Volvo XC90 B5 (2019)

Pozvolná elektrifikace

Kroků k plné elektromobilitě je několik a za ten první jsou považovány tzv. mild-hybridy, kterými kdekdo označuje kdeco. Jak funguje ten, který má Volvo?

Namísto dosavadního, a pro Volvo velmi tradičního, označení D5, se nyní zákazníci v nabídce setkávají s označením B5, přičemž se jedná o novou mild-hybridní verzi dvoulitrového turbodieselu s výkonem 235 koní. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby Švédové zkratkou B5 neoznačovali také mild-hybridní verzi kombinovanou s benzinovým agregátem. A k té ještě existuje provedení B6. Ale nechme zkratky zkratkami, asi vědí, proč to dělají. Podívejme se raději, jak se s mohutným modelem Volvo XC90 B5 jezdí.

Mild-hybrid jako nejjednodušší řešení

I nejjednodušší cestou k hybridu lze dosáhnout kýžených cílů.

Mild-hybridy představují jakýsi první stupeň hybridizace pohonu a je fakt, že ne všechny značky si ho vykládají úplně správně. Volvo však ano, a tak ke klasickému dvoulitrovému turbodieselu přidalo 48V elektrickou soustavu s druhou baterií a elektromotor v roli alternátoru, který umožňuje rekuperaci energie. Hlavní předností tohoto, z hlediska implementace, jednoduchého řešení, je snížení spotřeby. Výrobce uvádí pokles až o 15 %. Těžko přesně porovnávat výsledky z praxe, ale je fakt, že jsem při klidné jízdě po dálnici jezdil kolem 7,5 l/100 km, což je u 2,1 tuny těžkého a velkého auta velmi slušná hodnota. Ve městě pak bude jezdit kolem 9 l/100 km. Oceňuji také velmi kultivovaný start-stop systém, u kterého ani nezaregistrujete, že se motor na křižovatce znovu startuje.

Tohle auto vás hodí do pohody

Spotřeba paliva je i v praxi poměrně příznivá, sympatický je i objem nádrže 71 litrů.

Volvo XC90 je podle mě nejhezčí ze všech velkých SUV, a to platí nejen o designu exteriéru, ale také uvnitř, kde se cítíte jako v obýváku navrženém drahým severským architektem. Z jízdních režimů mi nakonec nejvíce vyhovoval Comfort, který k charakteru auta sedí nejlépe. Ostatně, pocit na volantu je hodně zprostředkovaný a také brzdy, které jsou u Volva poprvé brake-by-wire, nejdou dávkovat úplně s milimetrovou přesností. Ve sportovním módu podvozek až příliš ztvrdne a má problém v klidu pobrat i běžné výmoly. Volvo XC90 není pro sportovní jízdu, což je jedině dobře, protože v tak mohutném SUV, stejně žádnou nirvánu nezažijete. Naopak je zvláštní, jak vás tohle auto příjemně zklidní. A není to pouze jeho osobností, ale tak nějak na mě doléhá celá filozofie značky – nežeň se zbytečně, užívej si života a pohody, a ber ohled nejen na sebe, ale i na ostatní.

Technické údaje

Volvo XC90 B5 (2019)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 679 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 679 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 860 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 235 k při otáčkách: 4 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 480 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Velké SUV
  • Délka: 4 953 mm
  • Šířka: 2 008 mm
  • Výška: 1 776 mm
  • Rozvor: 2 984 mm
  • Objem kufru (základní): 680 l
  • Objem kufru (největší): 709 l
  • Pohotovostní hmotnost: 2 120 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 6,4 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 8,6 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 167 g/km
  • Objem nádrže: 71 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 6 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
  • Nejvyšší rychlost: 220 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *