Prašnost vzniká z velké části valivým odporem pneumatik, třením při brzdění a vířením pouličního prachu.
Renault uvedl na český trh svůj nový model, kterým chce opět výrazněji proniknout do střední třídy. Konkurence je tady ale hodně veliká a zákazníci nároční – co jim může Renault Talisman nabídnout?
Design hraje stále větší roli a v tomto směru byl Renault vždy hodně kreativní.
Oproti většině konkurence toho Renault Talisman moc navrch nenabízí, spíše dorovnává dosavadní hendikep na aktuální standard, jednou z věcí, která je ale u něj výjimečná, byť jen u vrcholné verze, je systém řízení všech kol 4Control, který zlepšuje ovladatelnost ve městě a agilitu při rychlejší jízdě. Více v mém LEXIKONU – 4CONTROL.
Po novém Renaultu Espace, má i nový Renault Talisman technologii Multi-Sense, díky které lze buď z přednastavených režimů, nebo zcela individuálně ovládat především systém 4Control, elektronicky řízené tlumiče, řízení, motor a převodovku EDC. Také lze obsluhovat palubní přístroje, zvuk motoru a třeba i ambientní osvětlení interiéru. Talisman má čtyři přednastavené programy: Comfort, Sport, Eco a Neutral.
Nabízet v současné době celou plejádu asistenčních systémů je „muss“ víceméně v každé třídě, v té střední to platí dvojnásob. Renault Talisman nezůstává pozadu, jakkoliv nabízí shodné systémy s většinou své konkurence. Pozitivní je, že zákazník, který asistenční systémy požaduje, je u Renaultu získá. V Talismanu tedy jsou kromě jiného:
Audiosystém Bose Surround Sound je společností Bose navržen přímo na míru pro nový Talisman. Disponuje 13 reproduktory, z nichž dva jsou subwoofery a používá technologii Centerpoint® 2, což je exkluzivní algoritmus firmy Bose, který konvertuje stereosignál zdrojů na vícekanálový, díky čemuž poskytuje prostorový zvuk.
Škoda, že chybí pohon všech kol a trochu pestřejší nabídka pohonných jednotek.
I když má Talisman systém 4Control, ten nenahrazuje pohon všech kol, který není pro tento model vůbec v nabídce. Netvrdím, že čtyřkolku chtějí ve střední třídě všichni zákazníci, nicméně jejich procento se postupně zvyšuje i v našich zeměpisných šířkách a určitě by bylo dobré mít pohon 4×4 v nabídce i pro Talisman.