Ford Focus 1.0 EcoBoost (2019)

Sběratel ocenění

Nejenže se Ford Focus pyšní titulem Auto roku 2019 v ČR, ale pod kapotou testovaného kusu pracoval litrový tříválec vyhlášený jako Engine of the Year.

Na litrový tříválec Ecoboost kdekdo pěje chválu, a tak jsem se i já těšil, až si na něj udělám vlastní názor. Motor je názornou ukázkou toho, jak se změnil přístup k pohonu benzinových aut – má zmenšený objem, přeplňování turbem, pouze tři válce, z nichž jeden se dokonce odpojuje, když není potřeba, a výsledný výkon solidních 125 koní (92 kW), který stačí k maximálce 200 km/h a zrychlení z klidu na stovku za rovných 10 sekund.

Žádné postavení mimo hru

Litrový tříválec je po právu ceněným motorem – překvapí dynamikou a potěší spotřebou.

Výsledkem je pohonná jednotka, která po nastartování překvapí svou kultivovaností a klidem a která zcela stačí pro běžnou jízdu. Zkrátka, s tímto motorem se ve Focusu nebudete ani na českých silnicích cítit mimo hru, ba co více, dokonce si s ním užijete i docela zábavu. Focus má totiž již tradičně velmi dobře nastavený podvozek, který je komfortní, tuhý, dobře tlumí nerovnosti a v neposlední řadě dovoluje i sportovnější svezení. Litr samozřejmě není trhač asfaltu, ale zase je lehký a díky tomu jde auto velmi ochotně do zatáček a pěkně drží stopu. Když ho vytáčíte, tak se projevuje sytějším jadrným zvukem, který sice odhaluje jeho tříválcovou konstrukci, ale není nikterak otravný. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou, která má trochu delší a gumovější dráhy, je jízda bezproblémová a Focus má i dostatečné pružné zrychlení. Spotřebu benzinu lze bez omezování držet mezi 6 až 6,5 litru na sto kilometrů, ekonomičtější jízda ji stlačí k hodnotě kolem 5,5 l/100 km.

Podvozková jistota

Hlavní konkurenční výhodou jsou jízdní vlastnosti. Užijete si je i díky lehkému motoru a přesnému řízení.

Jako auto je Focus sice zvenku poměrně konfekční a nijak zásadně designově nevyčnívá, ale uvnitř je velmi dobře zpracovaný za použití kvalitních materiálů. Nabízí na svou třídu i očekávanou prostornost a výbavu. Tak či tak, je Ford Focus autem, které je i s litrovým motorem radost řídit. Zprostředkovává řidiči příjemný pocit na volantu a poskytuje velmi solidní podvozkovou jistotu. To jsou také jeho hlavní konkurenční výhody a maloobjemového tříválce se běžný řidič z hlediska jízdního projevu bát vůbec nemusí. Aktuální základní akční cenovka této motorizace je 424 900 Kč, což zhruba odpovídá dnešním zvyklostem v nižší střední třídě.

Technické údaje

Ford Focus 1.0 EcoBoost (2019)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 389 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 434 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 499 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 3
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 998 cm³
  • Nejvyšší výkon: 125 k při otáčkách: 6 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 170 Nm při otáčkách: 1 500/min
  • Převodovka: Šestistupňová automatická
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Hatchback
  • Segment: Nižší střední třída
  • Délka: 4 378 mm
  • Šířka: 1 825 mm
  • Výška: 1 471 mm
  • Rozvor: 2 700 mm
  • Objem kufru (základní): 392 l
  • Objem kufru (největší): 1 354 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 322 kg
  • Užitečné zatížení: 533 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 6,2 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,4 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 6,4 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 114 g/km
  • Objem nádrže: 52 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 10 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *