Pod hashtagem #newintown se do uvedení Tiguanu zapojí i 12 českých osobností.
Během našeho bloggerského cestopisu po Německu ujel Volkswagen Touran 2.0 TDI přes 2000 kilometrů. Dost na to, abychom přinesli i praktické poznatky formou testu.
Se vším všudy: během cesty jsme píchli i museli doplňovat AdBlue. Obojí bez větších problémů.
Začnu netradičně: pokud máte před sebou kolem dvou tisíc kilometrů s množstvím cílů, které musíte hledat, pak má pro vás fungující navigace poměrně zásadní význam. A ta koncernová Discover Media je jedním slovem skvělá. Rychle nachází cíle, dává možnost z výběru tří alternativních tras, bleskově přepočítává trasu po chybě nebo úmyslném odbočení z naplánované trasy a perfektní je i při hledání lokalit podél trasy. Nebyli jsme si například jisti, kde přesně je Point Alpha, ale i tento památník studené války bez problémů vypátrala. K přehlednosti pomáhá i obrazovka s úhlopříčkou o velikosti 6,5 palce a šikovné je i rozdělení „infotainmentu“ na dvě části, takže pro zloděje je Volkswagen Touran vlastně nezajímavý. Jen aby to věděli…
Také Volkswagen Touran drží ve své aktuální generaci designérský jazyk značky, což znamená, že mezi kompaktními MPV vzhledově nijak nedominuje, ale určitě má mnohem větší šmrnc než doposud. Jeho tvary jsou líbivé a funkční zároveň a přesně korespondují s filozofií Volkswagenu – budou stárnout jen velmi pomalu. Touran se zároveň i zvětšil – je o 13 cm delší, což je znát i na pohled a také tento fakt pomohl lepším proporcím. Z auta je výborný výhled, což jsem ocenil při průjezdy malými německými městečky s řadou přechodů a sebevědomými cyklisty. Orientace při parkování byla rovněž v pohodě i díky příplatkovým senzorů a kameře, přenášející obraz na velký displej. Ostatně řidičových asistentů vezl tenhle Touran celou řadu. Hlídal neúmyslné vybočení z jízdního pruhu, přílišné přiblížení k vozidlu vpředu (Front Assist), dokázal v nouzi nejvyšší i přibrzdit před překážkou.
Volkswagen Touran je dělán na dlouhé cesty, ovšem množství odkládacích prostor kolem řidiče i spolujezdce se hodí kdykoliv. Do výplně dveří umístíte i velkou plastovou lahev, ve hlubokém prostoru pod širokou, výškově i podélně nastavitelnou loketní opěrkou najdete omyvatelnou schránku. Jsou i méně obvyklé úložné prostory – dvě schránky na brýle na stropě, dvě přihrádky na palubce, jedna vlevo od řidiče, druhá ve vrchní části. Podle Volkswagenu celkem 47 míst, kam můžete věci odložit… a pak je hledat. Potěšil mne i pohodlný posaz, navíc s možností prodloužit si sedák nebo dokonce spustit masáž. V interiéru se vůbec rychle zabydlíte, je dobře odhlučněn a panuje v něm střízlivá elegance.
Tři zadní samostatná sedadla poskytují i díky prodloužení vozu nyní skoro stejný komfort jako má dvojice vpředu, a nabízí i dost prostoru nad hlavou. Dají se podílně posouvat (až o 20 cm) a opěradlo mírně polohovat. Jen už nejdou vyjímat, jako to bylo u jeho předchůdce, ale jejich sklápění je příkladně jednoduché – v případě pětimístné verze vznikne rovná plocha. Sklopit lze i opěradlo spolujezdce, takže naložíte třeba koberec o délce až 265 cm. Kufr (páté dveře se otevíraly elektricky) po sklopení zadních sedadel pojme teoreticky takřka dva kubíky bagáže (1 980 litrů). Důležitý je však jeho pravidelný tvar a solidní hloubka. Pod podlahu se ještě vejde rozměrná plnohodnotná rezerva, což bylo v našem případě štěstí. Defekt nás totiž postihl v noci před časným odjezdem z Prahy a pneumatiku před zahájením pracovní doby neopravíte. Kromě toho se poškození ukázalo jako neopravitelné, takže nás čekala neplánovaná návštěva pneuservisu a shánění vhodné sedmnáctipalcové pneumatiky.
