5 zásadních zlepšení nového Opelu Astra

3.9.2015 Honza Blažek , 0 komentářů

Nový Opel Astra jsem měl možnost před jeho světovou premiérou (15. září ve Frankfurtu) krátce prozkoumat v Praze. Bohužel zatím jen staticky, ale pár prvních dojmů jsem přeci jen načerpal. V jakých oblastech se tedy podle mne Astra zlepšila?

1. Rozumný interiér

Konečně zmizela změť tlačítek ze středového panelu a nahradil je inteligentně navržený kokpit.

Osobně považuji – a podotýkám, že ze statického hlediska –  za největší posun k lepšímu pojetí interiéru. Konečně se Astra zbavila množství titěrných tlačítek a nahradila je rozumně navrženou palubní deskou. Ta má sice velký displej, ale návrháři měli naštěstí tolik rozumu, že do něj neintegrovali úplně všechno, ale ponechali na palubce také několik přehledných tlačítek pro rychlý přístup k nejčastějším funkcím. Opel-Astra-295912

2. Menší rozměry, než předchozí generace

Nebývá zvykem, že nová generace má menší rozměry, než ta předchozí. Ale kvituji to s povděkem.

Možná to zní paradoxně, ale chválím i tento fakt. Nejsem příznivcem toho, aby auta mezigeneračně stále jen rostla, to hlavně z marketingového důvodu. Je přeci jedno, jak dlouhé je konkurenční auto, mnohem více záleží na tom, zdali se vám s vaším autem dobře jezdí a manévruje a zdali splňuje vaše představy o prostoru. Nová Astra je o 5 centimetrů kratší, má o 2 cm kratší rozvor i výšku, přesto nabídkou prostoru uvnitř v rámci nižší střední třídy nikterak nevybočuje ze standardu. Takže za mne další plus – kratší auto je obecně lepší, pokud nedojde k újmě na vnitřním prostoru a místu pro zavazadla. Opel-Astra-295887

3. Snížení hmotnosti

Cesta k nižší spotřebě nejde jen přes snižování objemů motorů a jejich přeplňování. Dost zásadní faktor je i hmotnost vozu. U nové Astry výrobce tvrdí, že je oproti dřívějšímu modelu minimálně o 120 kg lehčí. Karoserie prý váží o 77 kg méně, podvozek pak o 50 kg. Šanci převažovat jsem neměl, ale lze předpokládat, že něco pravdy na tom bude, a tudíž čekám kromě příznivé spotřeby i lepší jízdní vlastnosti a agilitu. New Opel Astra

4. LED světla z vyšší třídy

Astra je prvním kompaktním vozem, který může být vybaven adaptivními světly LED MATRIX. Cenu zatím neznám (úplná láce to nebude), ale světla Opelu získala v minulosti už řadu ocenění a i já je považuji v běžné konvenční třídě za opravdu velmi dobrá. Nové LED světlomety, které samozřejmě lépe svítí a mají funkci permanentních dálkových světel – tzn. samočinně regulují světelný tok, aby řidič viděl co nejlépe a přítom nedocházelo k oslňování ostatních, budou jednou z vychytávek, kterou bych u Astry klidně doporučil ke koupi. Opel-Astra-295889

5. AGR (Aktion Gesunder Rücken) Akce Zdravá Záda

Opel byl jedním z prvních, ne-li vůbec první, který (mám dojem, že u Insignie v roce 2009) hodně „tlačil“ do popředí kvalitu svých sedadel s ortopedickou certifikací. A dlužno podotknout, že tato sedadla, jež Opel postupně dával i do jiných modelů, považuji na základě osobních zkušeností za velmi dobrá. V nové Astře jsou sedadla AGR další generace a byť samozřejmě nebyla šance je vyzkoušet při delší jízdě, nemám na základě předchozích pozitivních zkušeností nějaký zásadní důvod nevěřit, že se v nové Astře nebude dobře sedět. kromě toho mohou být sedadla klimatizovaná či vybavena masážní funkcí. Opel-Astra-Seats-296466

…a teď už jen počkat na první jízdní dojmy…

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *