Jízdně průměrné auto promění dálnice v příjemného společníka. Hyundai je tichý, stabilní a komfortní.
Elektrický model BMW i4 je ve své základní verzi velmi zajímavou alternativou k vozům masových výrobců.
Označovat modely z Mnichova za volbu rozumu nebývá zvykem a já si vlastně ani moc nevzpomínám, jaké jiné BMW by v cenovém srovnání s takovou ctí obstálo v konkurenci modelů masových značek. Čistě elektrické BMW i4 však po otestování považuji překvapivě za jeden z opravdu mála elektromobilů, u kterého cena tak nějak odpovídá nabízené hodnotě. Se základní cenovkou 1 352 000 Kč včetně DPH totiž naprosto zapadá nejen mezi konvenční BMW řady 4 se spalovacími motory, ale také mezi současné elektromobily. Vzhledem k rozměrům a nabízeným parametrům tedy BMW i4 skutečně patří k zajímavým nabídkám na trhu. Ani vymazlený testovací kousek za více než 1,8 milionu mi nakonec nepřipadal kdovíjak předražený. Osobně bych si totiž dovedl představit hned vícero příplatkových prvků, bez kterých bych se v pohodě obešel – například individuální kožené čalounění, obložení interiéru či specifická dvacetipalcová kola a cena by o poznání klesla.
Model i4 se dobře řídí, vypadá k světu a je levnější než spalovací verze!
Základní verze BMW i4 má elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 400 Nm. To stačí k tomu, aby zadní hnaná kola vystřelila auto na stovku za 6 sekund, a maximální rychlost činí 190 km/h. Oba parametry považuji za více než dostatečné, víc není v běžném provozu potřeba, a to ani v případě, že chcete trochu přitlačit na pilu. Stejně tak dostatečný je i maximální nabíjecí výkon 180 kW. Zkrátka, s tímhle autem se fakt docela pěkně svezete, ať už jede v klidu, kdy vynikne jeho komfort, nebo vyznáváte dynamický styl. Podvozek je čitelný, i4 je vyvážená, v zatáčkách se chová neutrálně a nízké těžiště pomáhá stabilitě a maskuje hmotnost dvě tuny.
Reálný dojezd kolem 300 km není úplně skvělý a předurčuje auto spíše do města.
BMW s verzí i4 eDrive35 dle mého soudu trefilo hřebíček pěkně na hlavičku. Čistě elektrická verze je totiž stojí o více než 100 tisíc korun levnější než benzinové provedení 430i Gran Coupé a kromě omezenějšího dojezdu nabízí stejnou, ne-li lepší, užitnou hodnotu. Pořizovací cena přitom obstojí i ve srovnání s konkurencí – vždyť je BMW i4 levnější než třeba základní Volkswagen ID. 4.