Spojení dvou světů
Hrdým nositelem aktuálních trendů stuttgartské automobilky je prestižní třída S, kterou jsem testoval s novým řadovým šestiválcovým turbodieselem. Jezdilo se jako v bavlnce.
Adaptivní tempomat spolupracuje nejen s navigací, ale i s čtením dopravních značek.
Noblesní a elegantní design, který Mercedes u aktuálních modelů razí,
nejvíc sluší právě třídě S. Navzdory tomu, že Mercedes-Benz S 400d 4matic měří na délku 5,15 metru, umně skrývá mohutnost a působí důstojně. Také v interiéru se podařilo nenásilně
propojit dva světy – tradiční téměř barokní a luxusní s modernou v podobě obrovského displeje, který nenásilně
dominuje palubní desce a je centrem všech systémů a nastavení. Jak velí současná doba, lze měnit i motivy zobrazení, takže i v tomto ohledu je možná notná dávka individualizace.
Samozřejmostí je
konektivita, která nejen nasává informace pro palubní systém (třeba aktuální ceny pohonných hmot), ale umožňuje i připojení zařízení na palubě k vozu k lokální wi-fi síti. Spojit
auto s mobilem jde i přes NFC a může tak fungovat i jeho odemykání. Detail, který ale zdaleka není samozřejmostí u ostatních značek, je možnost
hlasového ovládání funkcí vozu v češtině! A skutečně funguje – můžete si hlasovým pokynem zapnout třeba masáž sedadla řidiče.
K tradičním hodnotám se přidávají nejmodernější technologie, jako vzdálené parkování či poloautonomní jízda.
Z technologických lahůdek bych u vozu Mercedes-Benz S 400d 4matic vypíchl
skvělá světla Multibeam LED s dosvitem přes 600 metrů, dále pak možnost samočinného
parkování přes mobilní aplikaci a rovněž semiautonomní jízdu v dopravní zácpě. V neposlední řadě stojí za pozornost i vysoce
propracovaný adaptivní tempomat, který spolupracuje mj. s navigačními daty.
Návrat k řadovým šestiválcovým turbodieselům se Mercedesu povedl na jedničku. Dvojitě přeplňovaný motor o objemu 2,9 litru je skvěle odhlučněn –
neslyšíte ho uvnitř ani zvenku. Přitom má díky výkonu 340 koní a točivému momentu 700 Nm síly na rozdávání. Chválím i jeho
sladění s devítistupňovou převodovkou. I ona přispívá k dalšímu trumfu auta, kterým je spotřeba. Delší plynulé trasy
zvládnete mezi 7-8 l/100 km, město či rychlejší jízda pak odčerpá něco lehce přes deset litrů. Vzhledem k parametrům vozu nemám výhrad. Vzduchový podvozek zvládá jízdu s naprostou grácií,
vyjma vyloženě krátkých a výrazných příčných nerovností, kde má s jejich absorpcí na chvilku více práce. To je ale problém spíše českých silnic, než Mercedesu.
Poznámka:
- Fotky jsem tentokrát kvůli špatnému počasí nebyl schopen pořídit sám, takže auto na obrázcích není to, které jsem testoval. Laskavý čtenář pochopí a promine.
- Tento kratší test vznikl pro automobilovou přílohu Týdeníku Echo