DS 3 CROSSBACK E-TENSE (2021)

8.11.2021 Honza Blažek , , , 0 komentářů

Městská extravagance

Značka DS se nikdy nebála inovací a nejinak je tomu i u městského elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense. Nejít s proudem, ale určovat trendy. Být kontroverzní, ale zároveň být milován. Protikladů, které si v sobě historicky francouzská značka DS nese, je spousta.

Francouzská lehkost bytí

Interiérem prostupují kosočtvercové tvary. Není to úplně přehledné, ale odlišné je to určitě.

Originalitu si snaží uchovati v dnešní elektromobilní době, byť se musí vyrovnat s řadou unifikovaných konstrukčních řešení. Takže její malý městský elektromobil využívá platformu koncernu PSA, kterou najdeme i u jiných vozů této skupiny. K dispozici je tedy elektromotor o výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh. Po technické stránce tedy žádné zásadní „wow“ nečekejte, přesto je DS 3 Crossback autem, které umí přitáhnout pozornost a navzdory jeho malým rozměrům s ním můžete přidrandit před divadlo ve velké večerní. Umí totiž s francouzskou lehkostí a rafinovaností použít nečekané finesy, které sice mohou škarohlídi považovat za zbytečné, ale právě ony dávají vnímavým duším radost do života. Malé auto má třeba světla Matrix-LED, což není v této třídě obvyklé, a při odemknutí se rozsvítí fialově. Zaujmou také vyjížděcí kliky dveří či ryze neprakticky, ale o to zajímavěji tvarované zadní boční okno.

Elektřina pěkně pod kontrolou

Ležérní elegance a detaily, které zaujmou každého, kdo má jen špetku estetického citu.

Na jízdu je elektrická DS 3 příjemným společníkem, a to zejména v příměstském provozu. Auto je hbité, samozřejmě tiché a plynule zrychlující. Náběh hnací síly je příjemný, DS 3 nepůsobí zbrkle či splašeně, jak tomu u některých elektromobilů bývá. Z klidu na stovku to zvládne za 9 sekund, maximální rychlost je 150 km/h. Dojezd je samostatné téma. Zatímco výrobce udává až 320 km, nám auto při plném nabití neukázalo nikdy víc než 260 km a praxe je samozřejmě ještě o něco nižší. Kromě toho dojezd mizí rychleji, než kolik auto ve skutečnosti ujede – po ujetých 70 km klesne ukazatel klidně i o 120 km. Ani to sice není u elektromobilů neobvyklé, ale z pohledu plánování trasy to moc nepotěší. Reálná spotřeba je kolem 18 kWh / 100 km, na dálnici či při svižnější městské jízdě se klidně zvýší i k 25 kWh/100 km.

Okolo komína je mu nejlépe

DS 3 Crossback se však bude stejně nejčastěji pohybovat kolem domu, a to pravděpodobně i s možností domácího nabíjení wallboxem, takže nějaký kilometr sem a tam majitele, který byl do této avantgardy ochoten investovat nejméně 1 045 000 Kč, trápit nebude.

Francouzský přístup k designu se naštěstí nemění a značka DS je jeho výkladní skříní.

Technické údaje

DS 3 CROSSBACK E-TENSE (2021)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 610 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 045 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 145 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo: Elektřina
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 136 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Hatchback
  • Segment: Malé automobily
  • Délka: 4 118 mm
  • Šířka: 1 802 mm
  • Výška: 1 534 mm
  • Rozvor: 2 558 mm
  • Objem kufru (základní): 350 l
  • Objem kufru (největší): 1 050 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 525 kg
  • Užitečné zatížení: 451 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 5 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 s
  • Nejvyšší rychlost: 150 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *