Spreewald je věhlasný zejména díky svým okurkám – divili byste se, co se kolem nich dá vymyslet.
Na nová Volva se vždy čeká dost dlouho. Model XC90 byl nejstarším velkým SUV, než jsme se dočkali nové generace, u velkých kombíků severské značky je to podobné. Jak moc se podle mě změní segment prémiových kombíků s příchodem nové generace modelu Volvo V90?
Volvo V90 je podle automobilky samotné autem, které si člověk koupí proto, aby se odměnil. Proč by se neměl odměnit Audinou, Bavorákem či Mercedesem? Nebo třeba Jaguarem? Předkládám pět důvodů, které podle mě hrají modelu Volvo V90 do karet, byť jsem zároveň při tom hledání našel i dvě pihy na kráse…
Volvo V90 se mi líbí. Má šmrnc, důstojnost, originalitu, eleganci i dávku dravosti. V dnešní době, kdy jsou si modely zejména německé trojky v rámci dané značky podobné, jako vejce vejci jsem za výrazné a nezaměnitelné auto rád. Jsem si jistý, že to pomůže i prodejům, třeba podobně jako u XC60, které začali lidé kupovat, aniž by o Volvu do té doby něco věděli. Prostě se jim líbí. Hotovo, dvacet.
Robin Page, který dříve pracoval pro Bentley, odvedl v interiéru velmi dobrou práci. Interiér je jednoduchý, ale v žádném případě nerezignuje na luxus, za některé detaily či materiály by se nemusela stydět ani kdejaká luxusní limuzína plná náhražek. Volvo V90 je pro mne důkaz, že skandinávský design žije. Že jeho reprezentantem nejsou jen předražené dřevěné hranoly IKEA dovezené z Číny, ale že jeho podstatu umí v současnosti nejlépe vystihnout, ztvárnit a zhmotnit právě u Volva.
Lidi vám ho asi stejně budou závidět, ale tak nějak jinak než německou produkci.
Ano, vím, je to ve spojení s Volvem klišé, ale objektivně vzato nelze Volvu upřít neustálou snahu držet si náskok před konkurencí, jejíž vozy jsou samozřejmě také bezpečné. Některé značky si vybudovaly image bezpečnosti (např. Renault) a následně po dosažení marketingových cílů se zase vrhly na jinou oblast. Volvo je vytrvalé. A to tak, že balíček systémů IntelliSafe je tak obsáhlý, že ho ani Volvo samotné ve svých prospektech nepopisuje úplně kompletní. Novinkou, která rozšiřuje funkci standardního systému City Safety je integrování algoritmů pro detekci nebezpečí kolize s velkými zvířaty, jako jsou sobi, losi či koně. Vyzdvihuji také sedadla – nejen pohodlná, ale zejména jsou do nich aplikovány veškeré bezpečnostní poznatky.
Nechci, aby auta řídila sama, ale stejně jako v předchozím bodě nelze ignorovat, že Volvo se v této oblasti snaží nad rámec průměru, a tak do modelu Volvo V90 aplikovalo také systém poloautonomního řízení Pilot Assist, který zásadně rozšiřuje první generaci o zvládání běžných dopravních situací při vyšších rychlostech až do 130 km/h.
Čtyřválce mají slušné parametry, ale absence pěti- či šestiválců Volvu škodí imageově.
Netvrdím, že je 560 litrů objemu kufru pro kombík málo, ale Volvo V90 spadá do průměru svých rivalů a já Volva vždy rád vnímal jako praktická hranatá kombi, která mají díky tomu svůj nezaměnitelný charakter. Volvo V90 ho má také, ale jiný – forma ustoupila funkci.