Technologické souznění
Od vlajkové manažerské lodi Audi A8 přebírá atraktivní a sportovně laděné Gran Turismo Audi A7 Sportback drtivou většinu technologií. Na českých silnicích je žhavou novinkou.
Čtyřdveřové kupé s dlouhou splývavou zádí měří na délku téměř 5 metrů a po designové stránce jej považuji za povedený kousek, který je díky výklopnému víku kufru i vcelku praktický. Zezadu upoutá pozornost světelný pruh spojující oba zadní světlomety a i zepředu je světelný design velmi výrazný díky skvělým HD matrix LED světlům.
Díky dynamickému řízení všech kol auto krásně „padá“ do zatáček a při parkování si naopak neuvědomujete jeho skutečné rozměry.
Pod kapotou testovaného vozu byl benzinový přeplňovaný motor 3.0 V6 s výkonem
340 koní, což autu stačí ke zrychlení na stovku
mírně nad pět vteřin. I když to nevypadá, využívá Audi A7 lehce hybridní techniku s napětím elektrické sítě 48 V. Díky generátoru BAS může Audi A7
„plachtit“ v rychlostech od 55 do 160 km/h setrvačností s vypnutým motorem, jeho spuštění ani nezaregistrujete. Také
stop-start funguje již od rychlosti 20 km/h a k predikci dění před autem využívá dokonce i přední kameru.
V interiéru se člověk ocitá v zajetí displejů, ať už jde digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit o úhlopříčce 12,3 palce, nebo o dvojici displejů na středovém panelu – horní má úhlopříčku 10,1 place a spodní 8,6 palce, a to nemluvím o head-up displeji na čelním okně. Možností, jaké údaje lze promítat na kterou obrazovku a jak má daná obrazovka vypadat, je opravdu hodně. Já nejvíce preferoval na přístrojovém štítu 3D mapu ve vysokém rozlišení.
Koncept ovládání se změnil a Audi vsadilo na způsob blízký mobilním telefonům a tabletům. Výsledek je intuitivní a logický.
Audi zvolilo pro takové množství funkcí a nastavení způsob ovládání
velmi podobný tabletu či mobilnímu telefonu. Ikonky lze tažením přesouvat, vytvářet si zástupce pro rychlý přístup a dotykový displej může poskytovat i
nastavitelnou haptickou zpětnou vazbu. Zkoušel jsem rovněž
hlasové ovládání v češtině, které sice ne vždy pochopilo, co mám na mysli, ale i tak je důstojným reprezentantem budoucích trendů plynulé hlasové komunikace řidiče s vozem. Audi využívá nejen pokyny uložené v paměti auta, ale snaží se reagovat i na hovorovější mluvu přístupem do cloudu. Můžete třeba říct
„Je mi zima“ a začít řešit, o kolik se má zvýšit teplota v autě.
Poznámka:
- Fotky jsem tentokrát kvůli špatnému počasí nebyl schopen pořídit sám, takže auto na obrázcích není to, které jsem testoval. Laskavý čtenář pochopí a promine.
- Tento kratší test vznikl pro automobilovou přílohu Týdeníku Echo