Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI (2014)
Netajím se tím, že Opel Zafira Tourer považuji od jeho příchodu na trh za jedno z nejlepších rodinných MPV v kompaktní třídě. Jeho hlavní slabinou byly zastaralé motory, a to hlavně ty naftové. To se mělo změnit příchodem nové generace turbodieselů s populárním objemem 1,6 litru. A změnilo se? Zjišťoval jsem během sedmi dní…
Subaru Forester 2.0 XT (2014)
Od původní, v dnešním měřítku téměř až zběsilé první generace turbo-Foresteru, se tento model proměnil v typické SUV, jež působí mnohem umírněnějším dojem. Neztratilo nic ze své konstrukční výjimečnosti, ale vyšlo vstříc masovým požadavkům natolik, že i ve své vrcholné verzi 2.0 XT s výkonem 240 koní poněkud ztratilo šťávu…
Ford Focus Kombi 1.6 Ecoboost (2014)
Nejen u Fordu Mondeo, ale i u Focusu klepe na dveře nová generace. Aktuálně se u tohoto modelu snaží Ford zbavit svých skladových zásob, a tak je Focus k mání za dost zajímavých cenových podmínek. Není to logicky výkřik posledních technologií či designu, ale historicky se tato modelová řada v našich končinách vždy těšila docela velké popularitě. Má smysl ještě uvažovat o verzi před faceliftem?
Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 (2014)
Modernizace na jaře 2014 přinesla modelu Kia Sportgae spíše jen skryté změny. Zvenku provedení po faceliftu jen tak někdo nepozná, ale pár inovací se odehrálo v oblasti výbav a hlavně podvozku, což už by mohlo přinést zásadnější změny v jízdním projevu auta. Jestli tomu tak opravdu je, jsem zjišťoval v testu základního turbodieselového provedení 1.7 CRDi s pohonem předních kol.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDI (2014)
Za volantem většiny kompaktních MPV každý chlap hned zfotrovatí a všem je jasné, že nedělní večery po návratu z víkendu tráví luxováním interiéru a odlepováním žvýkaček z čalounění. Byť se automobilky i v tomto segmentu snaží zaujmout, moc emocí se jim do jejich výrobků vložit nedaří. Ostatně emoce samotné už dávno nestačí – ingrediencí je potřeba mnohem víc.
Subaru Outback 2.5 Lineartronic
Subaru i v době globální unifikace stále hrdě drží svůj prapor individuality dost vysoko – permanentní pohon všech kol a motory boxer. Přesto, nebo právě proto, to tato japonská značka nemá v Evropě úplně snadné a musí v rámci svých možností hledat inovace, kterými v tuhé konkurenci nejen udrží stávající zákazníky, ale přiláká i nové. Je implementace bezstupňové převodovky Lineartronic do Outbacku s objemným benzinovým čtyřválcem 2,5 litru správnou cestou?
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD (2014)
Toyota RAV4 slaví v roce 2014 dvacetileté výročí. Tento japonský model je průkopníkem kategorie vozů SUV, což je do dnešních dní víceméně jediná automobilová třída, která konsekventně zaznamenává růst. Jenže od dob, kdy byla RAV4 na trhu téměř jediná – a popravdě tehdy ani neexistoval na tyto vozy trh, se hodně změnilo. Dnes nabízí SUV skoro každá značka, konkurence je veliká. Má Toyota šanci v ní uspět s novou kombinací dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol?
Honda Civic 1.6 i-DTEC (2014)
Turbodiesely o objemu 1,6 litru dnes nabízí kdekdo a jsou k mání od malých aut až po velké manažerské sedany. Jejich výkon, charakter i samotné sladění se zbytkem vozu jsou však dost rozdílné a těch skutečně povedených, aby člověk pohledal. A právě jeden z nich se nebojím označit za špičkový – jde o motor 1.6 i-DTEC v Hondě Civic. Proč mu tak fandím?








