Úpravou výfukového potrubí se snad monoposty F1 zase stanou akusticky atraktivnější.
Hyundai Tucson je pro mne typickým reprezentantem pokroku, který jihokorejská značka za poslední dekádu udělala. Nejenže pěkně vypadá, ale má i další přednosti. Strávil jsem týden za volantem verze 1.7 CRDi s automatem a pohonem předních kol. Jakou napíšu závěrečnou zprávu?
Hyundai Tucson patří k nejoblíbenějším kompaktním SUV na našem trhu. Nedivím, se. V dnešní době, kdy u masových výrobců rozhoduje hlavně design a cena, drží tento Hyundai hlavní trumfy. Jaký je ale po technické stránce a jak se s ním jezdí?
Vnějším vzhledem u mne Tucson jednoznačně boduje – mít na kapotě logo Mercedesu, lidi by to klidně zbaštili.
Nejen z hlediska designu následuje Hyundai Tucson aktuální trendy. Testovaná verze totiž měla pod kapotou turbodiesel 1.7 CRDi s normálním výkonem 141 koní. K tomu byla poháněna pouze přední náprava a celé to bylo kombinováno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Zajímavé je, že tento motor ani s jinou převodovkou koupit nemůžete, což je trochu škoda, protože si s motorem v některých momentech úplně 100 % nerozumí a zejména rozjezdy jsou kvůli tomu zbrklejší. Motor sám o sobě není žádný zásadní silák a je tedy určen pro normální až lehce dynamičtější jízdu. Z mých postřehů doplním, že žhaví déle, než by se mi líbilo, ale na druhou stranu ho zase chválím za kultivovanost a tichost. Ohledně spotřeby se také žádné drama nekoná – při klidné jízdě se přiblížíte i 6 l/100 km, já jsem během týdne jezdil do 7 l/100 km (pravda, většinou mimo město).
Hyundai Tucson sice na pohled vypadá dynamicky, ale nějakou sportovnost u něj v praxi moc nehledejte. Není to závodník v pravém slova smyslu, spíše lépe situovaný rekreační běžec, který si koupil stejné oblečení jako mají profíci. Když opominu již zmíněnou průměrnou dynamiku motoru a stejně tak normální převodovku DCT, tak z hlediska jízdních vlastností konstatuji, že na volantu toho není moc cítit a do zatáček se nemá smysl pouštět moc zhurta, protože se auto naklání. Nebylo by ale fér zamlčet fakt, že auto mělo sedmnáctipalcová kola s vyšším profilovým číslem, což je zase velký příspěvek k lepšímu jízdnímu komfortu a tlumení nerovností. Pokud je tohle pro tebe důležitější, nemusí tě nějaká absence dravosti trápit. Bližší zkoumání technických parametrů také leccos napoví – kombinované emise 129 g/km (tedy těsně pod stanovenou hranici) značí o tom, že motor a celé pohonné ústrojí bylo optimalizováno na něco jiného, než na dynamiku a dravost…
Trend SUV velí, že musí uvnitř zastoupit pomalu vymírající MPV. Hyundai Tucson v tomto ohledu nezklame. Má solidní kufr, který je i dobře využitelný, a také vzadu je rozumně místa pro děti i dospělé. Tucson je autem, s nímž klidně vyraž na cesty po Evropě i na chalupu na Křivoklátsko. Jediné, kdy si dávej bacha, je zimní období a hory – jak jsem psal, tohle auto má poháněnou jen přední nápravu, což je sice v nabídkách automobilek běžná věc, ale já ji nemám rád. Pokud auto vypadá sebevědomě, jako, že zvládne kdejakou výzvu, neměla by ho v zimě zastavit první lehká námraza v žižkovských ulicích… Rodinné auto by mělo být pokud možno také cenově dostupné. Hyundai Tucson má s tímto motorem základní cenovku 699 990 Kč, lépe vybavená verze Style stojí o dalších 60 000 Kč více. Cenovka tedy odpovídá segmentu, ale kdovíjaká konkurenční výhoda to není.
Segment vyvýšených aut SUV se ti líbí a celkovému dojmu bez větších problémů obětuješ pohon všech kol a netrápí tě ani motor či převodovka – prostě diesel s automatem je pro tebe OK. Na jednu stranu tedy kupuješ srdcem podle prvního dojmu, na druhou pak Hyundai vnímáš jako racionální volbu a atraktivní vzhled Tucsonu je pro tebe důležitá přidaná hodnota.
