Otázek je spousta a my všichni se dozvíme odpovědi jen na malou část z nich.
Volkswagen má v segmentu MPV hned tři želízka v ohni. Kromě větších modelů Touran a Sharan je v nabídce trochu nenápadný Golf Sportsvan, který letos prošel modernizací.
Možná vás v nabídce kompaktních MPV nenapadne hned na první dobrou, ale o to více Golf Sportsvan překvapí při bližším seznámení.
K testu jsem si vybral slabší verzi nově implantovaného benzinového motoru 1.5 TSI s výkonem 96 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, která byla k dispozici v nejvyšší výbavě Highline s řadou doplňků. Při sympatické délce 4,35 metru nabízí Sportsvan uvnitř opravdu hodně prostoru, čemuž pomáhá i rozvor zvětšený o 50 mm oproti Golfu Variant. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 180 mm, díky čemuž může variovat i základní objem kufru (bez sklopených sedadel) od 500 do 590 litrů.
Podvozek je velmi dobře odladěný a kombinaci benzinového motoru 1.5 TSI s manuální převodovkou lze bez výhrad doporučit.
Pocit z jízdy s Golfem Sportsvan moc MPV nepřipomíná – auto je komfortní a velmi dobře odhlučněné, podvozek (s příplatkovými adaptivními tlumiči) zvládá většinu nástrah našich silnic a poskytuje i při rychlejší jízdě potřebnou jistotu. I díky bohaté výbavě a kvalitním materiálům je svezení až luxusní, takže nakonec i já zjišťuji, že tohle auto dává smysl. Není zbytečně mohutné a rozměrné, přitom z hlediska variability a prostoru nabídne samozřejmě více než klasický hatchback a i oproti kombíku má k rodinnému využití o něco blíž. V rámci nabídky Volkswagenu se zdá cenovka přijatelná, ve srovnání s další konkurencí je však spíše vyšší.
Poznámka:
Václav Sust
Jaka je vyska posedu ridice?