Nová letní pneumatika má oproti nové zimní pneumatice na sněhu až trojnásobnou brzdnou dráhu.
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.
Bez tří centimetrů měří pět metrů, je široké téměř 1,8 metru a díky výraznému designu a karoserii sedan působí reprezentativně a majestátně – to je Volvo S90. Přesto mne ale u testovaného vozu nejvíce zaujala cena. Ta se totiž jen lehoulince přehoupla přes 1,5 milionu, přitom, když jsem k autu šel a pak do něj i usedal, neměl jsem v žádném případě pocit, že sedím v nějakém holátku. Ba naopak – pro moje potřeby mu nechybělo vůbec nic, dokonce ani prémiový audiosystém Harman/Kardon. Volvo ukázalo, že i v dnešní době lze na trh dostat prémiový vůz v rozumné specifikaci, která splní požadavky většiny řidičů, a přitom se s cenou udržet v rozumných mezích. Ano, jeden a půl milionu není málo, ale v tomto případě jsem měl po dlouhé době v prémiovém segmentu pocit, že opravdu dostávám odpovídající protihodnotu a nic zbytečně nepřeplácím.
Auto disponovalo všemi důležitými bezpečnostními asistenty, mělo pěkná 18palcová kola, metalický lak, kompletní LED světla včetně hlavních světlometů, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, bezklíčový přístup, kožené čalounění a pěkné dřevěné dekory v interiéru. Fakt, že výbava se rozumně koncentrovala pouze na to podstatné a užitečné, se pro mě sympaticky projevuje i při ovládání infotainmentu na 12,3palcovém displeji. Nabídky nastavení vozu nejsou přehnaně zahlceny zkratkami a různými systémy, takže působí přehledně a vždy jsem rychle nalezl, co jsem hledal. Z bezpečnostních prvků nechybí přednárazový systém, udržování jízdy v pruzích či adaptivní tempomat s funkcí Pilot Assist.
Škoda, že se provedení B4 nedá kombinovat s pohonem všech kol.
Stejně jako ostatní nová volva, má i S90 omezovač na 180 km/h.
Co se týká kufru, tak ten má objem 461 litrů, ale při pohledu do jeho útrob bych klidně tipoval i více. Zavazadelník je velmi hluboký, takže možná někteří budou mít skoro až problém dosáhnout na věci, které jsou u opěradel zadních sedaček, stejně tak je zde místy vidět, kde se šetřilo, protože vnitřek kufru postrádá na některých místech čalounění. U testovaného vozu mě překvapila absence možnosti sklápění zadních sedaček, což bylo asi jediné, co bych vozu vytkl. Z hlediska místa vpředu i vzadu je Volvo S90 velmi dobrým společníkem.