Audi A4 allroad quattro 50 TDI (2023)

20.9.2023 Honza Blažek , , , 0 komentářů

Ulíznutý dobrodruh

Audi A4 allroad quattro v sobě vhodně kombinuje svět prémiové uhlazenosti s dobrodružstvím na prašných cestách.

Nadčasové kombi

Notnou dávku výjimečnosti objeví v tomto autě na první pohled jen málokdo. I Audi A4 ve verzi allroad si totiž drží vzhledově konzervativní linku ingolstadtské automobilky, a tak mu na jednu stranu opravdu věříte, že je už osm let staré a od faceliftu uběhly čtyři roky. Na stranu druhou však nelze neocenit stylistický um designérů Audi, protože tenhle kombík opravdu skoro nestárne. Pořád je příjemné se na něj dívat, přičemž oplastování a zvýšený podvozek (+23 mm) oné nadčasovosti výrazně pomáhají.

Sláva normálnosti!

Zvýšené kombi z Ingolstadtu je skvělým společníkem na dálnici i v lehkém terénu.

Léta jsou patrná i v interiéru, jenže také zde dochází k poněkud paradoxní situaci. Ono je totiž docela dobře, že je kabina taková jaká je a jsem přesvědčený, že nakonec i zarytý příznivce digitálních kokpitů musí uznat, že z hlediska rychlosti a pohodlnosti obsluhy mají klasická a logicky rozmístěná tlačítka na palubní desce hodně do sebe. Stop-start se vypíná jedním stiskem tlačítka, stejně tak si můžete pustit vyhřívání sedadel a teplotu nastavíte „po staru“ otočením ovladače. Paráda! Pokud by měl někdo pocit, že mu chybí moderní technologie a obrazovky, i on si přijde na své. Dotykový displej má sice úhlopříčku pouze 10,1 palce, jenže i to je naprosto dostatečné. Jeho reakce jsou rychlé, grafika dobrá, ovládání logické – a víc od tohoto prvku v autě vlastně ani nechci.

Audi A4 nikdy nebylo přeborníkem v prostornosti, a tak je i tento kombík uvnitř spíše stísněnější, vzadu je méně místa hlavně na nohy a kufr o objemu 495 litrů sice stačí, ale od auta, jehož délka je přes 4,7 metru bych čekal přeci jen více. Rozumím ale tomu, že důvodem ke koupi takového vozu nebude jen bezedný kufr, ale zcela jiné přednosti.

Příkladný komfort

A tím se dostávám k jízdním vlastnostem. To je totiž oblast, v které umí Audi A4 allroad quattro chytit za srdce. Jeho podvozek (v našem případě s adaptivními tlumiči) je totiž naladěn do komfortna, takže je perfektně odhlučněn a nevyvede ho z míry kdejaká nerovnost, přitom je dostatečně tuhý a dává řidiči jistotu i při rychlé jízdě či v zatáčkovitých pasážích. Audi v modelové řadě A4 nabízí celou řadu sportovněji pojatých verzí, ale ani allroad, s nímž můžete v klidu vyrazit i na polní cestu, dynamičtější řidiče nezklame. Tím spíše, když má, stejně jako testovaný kus, pod kapotou klenot staré školy.

Musím zatlačit slzu

Šestiválcový naftový motor padne tomuto autu jako ulitý.

Zde si dovolím vsuvku, protože opravdu nechci působit jako staromilec zarputile odmítající aktuální vývoj, ale stejně tlačím slzu, když si uvědomím, že o takhle skvělá auta postupně přicházíme. Ano, typ karoserie a outdoorový charakter možná zůstane zachován i v budoucnu (spíše ho ale nahradí SUV), co ale určitě pod kapotou dlouho nevydrží je šestiválcový třílitrový turbodiesel s výkonem 210 kW, jehož točivý moment vrcholí díky 48V mild-hybridní technologii nečekanou hodnotou 620 Nm. Z hlediska dynamiky se tedy tohle auto může směle rovnat celé řadě elektromobilů, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy a maximálku má omezenou na 250 km/h. Při tom všem ale umí i v zimním období jezdit za 7,2 l/100 km, což mu zaručuje v kombinaci s 58litrovou nádrží solidní akční rádius. Při aktuálních cenách nafty vás tedy kilometr s tímto strojem bez kompromisů přijde na zhruba 2,50 Kč/km. Jsem si jistý, že v letním období a při troše snahy půjde jezdit i kolem 6,5 l/100 km.

Letargická převodovka

Šestiválec, který je ve verzi 50 TDI spojen nejen s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem (ostatní verze mají DSG), ale také s permanentním pohonem čtyř kol se samosvorným diferenciálem, má ve všech ohledech vyhovující charakteristiku – je tichý, kultivovaný a přitom připravený víceméně kdykoliv pořádně zatáhnout. Jedině snad reakce převodovky na výraznější stlačení plynu by měla být spontánnější, ale to je v dnešní době průvodní jev skoro u každého auta.

Cenově se samozřejmě tento model kdovíjak nepodbízí a určitě najdete na trhu jiná zvýšená kombi, která nabídnou za méně peněz více prostoru. Jen málokterá ale nabídnou takhle parádní svezení, a tak mi nakonec základní cena testované verze, která atakuje 1,5 milionu korun, nepřipadá nijak zásadně nepatřičná. Dostáváte totiž opravdu povedené auto.

PLUSY

  • Skvělý motor
  • Nastavení podvozku
  • Ergonomie a ovládání

MINUSY

  • Horší prostornost
  • Váhavější automat při kick-downu
  • Zastaralejší design

Technické údaje

Audi A4 allroad quattro 50 TDI (2023)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *