Škoda Fabia Combi 1.0 TSI (2018)

(Skoro) poslední skaut

Škoda Fabia je sice malým autem, ale zejména ve verzi kombi hraje poměrně často i roli rodinného vozu, který musí zvládnout kdeco. V čem se změnila po modernizaci?

Také vám připadá kombík ze segmentu malých aut, jako docela chytrý nápad, který v sobě spojuje řadu výhod? Jenže zákazníci v posledních letech masově migrovali k malým SUV, a tak jsou v současnosti na našem trhu kombíky ze segmentu malých aut pouze dva. Jedním z nich je Fabia, která se po čtyřech letech dočkala modernizace. Kromě tradičních decentních optických změn, dostala Fabia i nová tzv. bi-LED přední světla (ve standardu od výbavy Style)

Emisní norma Euro 6.2 si vynutila i pro tento malý benzinový motor integraci filtru pevných částic GPF.

Došlo k obměně v nabízených motorech. Nově už nekoupíte nic, co by mělo objem větší než litr, více než tři válce a nespalovalo to výhradně benzin. Jakýmsi středem nabídky, který jsem si k testu cíleně vybral je přeplňovaný motor 1.0 TSI s výkonem 70 kW. Pro normální jízdu je dostatečný, a když ho trochu roztočíte, tak není problém udržovat u méně zatíženého auta i vyšší cestovní rychlosti. Jeho limity si uvědomíte v prudších kopcích a při předjíždění, kdy je pružnost přeci jen o něco omezenější. Svůj díl na tom má pouze pětistupňová manuální převodovka se sakra dlouhými převody, kterými se sice automobilka snaží snížit spotřebu, ale dynamiku rituálně obětuje na oltáři. Naštěstí jsem se alespoň přesvědčil, že spotřeba je v reálném provozu skutečně akceptovatelná – při klidné vyrovnané jízdě po okreskách lze jezdit i do 5 l/100 km, a ani tak se úplně neloudáte. Pokud trochu přidáte, či máte na trase dálnici, počítejte se spotřebou kolem 5,8 l/100 km, což také není špatné. Dokonce i ve městě, pokud tedy nejezdíte vyloženě krátké pojížďky, se lze pohybovat kolem 6 l/100 km.

Kufr kombíku má solidní základní objem 530 litrů, ale po sklopení opěradel nevznikne bohužel rovná plocha.

Protože by podvozek zvládl i výrazně vyšší výkon, je běžná jízda s tímto motorem příjemná. Auto je lehce podmotorované, zároveň však lehké vpředu, takže se s ním, skromnému výkonu navzdory, dá jet v zatáčkách celkem svižně a jízdu si i užijete, protože přední kola poslušně následují pokyny volantu. Svůj pozitivní díl na tom má i promyšlený systém XDS+, kterým je vybavena každá Fabia, a který poměrně účinně pomáhá elektronicky suplovat samosvorný diferenciál.

Poznámka:

Technické údaje

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI (2018)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 298 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 349 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 379 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 3
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 999 cm³
  • Nejvyšší výkon: 110 k při otáčkách: 5 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 200 Nm při otáčkách: 2 000/min
  • Převodovka: Pětistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Kombi
  • Segment: Malé automobily
  • Délka: 4 262 mm
  • Šířka: 1 732 mm
  • Výška: 1 488 mm
  • Rozvor: 2 470 mm
  • Objem kufru (základní): 530 l
  • Objem kufru (největší): 1 395 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 152 kg
  • Užitečné zatížení: 530 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,7 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 5,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,1 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 6,3 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 107 g/km
  • Objem nádrže: 45 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
  • Nejvyšší rychlost: 196 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *