Povinnost mít na autě zimní pneumatiky se v Evropě liší stát od státu.
Pro někoho je možná v českém motoristickém světě letos „překodiaqováno“ jak nám Škodovka tuto svou novinku postupně dávkuje, ale na druhou stranu nemohu nevidět, že toto velké SUV lidi zajímá. Od premiéry v Berlíně se mne jen z okruhu mých známých ptalo dobrých deset potenciálních kupců, zdali už jsem s Kodiaqem jezdil. „Počkej do půlky listopadu, pak ti řeknu,“ byla moje odpověď. Termín uplynul a já se právě vrátil z Mallorky, kde jsem s Kodiaqem ujel prvních 120 kilometrů. Jaký je?
Produktové vlastnosti modelu Škoda Kodiaq jsou známé už delší dobu, ale opakování je matka moudrosti, takže jsem logicky absolvoval ještě nějaké prezentace, aby mi v kebuli něco zůstalo. Nechci opisovat či se opakovat jako kolovrátek, takže vybírám heslovitě jen to, co považuji za užitečné a přínosné. Škoda Kodiaq tedy:
Počasí mi moc nepřeje, na Mallorce je jeden z mála deštivých dní, a zdejší asfalt umí pěkně klouzat. K prvním jízdním dojmům mám k dispozici verzi Škoda Kodiaq 2.0 TDI (140 kW) DSG 4×4 Style s víceméně všemi možnými příplatkovými prvky. Prostě auto v plné palbě, takže raději hned na úvod upozorňuji, že nejen kvůli kratšímu času za volantem, ne úplně ideálnímu počasí ale také kvůli vrcholné specifikaci, nelze moje dojmy vztáhnout generelně na celou modelovou řadu. Na druhou stranu jak dokazuje Superb, si Češi umí u škodováckých aut dopřát, takže asi ani u Kodiaqu nebude vrchol nabídky úplně bez zájmu zákazníků.
Co jsem měl možnost vyzkoušet během prvních jízd, je ovladatelnost a agilita Škody Kodiaq na solidní úrovni. Samozřejmě je nutné posuzovat tento vůz v rámci SUV, takže, ano, máte vyšší těžiště, ano, auto je poměrně mohutné a těžší. Ale i tak se na silnici chová stabilně, v zatáčkách poslouchá pokyny, byť do vyloženého extrému jsem s ním nešel. Silný turbodiesel s ním má lehkou práci, jen sedmistupňový automat DSG mi nepřipadal s motorem úplně sladěný – občas nevěděl, co zařadit (zejména v serpentinách) a kdyby byly jeho reakce o fous rychlejší, byl bych spokojenější. Během testování si motor řekl o 8,8 l/100 km, ale za moc bernou minci tento údaj neberu (krátká, specifická trasa, snaha o test atd.). Pozice za volantem je také v pohodě, stejně jako výhled z auta.
Nízká úroveň aerodynamického hluku a celkově velmi slušné odhlučnění. To bylo první, co mne zaujalo.
Kodiaq je první Škodovkou, která je online 24/7.
Kompletní ceník najdete ZDE s tím, že auto už lze v pohodě objednávat s dodáním někdy v únoru.
To že není až tak hlučná je pozitivní :) Není potřeba řešit odhlučnění:
Koukám, že Škoda si opravdu pěkně vyhrála :)
Musím se přidat do diskuze.. také jsem zastáncem přezouvání pneumatik na letní a zimní. Nedávno jsem zrovna řešila koupi nových zimních pneumatik, jelikož staré už nebyly na zimu do sněhu a náledí tak spolehlivé. Já bohužel úplně výběru nerozumím, ale skvěle mi poradili zde https://www.pneuok.cz. Pneumatiky jsem koupila za rozumnou cenu a vše funguje jak má. Pokud si i vy nejste jistí jaké pneumatiky vybrat, otočte se na tento obchod.
Když Škoda poprvé představila Kodiaq na autosalonu, okamžitě jsem se do tohoto krásného auta zamiloval. Bohužel však bylo mimo moje finanční možnosti a tak jsem musel počkat, než se na https://www.truck1-cz.com/ objeví i jako ojetina. Před pár měsíci se to povedlo.
Otmar
vole,
kdy bude taký Škoda e-Kodiaq, full electricity ,
prej 500 km dojezdovka, co je na tom pravdy ?
diky vole