Městská extravagance
Značka DS se nikdy nebála inovací a nejinak je tomu i u městského elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense. Nejít s proudem, ale určovat trendy. Být kontroverzní, ale zároveň být milován. Protikladů, které si v sobě historicky francouzská značka DS nese, je spousta.
Francouzská lehkost bytí
Interiérem prostupují kosočtvercové tvary. Není to úplně přehledné, ale odlišné je to určitě.
Originalitu si snaží uchovati v dnešní elektromobilní době, byť se musí vyrovnat s řadou unifikovaných konstrukčních řešení. Takže její malý městský elektromobil využívá platformu koncernu PSA, kterou najdeme i u jiných vozů této skupiny. K dispozici je tedy elektromotor o výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh. Po technické stránce tedy žádné zásadní „wow“ nečekejte, přesto je DS 3 Crossback autem, které umí přitáhnout pozornost a navzdory jeho malým rozměrům s ním můžete přidrandit před divadlo ve velké večerní. Umí totiž s francouzskou lehkostí a rafinovaností použít nečekané finesy, které sice mohou škarohlídi považovat za zbytečné, ale právě ony dávají vnímavým duším radost do života. Malé auto má třeba světla Matrix-LED, což není v této třídě obvyklé, a při odemknutí se rozsvítí fialově. Zaujmou také vyjížděcí kliky dveří či ryze neprakticky, ale o to zajímavěji tvarované zadní boční okno.
Elektřina pěkně pod kontrolou
Ležérní elegance a detaily, které zaujmou každého, kdo má jen špetku estetického citu.
Na jízdu je elektrická DS 3 příjemným společníkem, a to zejména v příměstském provozu. Auto je hbité, samozřejmě tiché a plynule zrychlující. Náběh hnací síly je příjemný, DS 3 nepůsobí zbrkle či splašeně, jak tomu u některých elektromobilů bývá. Z klidu na stovku to zvládne za 9 sekund, maximální rychlost je 150 km/h. Dojezd je samostatné téma. Zatímco výrobce udává až 320 km, nám auto při plném nabití neukázalo nikdy víc než 260 km a praxe je samozřejmě ještě o něco nižší. Kromě toho dojezd mizí rychleji, než kolik auto ve skutečnosti ujede – po ujetých 70 km klesne ukazatel klidně i o 120 km. Ani to sice není u elektromobilů neobvyklé, ale z pohledu plánování trasy to moc nepotěší. Reálná spotřeba je kolem 18 kWh / 100 km, na dálnici či při svižnější městské jízdě se klidně zvýší i k 25 kWh/100 km.
Okolo komína je mu nejlépe
DS 3 Crossback se však bude stejně nejčastěji pohybovat kolem domu, a to pravděpodobně i s možností domácího nabíjení wallboxem, takže nějaký kilometr sem a tam majitele, který byl do této avantgardy ochoten investovat nejméně 1 045 000 Kč, trápit nebude.
Francouzský přístup k designu se naštěstí nemění a značka DS je jeho výkladní skříní.