Nejlevnější Hyundai Tucson pořídíš za 529 990 Kč, a to se základním motorem 1.6 GDi, mnou testovaný základní turbodiesel 1.7 CRDi (141 k) stojí ve výbavě Trikolor 699 990 Kč, výbava Style přijde na 759 990 Kč. Tento motor nelze koupit s jinou převodovkou, ani s pohonem všech kol, což je trochu hendikep. Ten, kdo chce čtyřkolku v dieselu, za ni totiž zaplatí 779 990 Kč…
Hyundai Tucson skvěle vypadá, po praktické stránce splní většinu běžných požadavků, které na něj řidič či rodina může mít a jeho pohonné ústrojí je nastavené na normální používání. Docela zdatně se tedy trefuje tam, kde v segmentu kompaktních SUV hledá nejvíc zákazníků.
Protože možná nechceš automat, protože by se ti možná líbilo pár koní výkonu navíc a třeba by jsi chtěl kombinovat tento motor s pohonem všech kol… a nic z toho ti Tucson bohužel v této specifikaci neumožní. Také cena je v úrovni ostatních, takže možností na trhu máš víc.
Hyundai Tucson je v testované verzi solidním kompaktním SUV, které vyhoví normálním potřebám. Za jeho velkou přednost považuji vzhled – tohle auto se mi zkrátka líbí a umí udělat parádu. Ze zbytku už tak nadšený nejsem, což nechci, aby vyznělo negativně, jen je Tucson po technické, prostorové i cenové stránce víceméně srovnatelný s ostatními v segmentu a už nijak zásadně nevyčnívá. Škoda, že se motor 1.7 CRDi (141 k) nedá kombinovat i s manuální převodovkou (cena by mohla být o pár desítek nižší) a zase naopak by bylo fajn, kdyby byla možnost za příplatek získat u tohoto agregátu pohon všech kol.
zatím ji naplánovanou nemám, ale výhledově bych rád – vím, že je to oblíbené auto. jen mám trochu obavu, že případné rozdíly by odhalil skutečný srovnávací test, kdy mám obě auta k dispozici v jeden čas. Sportage a Tucson si budou dost podobné…
Zdravim,neviem ako je to mozne ,ale ja mam tuscona takeho isteho aky ste skusali 1,7crdi so 7speed automatom,ale spotreba u mna je 10l a viac,chodim hlavne po meste vonku je 8,5 a viac.Mam ho asi tak mesiac najazdenych tak 1000km a taku spotrebu ,ze som znej velmi sklamany.Jazdim takych 27rokov ,takze nie som zaciatocnik.Uz som to aj reklamoval v Hyundai.Mam najazdit tak 2000km a potom sa uvidi aky bude dalsi postup.
Mal som Mondeo 20tdci a tam bola spotreba super,takze uvidim ako dalej.
Vidim to v softverovej chybe alebo ,-neviem.
Hlavne,ze pisu vonku 4,9l a v meste okolo 5-6l len neviem na akom aute.
S pozdravom
Rád bych odpoveda p.Marekovi mam ten istý TUCSON ako aj vy najazdených takmer 12000 km moja sotreba sa pohybuje medzi 5,7-6,4l na 100km což si myslím je dost slušne na take ťažke auto velmi zaleži či chcete mat dobru spotrebu a nebo ho chcete obhanat ak sa jazdi rozumne je to super. A to pojde ešťe o niečo dole ked dame letne gumy a spotreba si ma lepšie sadnut po cca 20 000km prajem vela šťastných kilometrou uživajte si ho a budete spokojený.
Pane co to placate za nesmysli ohledne ze auto se vyrabi jenom z automatem kouknete se poradne na konfigurator a pak placejte do vzduchu te vase kraviny vy samozvanej tester automobilu…
Je mi líto, ale pokud se dívám na oficiální ceník platný od 1.10.2016 ( https://www.hyundai.cz/files/download/model/tucson-2015/14_Tucson.pdf ), tak je skutečně motor 1.7 CRDi (104 kW) kombinován výhradně s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT, a to i v konfigurátoru…pokud se podíváte do konfigurátoru pořádně vy, zjistíte, že s manuální převodovkou lze případně nakombinovat pouze motor 1.7 CRDi s výrazně nižším nižším výkonem 85 kW (tento motor figuruje pouze v akčním ceníku Czech Edition). Takže mám samozřejmě radost, že čtete mé texty pečlivě a ověřujete si fakta, nicméně si dovolím trvat na svém, že motor, který jsem testoval je kombinován POUZE s automatem. Hodně šťastných kilometrů.
Mám 2.0 diesel 136kw čtyřkolku manuál kombinovaná spotřeba 6.9.Se spotřebou spokojenost.Najeto zatím 7500 km.
Slávek
Honzo, sesterskou Sportage testovat nebudeš? Docela by mne zajímalo srovnání.