Různé grafiky displejů, odlišné typy písma – no, úplně uceleně futuristický kokpit Civicu nepůsobí.
Audi A3 Sportback e-tron patří na trhu vozů s plug-in hybridním pohonem bezesporu k těm dražším, nabízí však velmi slušnou protihodnotu a fungující technologie.
Celkem slušný dojezd na elektřinu (do 50 km) z něj činí vhodný příměstský vůz.
Také u tohoto Audi A3 se konstruktéři potýkali s obvyklým problémem hybridních vozů, kterým je zvýšená hmotnost. E-tron totiž váží 1540 kg, což je o více než 300 kg více, než srovnatelný model poháněný pouze motorem 1.4 TSI. Plug-in hybrid umožňuje dobíjení i z klasické zásuvky 220 V, to však samozřejmě trvá déle a je lepší nechat auto nabíjet přes noc. Nabíjecí kabel se připojuje do konektoru schovaného za čtyřmi kruhy v přední masce. Po manuálním odjištění se logo Audi odsune a kabel jednoduše zapojíte. Po plném nabití lze na elektřinu reálně ujet do 50 kilometrů, což pro městské pojížďky celkem stačí. Maximální rychlost je v elektrickém režimu omezena na 130 km/h. A víc ani ťuk – baterie by se už nezvládly chladit.
Precizně vyladěný plug-in hybrid přináší mezi prémiovky hlavní výhody tohoto typu pohonu.
Tento test jsem připravil pro speciální přílohu týdeníku ECHO24.
Silně se zajímáš o alternativní formy pohonu a chceš být jejich průkopníkem v Česku. Pravděpodobně hledáš auto, kterým bys doplnil svůj stávající vozový park. Nechceš zcela rezignovat na praktičnost vozu ve smyslu jeho dojezdu, a tak je pro tebe plug-in hybrid ideálním řešením. Často (denně) realizuješ kratší pojížďky po okolí, a tak by ti mohl dojezd cca 45 km čistě na elektřinu vcelku stačit. Vysoká cena za kompaktní auto ti vůbec nevadí.
Tahle audina je drahá, ale je mi jasné, že cena je v tomto ohledu dost podružná, jakkoliv na druhou stranu je zase hlavní příčinou toho, proč si tento model kupují jen jednotky zákazníků. Ti, kdo ho chtějí, za něj rádi vyklopí minimálně 995 900 Kč, testované auto přišlo kvůli pár příplatkům na 1 140 400 Kč.
Pro jeho kvalitní zpracování a bezproblémově funkční pohon. Mezi ostatními plug-in hybridy oceňuji relativně slušný dojezd čistě na elektřinu – přeci jen se 45 km se toho dá už docela dost absolvovat. Audi A3 Sportback e-tron je solidně vybavené auto s prémiovými atributy, dobře se ovládá a neselhává ani v oblasti praktičnosti.
Vycházím z toho, že chceš plug-in hybrid, takže cena tě neodradí – ostatně moc levnějších alternativ stejně nenajdeš. Prověř si, zdali ti bude vyhovovat velikost kufru a zda se budeš orientovat ve všech systémech, které auto nabízí. Otázkou je, jestli ti bude stačit benzinová čtrnáctistovka v těch situacích, kdy nebudeš mít šťávu. Ne, že by byla špatná, ale trhač asfaltu to není a jeho spotřeba je hodně závislá na zatížení.
Jako jediné auto do rodiny tahle audina není, ale nejsem natolik odtržený od reality, aby mi nebylo jasné, že e-tron si koupí někdo, kdo už v garáží pár audin měl a stále má. Třeba jako třetí auto vedle Q7 a A8. Tenhle kompaktní progresivní vůz pak majiteli poslouží na imageové pojížďky po okolí a třeba i k tomu, aby své velké vozy netrápil častými studenými starty. Klišé, že je to auto pro manželku se zde také může potkat se skutečností. Já jsem na Audi A3 Sportback e-tron ocenil hlavně solidní dojezd na elektřinu a celkově vyvážený jízdní projev, když se o pohon starala kombinace obou agregátů. Ovládání i jízdní vlastnosti jsou bezproblémové, jakkoliv je samozřejmě na limitu znát, že auto váží přes 1,6 tuny.