Ford Edge: moje první jízdní dojmy

11.10.2016 Honza Blažek , , 0 komentářů

Hranař

Ford Edge vstupuje na český trh jako nejdražší Ford a na paškál si bere prémiovou konkurenci. Jak se s ním jezdí a jaké vychytávky přináší, aby měl na trhu šanci? Zjišťoval jsem při prvních jízdních testech formou tajného závodu poblíž Počátek na Vysočině.

Sebevědomá cenovka přes 1,1 milionu korun dělá z Fordu Edge nejdražší model v nabídce.

Trh SUV celosvětově roste a je to i jeden z mála segmentů, který vykazuje solidní potenciál také v Evropě. Proto není divu, že se Ford Edge objevuje i u našich prodejců, a to za ambiciózní cenu, která začíná na 1 119 990 Kč a dělá z tohoto modelu nejdražší auto v nabídce Fordu. Vrcholné modely masových značek to samozřejmě nikdy nemají snadné, jaký osud potká Ford Edge se neodvažuji odhadovat, protože tohle auto má řadu zajímavostí, které jeho cenu ospravedlňují.

Ford Edge

1. Jízdní vlastnosti

Ford Edge má, podobně jako většina ostatních Fordu, podvozek nastaven spíše do sportovna, ale v takové míře, že z vás nevytřese duši. Při přejezdu nerovností je 4,8 metru dlouhé auto stabilní, neodskakuje a celkem dobře je tlumí. Také v zatáčkách vůz dobře drží stopu, nenaklání se nikterak dramaticky a dá se s ním jet vcelku svižně. Já testoval vrcholné provedení s biturbem 2.0 TDCi o výkonu 210 koní s točivým momentem 450 Nm, převodovkou powershift a samozřejmě pohonem všech kol, který je stejně standardem pro všechny tři verze, jež u nás Ford prodává. Motor na pokyny plynu reaguje spontánně, jeho dynamika točivý moment nezaostaly nad mým vyšším očekáváním.

Ford Edge

2.Prostornost

Ford Edge je velké SUV, a tak by bylo zklamáním, kdyby se ukázalo, že s sebou vozíte spoustu plechu navíc a uvnitř je auto malé. Není. Naprosto vyhoví potřebám spíše čtyřčlenné rodiny (ono na tu vícečlennou je pořád nejlepší klasické MPV) a potěší i hodně odkládacích prostor všude možně po interiéru.

Ford Edge

3. Technologie

Airbagy integrované do zadních bezpečnostních pásů se rozvinou během 40 ms.

V oblasti technologií přináší Ford Edge víceméně vše, co aktuálně frčí. Určitě tedy jeho pořízením nebudete nijak zaostávat za ostatními. Kromě bezpečnostních a jízdních asistentů zmíním dvě vychytávky, které zase tak běžné nejsou: Jedním z hlavních kladů Fordu Edge je jeho cestovní komfort zejména pak ve smyslu hlučnosti. Interiér je opravdu skvěle odcloněn od rušivých zvuků, a to jak aerodynamických tak valivých od kol. Svůj podíl na to má i Systém aktivního potlačování hluku, který snímá hluk v interiéru a neutralizuje jej přes reproduktory audiosoustavy. Druhou zajímavostí jsou bezpečnostní pásy s airbagem (na video se můžete mrknout tady) pro dva krajní zadní cestující.

Ford Edge

Co by mohlo být lepší?

A co mne během prvních jízd naopak nenadchlo? Určitě to byla navigace a její ovládání –  měla zdlouhavější reakce na dotyk, zadat koordináty GPS byl nakonec nad naše síly, a tak jsme s mojí co-bloggerkou Věrou zůstali věrní navigaci v mobilu. Další problematickou věcí, kterou jsem zjistil až při transportu svých ratolestí v dětských sedačkách, byly zadní bezpečnostní pásy s airbagem. Jsou totiž tlustší než ty běžné, takže je problém je do sedačky protáhnout a kvůli jiným masivnějším sponám je nebyly děti schopny samy zacvaknout. Je to detail, ale když už si konečně zvyknete v tomto směru na jejich samostatnost, tak se vám dozadu už moc chodit nechce, to je jasný.

P.S. jóó a mimochodem, v kvízu, který někdy dost detailně zacházel do útrob Fordu Edge, jsme skončili na prvním místě. A pak, že jsou bloggeři jen takový mediální odpad :-)

Ford Edge

Ford EdgeFord Edge

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *