BMW 430i Cabrio (2017)

Téma k hovoru

Náhodou parkuji u obchodního centra vedle zachovalého BMW 125i Cabrio, ke kterému zrovna přichází jeho majitel. Okouknem si vzájemně auta a dáváme se do řeči…o čem jiném, než o počtu válců.

BMW 430i Cabrio je velikostně srovnatelné s předchozí řadou 3 Cabrio, takže zmíněná jednička u obchoďáku je sice na pohled menší, ale ne nijak zásadně. Její majitel hned říká, že o čtyřce v kabriu vážně uvažuje, protože jeho jednička už má svůj věk a on chce i něco trochu většího, ale jedním dechem dodává, že by tuze rád zůstal u šestiválcového atmosférického třílitru, jaký má ve svém BMW 125i (215 k). „No tak to budete mít drahý,“ říkám, protože normálnější verze už jsou jen čtyřválce s turbem. Benzinový šestiválec v řadě 4 Cabrio totiž najdete jen a pouze ve verzi 440i ( 326 k) za bratru 1 567 800 Kč. „No, oni mi všichni říkají, ať to svoje neprodávám a pěkně někam uložím,“ odvětí. Při pohledu na jeho opečovávaný kousek nezbývá než souhlasit, i když je mi jasné, že do ceněného youngtimeru mu chybí ještě spousta let, kdy se bude nutné o auto příkladně starat. Loučím se s ním konstatováním, že dvoulitrové čtyři válce ve 430i Cabrio vyladěné na 252 koní docela obstojně stačí, jakkoliv šest je šest, a že bude v tomhle ohledu spíš hůř…

Střecha nahoře

Delší výlety se střechou dole plánujte raději jen pro dva lidi. Kufr je malý.

BMW 430 Cabrio nemá plátěnou střechu, ale trojdílnou plechovou. To je sice špatná zpráva pro velikost kufru a také pro hmotnost auta, ale na druhou stranu se z kabrioletu stává parťák na celý rok. Elektrické stažení střechy trvá 20 sekund a složená zabere v kufru tolik místa, že delší výlet se střechou dole raději plánujte jen ve dvou a nějaké věci hoďte na zadní sedadla, která jsou stejně vhodná spíše jen pro děti. Já jsem BMW 430i Cabrio testoval v období poměrně solidních mrazů, takže jsem spíše ocenil rychle vytopený interiér a dokonce jsem i se zavřenou střechou používal příplatkový „vzduchový límec“, který umí pěkně přihřívat krk řidiče a spolujezdce – ideální pro projížďky na jaře či na podzim. Jinak jsem měl ale střechu pořád nahoře – svoje dutiny mám docela rád.

Komfortně-sportovní

Šest válců je víc než čtyři, to je jasný. Ale i 252 čtyřválcových koní za to umí pěkně vzít.

Možná to zní jako klišé, ale u tohoto bavoráku to sedí – je „komfortně-sportovní“. Dokonce sedí i slovosled. Čtyřmístný kabriolet nabídne na dobré silnici velmi slušný jízdní komfort s příjemnou výkonovou rezervou, ale úplně sportovní zážitky za jeho volantem nečekejte. Jednak kvůli nižší torzní tuhosti, druhak, a to je citelnější – kvůli hmotnosti, která  má v pohotovostním stavu hodnotu kolem 1,8 tuny! To je dost a je to cítit zejména v rychlém sledu ostřejších zatáček. Mnohem lépe autu sedí delší táhlejší oblouky a rovinky – to se pak dá jet docela dost svižně a počet válců jsem neměl čas řešit. Tím spíše, že i zvuková kulisa byla docela fajn. Jak jsem psal, je auto komfortní, ale platí z velké části jen na dobrém povrchu. Jinak má model M Sport s 19palcovými koly a sportovním podvozkem s českými výmoly dost práce a neubrání se výraznějších rázů. Naopak velmi mile mne v zimním oslizlém období potěšila trakce – testované auto mělo klasický zadní pohon, který k němu krásně sedí. Řízení není díky němu zatěžováno přenosem sil a může dělat jen to, k čemu je určeno, zadní část auta má přirozený sklon k přetočení, ale přenos sil je velmi dobrý, ani na kluzčím povrchu nepůsobilo auto přemotorovaně a jeho ovladatelnost a čitelnost byla velmi dobrá. Osmistupňový automat je s motorem dobře sladěný, neškube, umožňuje plynulé dávkování plynu ve městě stejně jako sportovní rychlé řazení při ostřejší jízdě, kdy ze sebe přeplňovaný motor vydává to nejlepší. BMW 430i Cabrio je autem, za jehož volant bych klidně i v zimě posadil manželku – neměla by mít problém.

Za kolik?

Tohle je auto pro radost, navíc z dobrého chovu, takže asi zájemce nebude počítat každou kačku – vždyť testované auto stálo skoro 1,9 miliónu… i přesto nadhodím údaje o spotřebě, které vlastně vzhledem k zimnímu provozu a výkonu motoru nebyly špatné. Ve městě si BMW 430i Cabrio vzalo při pojížďkách 11,2 l/100 km, mimo město jsem jezdil i lehce pod 9 l/100 km a na dálnice si auto vzalo přibližně 10 l/100 km. Jak říkám, vzhledem k dynamickým možnostem, které auto nabízí, to nejsou hodnoty mimo mísu.

Poznámka: Fotky jsem tentokrát kvůli špatnému počasí nebyl schopen pořídit sám, takže auto na obrázcích není to, které jsem testoval. Laskavý čtenář pochopí a promine.

 

Je BMW 430i Cabrio auto pro tebe?

JSI TO TY?

Je dost možné, že nemáš rodinu, a to buď z toho důvodu, že jsi ještě mladší generace, nebo naopak již děti zvedly kotvy a ty si chceš ještě užít. Chceš auto pro radost a líbí se ti sportovní charakter bavoráků, nejen, co se jízdy samotné týče, ale i designu. Tak či tak máš peníze a baví tě hezká auta, od jara do podzimu si chceš užít vítr ve vlasech, ale nerad bys auto na zimu odkládal do garáže, takže ti pevná střecha vyhovuje. Rád se svezeš sportovně, ale ne úplně na dřeň. A jak nad tím tak přemýšlím, tak je jedno zdali jsi muž či žena. Prostě ty sám nejlíp víš, proč to kabrio vůbec „potřebuješ“.

A MÁŠ NA NĚJ?

I za auto pro radost budou chtít v showroomu zaplatit, a tak si na základní BMW řady 4 v kabriu připrav nejméně 1 209 000 Kč, a to za verzi 420i. Za testovanou motorizaci 430i zaplatíš ve standardní výbavě 1 357 200 Kč, testované auto ve verzi M Sport s řadou dalších příplatků (z nichž některé bych čekal již ve standardu) stálo 1 873 746 Kč.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Líbí se ti, to je jasné – v tomto segmentu nebudeš kupovat něco, co musíš, ale něco, co chceš. Ke kladům řadím univerzálnost, nadstandardní jízdní vlastnosti – podvozek umí být rozumně komfortní a nezklame ani při sportovní jízdě, byť ani u jednoho režimu neexceluje. Chválím celkem i spotřebu, dynamiku, zvukový projev a solidní trakci zadního pohonu.

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Čtyřmístné kabriolety navržené pro podobnou cílovou skupinu najdeš i u Mercedesu (třída C) nebo Audi (A5). Možná se s na ně i byl podívat. Z hlediska motorů si nepomůžeš – čtyřválce v této výkonové třídě nabízejí i tam. BMW 4 Cabrio možná nepatří k největším, ale koho to u kabria zajímá. 

VERDIKT

BMW 430i Cabrio je typické auto pro radost, které nelze příliš posuzovat z racionálních hledisek. Ano, má menší kufr a když stáhnete střechu, tak je ještě minuaturnější, jasně, žere 10 l/100 km a stojí „nesmysl“… no a co! O tom to tentokrát není. Jednak, každý, kdo o něm uvažuje si tyto nevýhody samozřejmě uvědomuje, ale v rozhodovacím procesu nezbylo pro rácio moc místa. Tohle auto se kupuje srdcem, třeba pro manželku, aby měla radost, třeba pro sebe, když se chci svézt. Konkrétně u 430i si oba přijdete na své – ideální unisex bavorák. Žena si s ním v pohodě objede svoje a když se bude chlap chtít předvést před kámošem, tak mu ty čtyři válce a 252 koní budou v pohodě stačit.

Technické údaje

BMW 430i Cabrio (2017)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 209 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 357 200 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 873 746 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 998 cm³
  • Nejvyšší výkon: 252 k při otáčkách: 5 200/min
  • Nejvyšší točivý moment: 350 Nm při otáčkách: 1 450/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: Zadní
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Kabriolet
  • Segment: Střední třída
  • Délka: 4 638 mm
  • Šířka: 1 825 mm
  • Výška: 1 384 mm
  • Rozvor: 2 810 mm
  • Objem kufru (základní): 370 l
  • Objem kufru (největší): 370 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 785 kg
  • Užitečné zatížení: 460 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 7,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 9,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,8 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 11,7 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 162 g/km
  • Objem nádrže: 60 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *