Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI (2018)
Volkswagen má v segmentu MPV hned tři želízka v ohni. Kromě větších modelů Touran a Sharan je v nabídce trochu nenápadný Golf Sportsvan, který letos prošel modernizací.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI (2018)
Škoda Fabia je sice malým autem, ale zejména ve verzi kombi hraje poměrně často i roli rodinného vozu, který musí zvládnout kdeco. V čem se změnila po modernizaci?
Škoda Karoq 1.5 TSI (2017)
Stopy Yetiho jsou příchodem modelu Škoda Karoq nadobro zaváty a tímto kompaktním SUV Škodovka rovněž uzavírá letošní rok plný novinek. Na sicilských silnicích jsem měl možnost strávit za volantem Karoqu prvních pár stovek kilometrů. Moje dojmy z motorizace 1.5 TSI?
Honda HR-V 1.5 CVT (2017)
Protože považuji Hondu CR-V dlouhodobě za jedno z nejlepších kompaktních SUV, byl jsem dost nažhavený i na jejího menšího sourozence s označením HR-V. I přes kvality v dílčích oblastech ale můj dojem z tohoto malého SUV naprosto zazdila kombinace benzinové jednapětky s bezstupňovým automatem.
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4motion (2017)
Volkswagen Tiguan má pro VW typický rodokmen – nebyl v daném segmentu ani zdaleka první, nebyl nejhezčí, vůbec ne nejlevnější, a přesto ho lidé kupovali jako housky na krámě. Má totiž jiné vlastnosti, které jsou ve finále kupního procesu důležitější. Z nové generace představené v roce 2016 už ale od počátku cítím mnohem větší sebevědomí. Ví, že má na čem stavět.
BMW 218d Gran Tourer (2017)
BMW 218d Gran Tourer je prvním mnichovským MPV, které má sedm míst a ještě k tomu přední pohon. Je živoucím důkazem, že proklamacím automobilek se nedá věřit – jak MPV tak přední pohon totiž značka ještě před pár lety vehementně odmítala: „tohle nikdy dělat nebudeme“. A teď v tom sedím a zmíněná prohlášení šéfů mi rezonují v hlavě. Ale čert to vem – nejsou jediní, kdo nemluví tak úplně celou pravdu, a tak jsem spíše zvědavý, jak budu během týdne hledal odpovědi na otázku, co tím chtěl básník vlastně říci?
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 4×2 DCT (2016)
Hyundai Tucson je pro mne typickým reprezentantem pokroku, který jihokorejská značka za poslední dekádu udělala. Nejenže pěkně vypadá, ale má i další přednosti. Strávil jsem týden za volantem verze 1.7 CRDi s automatem a pohonem předních kol. Jakou napíšu závěrečnou zprávu?
Škoda Octavia 1.0 TSI (2016)
Litrový motor s pouhými třemi válci v tak velkém autě, jako je Škoda Octavia? Naprosto chápu despekt a ostražitost – i já jsem toto spojení vnímal dost nedůvěřivě. Jenže už po pár kilometrech musím konstatovat, že mi motor 1.0 TSI vzal trochu vítr z plachet a spousta pochybností se rozplynula jako pára nad hrncem.