Nový Touran boduje jízdními vlastnostmi, technologiemi, spotřebou a v neposlední řadě i designem.
Autorem tohoto testu je můj kolega Tomáš Pudil (www.automotofin.cz), který absolvoval celý náš bloggerský cestopis po Německu.
Jsi poměrně dobře situovaný a máš své důvody ke koupi kompaktního MPV – předpokládám tedy rodinu s minimálně jedním, spíše dvěma dětmi. Hledáš auto, které se kvůli rozměrům nebude bát řídit i manželka, chceš slušné jízdní vlastnosti, nadčasový design, solidní výbavu… považuji za dost pravděpodobné, že už máš zkušenosti se značkou Volkswagen, dokonce jsi možná majitel předchozí generace Touranu – upgrade je tedy pro tebe jasná volba.
Z pohledu do ceníku asi vyjukaný nebudeš, to, že Touran nepatří k nejlevnějším v dané třídě, bereš jako logický důsledek jeho kvalit a image značky. Nejlevnější verze Comfortline 1.2 TSI (110 k) stojí 555 900 Kč, Touran s testovaným motorem a manuální převodovkou tě vyjde nejméně na 647 900 Kč, testovaný kousek s šestistupňovou převodovkou DSG a bohatou výbavou přijde na 952 600 Kč.
Touran je praktický, vyzařující kvalitu, umožňuje připlatit si za celou řadu asistentů, které u konkurence najdeš jen těžko, jeho dvoulitrový turbodiesel je silný a úsporný zároveň, auto má na MPV sportovnější jízdní vlastnosti, aniž by slevilo z komfortu, který nabízí díky robustnímu podvozku. V neposlední řadě vypadá Touran i celkem k světu – jeho design bude zdatně odolávat zubu času.
Vím, že to zní otřepaně, ale jedním z objektivnějších důvodů by mohla být cena – jsme totiž v hladině, kde své kompaktní MPV nabízí třeba i Mercedes či BMW, což je na druhou stranu pro Touran velmi dobrá společnost. Co by ještě mohlo vadit? No, třeba nutnost dolévání AdBlue kvůli emisím, nebo vnější zrcátka, která jsou o fous menší, než by se mi líbilo.
Touran je autem, které na 90% splní to, co slibuje a k čemu bylo navrženo. Z mého pohledu velmi dobrá volba pro všechny, kteří nemají hluboko do kapsy, a chtějí auto, jehož cena bude klesat stejně pomalu, jako bude stárnout jeho vzhled. Nejsem úplně fanouškem všech technologických vychytávek a asistentů, i tak ale objektivně hodnotím jako plus možnost, že si jich můžete (pokud chcete) do Touranu spoustu objednat. Chválím robustní podvozek, který zvládá nerovnosti a zajišťuje nejen vysoký komfort, ale i sportovnější jízdu. Motor považuji za klasiku, která vykazovala všechny charakteristiky, které jsem očekával – je dostatečně silný, s rozumným apetitem a uspokojivým odhlučněním. Vzhledem k tomu, že tohle auto není úplně typickým příkladem prostorného empévéčka pro mladou začínající rodinu, ale spíše vozem, pro ty, kdo vědí, co chtějí, nebudu ani moc komentovat cenu – koneckonců, zájem o tenhle model ukazuje, že s jeho ceníkem nemají v Česku tisíce lidí žádný problém.
Petr
VW jsou celkově všechny super. Je pro mě duležité ticho v autě, proto vždy se obrácím na https://www.2din.cz/odhlucneni-podle-umisteni-ve-voze/ pro odhlučko. Passata, kterého mám ted to fakt změnilo. Jak manželku po operaci prsou :D