovku ještě o sekundu rychleji (za 3,7 s), mně by „základní“ benzinový motor v takovém autě úplně stačil. Kvůli rozměrům i hmotnosti přes 1,8 tuny, totiž tohle auto není vyloženě mrštným sportovním nářadím. Dokonce by mi i připadalo nepatřičné ho nějak zásadně trápit agresivní jízdou. Ne, že bych to nezkusil – limit má i díky pohonu všech kol opravdu hodně daleko, boční náklony minimální, řízení přesné, brzdy účinné s citlivým dávkováním. Člověk vlastně velmi rychle nabyde dojmu, že tohle auto může jen a jen zrychlovat. Nicméně mnohem více si ho užijete při rychlých přesunech, ať už dálničních či okreskových. Je fajn, jet svižně a v případě potřeby mít k dispozici uklidňující výkonovou rezervu.
Rozumná spotřeba jako přidaná hodnota
Pokud s autem vyloženě neblbnete, můžete jezdit se spotřebou kolem 10 l/100 km.
Dalším potěšením je i spotřeba paliva. Pokud s motorem vyloženě neblbnete, jde se i při svižné jízdě dostat pod průměrnou spotřebu 10 l/100 km. Když jedete klidně, klesá spotřeba ještě hlouběji. Nejde o to, že by majitel koukal na kdejaký litr, ale to, že má 840i solidní akční rádius a zbytečně nehltá palivo, je i pro movitou klientelu přidaná hodnota, nad kterou určitě nebude ohrnovat nos stejně jako nad solidně velkým kufrem (420 l) či množstvím promakaných asistentů, kteří však nemusí zbytečně zasahovat do řízení, pokud to nechcete.
Také nabídka karoserií je pro osmičkovou řadu až nečekaně široká – můžete mít Coupé, které je základním modelem, Gran Coupé se čtyřmi dveřmi, nebo Cabrio. A aby toho nebylo málo, od všech si můžete dopřát i provedení M, ale to je jízdně i finančně zase úplně jiná písnička. Vždyť i náš testovaný exemplář nakonec skončil na ceně 3 382 908 Kč…
Luxus s rozumnou úrovní sportovnosti přináší spolu s dobře odladěnou technikou radost z každé rovinky i zatáčky.