Peugeot 508 GT (2019)

28.11.2019 Honza Blažek , , 0 komentářů

Objekt zájmu

Peugeot 508 je názorným příkladem toho, že díky atraktivnímu vzhledu si auto rychle získá sympatie a zájem publika. Během testu se mě na něj ptali řidiči passatů i BMW.

Střední třída, ve které jasně dominuje koncern VW, je pro Francouze dlouhodobě těžkým bojištěm. Vlajkou Peugeotu v kolbišti nyní hrdě mává model 508. Na první pohled by se mohlo zdát, že vsadil hlavně na design, ale při bližším seznámení zjistíte, že ani v dalších oblastech nezaostává. Tedy, až na jednu zásadnější výjimku, a tou je praktičnost. To je bohužel parametr, který je zrovna v našich končinách u převážně služebních aut střední třídy, docela sledovaný. Kufr má objem 487 litrů a je kvůli splývavé zádi logicky nižší a ze stejného důvodu je z auta i horší výhled vzad a omezenější nástup na zadní sedadla (vždyť výška auta je pouhých 1,4 metru). Zkrátka je na každém, aby si přebral, zdali takovou daň za estetiku překousne.

Pozor na hlavu!

Designem, zpracováním i kvalitou materiálů, dokáže Peugeot 508 umlčet kdejakého škarohlída.

A podle mě by byla docela škoda, přestat se o Peugeot 508 zajímat jen proto, že se tchyně bouchla do hlavy při nastupování dozadu. Protože jinak je to auto, které umí řidiče naladit na pozitivní notu. Jakkoliv je vnímání vzhledu ryze individuální, nelze nevidět, že u většiny lidí se Peugeot 508 těší neskrývanému zájmu. I mě se tohle auto dost líbí, a to ze všech úhlů. Zpředu vypadá s denními LED světly jako přikrčený dravec, kterému se bez řečí automaticky každý klidí z cesty. Také uvnitř rozehrál Peugeot odvážné designové cvičení, a i když vypadá interiér na první pohled jako kokpit letadla, docela rychle se v něm zorientujete. Řadu funkcí lze rychle ovládat klasickými tlačítky, což je jedině dobře. Dotykový displej pak zajistí přístup k dalším funkcím.

Dostatečná dynamika

Jako klaviatura piana vypadá sedmero tlačítek pod desetipalcovým dotykovým displejem.

O pohon se u testované verze GT staral benzinový turbomotor 1,6 litru s výkonem 225 koní. Parametry čtyřválce stačí k poměrně dynamickému svezení, tím spíše, že je agregát dobře sladěn s osmistupňovým automatem, který zvládne nejen rychlé řazení, ale i komfortní styl jízdy. Potěšující je, že i při svižnější jízdě se spotřeba dá udržet pod 8 l/100 km, což ve spojení s nádrží o objemu 62 litrů zajišťuje sympatický akční rádius. Ani k odladění podvozku nemám výhrady. Je nastaven primárně na komfort, ale pokud podlehnete sportovním choutkám, které ve vás vyvolá především malý volant, můžete se na něj také spolehnout.

Technické údaje

Peugeot 508 GT (2019)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 735 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 950 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 950 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 598 cm³
  • Nejvyšší výkon: 225 k při otáčkách: 5 500/min
  • Nejvyšší točivý moment: 300 Nm při otáčkách: 2 500/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Liftback
  • Segment: Střední třída
  • Délka: 4 750 mm
  • Šířka: 1 859 mm
  • Výška: 1 403 mm
  • Rozvor: 1 403 mm
  • Objem kufru (základní): 487 l
  • Objem kufru (největší): 1 537 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 420 kg
  • Užitečné zatížení: 504 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,6 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 7,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,6 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,8 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 122 g/km
  • Objem nádrže: 62 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 248 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *