Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI (2018)

Nejmenší želízko

Volkswagen má v segmentu MPV hned tři želízka v ohni. Kromě větších modelů Touran a Sharan je v nabídce trochu nenápadný Golf Sportsvan, který letos prošel modernizací.

Možná vás v nabídce kompaktních MPV nenapadne hned na první dobrou, ale o to více Golf Sportsvan překvapí při bližším seznámení.

Mohlo by se zdát, že částečně přifouknutý Golf nemá i kvůli silné konkurenci z vlastní stáje, moc trumfů pro oslovení zákazníků, ale mezi kompaktními MPV patří na českém trhu do TOP 10 a prodá se ho více jak dvakrát tolik, než modelu Sharan. Je třeba druhý pohled a ideálně vlastní zkušenost, aby člověk pochopil, co je jeho přidanou hodnotou.

K testu jsem si vybral slabší verzi nově implantovaného benzinového motoru 1.5 TSI s výkonem 96 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, která byla k dispozici v nejvyšší výbavě Highline s řadou doplňků. Při sympatické délce 4,35 metru nabízí Sportsvan uvnitř opravdu hodně prostoru, čemuž pomáhá i rozvor zvětšený o 50 mm oproti Golfu Variant. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 180 mm, díky čemuž může variovat i základní objem kufru (bez sklopených sedadel) od 500 do 590 litrů.

Podvozek je velmi dobře odladěný a kombinaci benzinového motoru 1.5 TSI s manuální převodovkou lze bez výhrad doporučit.

Motor nabízí solidní dynamiku, pro takto pojatý automobil je svým výkonem dostatečný. I jeho charakter se k autu dobře hodí, rozumně zatahuje už od zhruba 1800 otáček, má příjemný zvuk, který se dobře poslouchá a v neposlední řadě vykazuje i sympatickou spotřebu paliva. K té přispívá i systém automatického odpojování dvou válců, pokud nejsou vzhledem k podmínkám potřeba, a tak se s ním dá při klidné jízdě jezdit i kolem 5,5 l/100 km. Pokud polovinu válců nenecháte tak často oddychovat, počítejte se spotřebou kolem 7 l/100 km.

Pocit z jízdy s Golfem Sportsvan moc MPV nepřipomíná – auto je komfortní a velmi dobře odhlučněné, podvozek (s příplatkovými adaptivními tlumiči) zvládá většinu nástrah našich silnic a poskytuje i při rychlejší jízdě potřebnou jistotu. I díky bohaté výbavě a kvalitním materiálům je svezení až luxusní, takže nakonec i já zjišťuji, že tohle auto dává smysl. Není zbytečně mohutné a rozměrné, přitom z hlediska variability a prostoru nabídne samozřejmě více než klasický hatchback a i oproti kombíku má k rodinnému využití o něco blíž. V rámci nabídky Volkswagenu se zdá cenovka přijatelná, ve srovnání s další konkurencí je však spíše vyšší.

Poznámka:

  • Fotky jsem tentokrát kvůli špatnému počasí nebyl schopen pořídit sám, takže auto na obrázcích není to, které jsem testoval. Laskavý čtenář pochopí a promine.
  • Tento kratší test vznikl pro automobilovou přílohu Týdeníku Echo

Technické údaje

Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI (2018)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 458 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 607 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 849 627 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 498 cm³
  • Nejvyšší výkon: 130 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 200 Nm při otáčkách: 1 400/min
  • Převodovka: Šestistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: MPV
  • Segment: Kompaktní MPV
  • Délka: 4 351 mm
  • Šířka: 1 807 mm
  • Výška: 1 613 mm
  • Rozvor: 2 045 mm
  • Objem kufru (základní): 590 l
  • Objem kufru (největší): 1 520 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 385 kg
  • Užitečné zatížení: 412 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,2 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 6,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,4 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,1 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 118 g/km
  • Objem nádrže: 50 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
  • Nejvyšší rychlost: 202 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *