Ojeté luxusní auto za cenu Fabie? Proč ne – ale pozor na následné provozní a servisní náklady!
Stopy Yetiho jsou příchodem modelu Škoda Karoq nadobro zaváty a tímto kompaktním SUV Škodovka rovněž uzavírá letošní rok plný novinek. Na sicilských silnicích jsem měl možnost strávit za volantem Karoqu prvních pár stovek kilometrů. Moje dojmy z motorizace 1.5 TSI?
Škoda Karoq je menší sourozenec Kodiaqu a jak je pro Škodovku typické opět se nachází na pomezí segmentů – mezi vyloženě malá SUV nezapadá, mezi typickými kompaktními se pro změnu zase řadí spíše k těm menším. Je s délkou 4,4 metru ideálním univerzálním řešením pro všechny, kteří nepotřebují sedm míst, přehnaně velký kufr (Škoda Karoq má základní objem 521 litrů) a přesto vyžadují dostatečný prostor třeba i pro děti na zadních sedadlech. Malá SUV jsou jim malá, na velká nemají peníze nebo je nepotřebují – takže Karoq. Jaký je? Odpověď bude zajímat určitě více lidí, než těch více než 3000, kteří si toto auto již objednali, aniž by v něm jeli či ho pořádně viděli. Chybu neudělali.
Dezolátní sicilské silnice ideální prověřily podvozek
Podvozek zvládá víceméně všechny typy nerovnostní, vč. těch velkých, naprosto s přehledem.
Čtyřválec, který umí být dvouválcem
Na motoru je znát, že musí primárně plnit nejrůznější emisní nařízení.
Co nového přináší Škoda Karoq?
Škoda Karoq je první Škodovkou, která může být k dispozici s individuálně programovatelným digitálním přístrojový panelem, logicky samozřejmě navazuje na současný trend a přináší poslední generaci palubních systémů a konektivity. Rovněž v úrovni asistentů kopíruje potřeby trhu a zákazníků, takže očekávejte adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, systém čtení dopravních značek, nouzové brzdění s prediktivní ochranou chodců atd., atd…
Škoda Karoq je v nabídce zatím s pěti motory, přičemž základ tvoří tříválec 1.0 TSI (85 kW). S pohonem všech kol lze v začátku prodeje kombinovat pouze obě varianty turbodieselu 2.0 TDI, ale postupně se bude nabídka a možnosti dále rozšiřovat. Z hlediska převodovek lze volit mezi manuální a dvouspojkovou sedmistupňovou DSG. Ceny začínají od 529 900 Kč a, i když v ceníku najdete jen dvě výbavy Ambition a Style patří Škoda Karoq z hlediska standardní výbavy a možností příplatků určitě do nadprůměru.
Nehledáš v jádru nic výstředního, spíše si chceš koupit solidního, komfortního, dobře vybaveného parťáka s vysokou úrovní praktičností, který samozřejmě nezklame ani svým vzhledem. Litrový tříválec ti připadá málo, tak chceš silnější motor, jakkoliv víš, že to stejně žádný trhač asfaltu nebude. Je pravděpodobnější, že hledáš auto spíše pro ženu, ale chceš takové, které je přeci jen trochu unisex, když s ním pojedeš i ty.
Karoq není autem za hubičku, startovací cenou se řadí spíše k nadprůměru v daném segmentu, ale za těch 529 900 Kč zase nekupuješ ve výbavě Ambition žádné holátko. Nejlevnější verze s testovaným motorem stojí 574 900 Kč, u mého exempláře se jednalo o vyšší výbavu Style, která startuje na 629 900 Kč.
V první řadě je to praktické a dobře udělané auto, které svou velikostí a užitnými vlastnostmi přesně cílí na lidi, kteří hledají univerzální řešení pro svoje ježdění po městě, na chalupu, po dálnici či na dovolenou, ať je za volantem muž či žena. Karoq je tichý, má skvělý podvozek, variabilní interiér, může mít opravdu dobrou výbavu (je to jen otázka peněz) a v neposlední řadě má design přijatelný pro širokou skupinu lidí.
V segmentu SUV s délkou kolem 4,3 metru je celkem na výběr, pokud se chceš o něco víc odvázat, možná se nejdřív zajdeš podívat na sesterský model Seat Ateca, který umožňuje více individualizace a stylu. Dalším důvodem, proč se můžeš začít probírat nabídkou konkurence může být i to, že s benzinovým motorem nejde kombinovat pohon všech kol (snad jen prozatím). No a taky cena auta, které by se ti líbilo, nakonec může být vyšší, než bys chtěl.
Karoq je rozumnou volbou pro skutečně široké publikum. Není sice autem, které tě chytí za srdce, je to v dnešní době typická Škodovka, která designově nepropadne a navrch přináší promyšlený praktický interiér, který na délce auta 4,3 metru nabídne solidní prostor lidem i zavazadlům. V duchu doby si můžete do Karoqu narvat kdejaký asistent a technologii, záleží jen na vašich finančních možnostech. To, že to není nástupce Yetiho, každému dojde už při pohledu do ceníku. Na jednu stranu je to škoda, protože Yeti bodoval hodně právě i cenovkou, jenže Karoq je fakt technicky i technologicky úplně jiným produktem.
Škoda Karoq se opravdu povedl. Ve své třídě podle mě nemá konkurenta, když oponeme jeho koncernového bratra ze Seatu. Čísla byla neúprosná a tak jsem toto krásné a praktické auto prostě musel koupit a teď už jen čekám, až se můj miláček vyrobí.
Jakou mate čekací dobu?
Jsem max. spokojená. Mám Karoq 1,5 TSI s manuální převodovou a holčičí červenou barvou. Mimochodem červená autu moc sluší. Jízda je pohodlná, hlavně v zatáčkách super drží stopu. Má hodně prostoru pro pasažéry i pro autosedačky. Velikost kufru bohatě stačí.
V prostoru kabiny není mnohdy vůbec slyšet chod motoru.
V běžném provozu mám spotřebu cca 7,6 l. Při delších jízdách pak měnší. Jelikož nejsem úplně technický typ, chvíli mě trvalo, než jsem si zvykla na všechny asistenční technologie a vychytávky. Z ženského hlediska oceňuji parkovací kamery. Auto můžu jen doporučit. Asi nebudu vypisovat všechny výhody, pro mě prostě super. Zatím jsem nenašla žádné mínus. Jen možná ta „stopka“ při zastavení např. na semaforech. To se dá ale pohodlně vyplnout. Takže za mě velké ANO.
Vše OK až na ten motor 1,5 TSI tak to je hrůza, jak poklesnou otáčky, třeba při 3, tak se leknete že auto přestalo jet a to jezdím už 40 let, ale tak mizerný motor v nízkých otáčkách jsem nezažil
Mirek
Koupil jsem pro manželku Škoda Karoq 1.5 TSI 7DSG. Bylo to správné rozhodnutí.S nadprůměrnou výbavou Vás vyjde auto po „sjednané“slevě na 790.000 vč.DPH.Za tuto cenu získáte maximálně komfortně vybavené auto pro cestování.Pohodlnost auta se vyrovná prémiové značce BMW modelu X1 resp. X3 se 4 válcovým slabším motorem.Pocit pohodlí navozují nová el.sedadla z alkantary s pamětí.