Pokud s autem vyloženě neblbnete, můžete jezdit se spotřebou kolem 10 l/100 km.
Na technice koncernu Stellantis postavil Opel novou Astru, která se od francouzských sourozenců liší hlavně ostrými liniemi.
I když je Opel Astra designově dostatečně svébytný, přesto lze při pohledu na něj nalézt jasnou spojitost zejména s Peugeotem 308, kterému se přibližuje proporcemi, vedením hlavních linií a samozřejmě i celkovými rozměry. Opel ovšem vsadil na ostře řezané rysy, které nejvíce vyniknou při pohledu na přední masku. Tu automobilka nazývá Opel Vizor a jsou pro ni charakteristické úzké světlomety. Zezadu zase zaujme vertikální třetí brzdové světlo, které je nezvykle umístěné až na horní odtrhové hraně spoileru pátých dveří. Stejně přímé linie pak nalezneme nejen i jinde na karoserii, ale v podobném duchu se nese i architektura interiéru.
Jakkoliv mě uvnitř Opel Astra nijak zvlášť za srdce nechytil, přesto se mi v něm žilo lépe než v Peugeotu 308. Hlavním důvodem je výrazně přehlednější a větší přístrojový štít, na který navazuje středový displej. Obě obrazovky jsou desetipalcové, mají společný rámeček, což vzbuzuje dojem luxusu a jsou tvarovány tak, aby řidiče obklopily. Za pozitivum považuji také to, že Opel nerezignoval na klasická tlačítka, takže si například lze otočným ovladačem zesílit audio či přepínačem nastavit teplotu klimatizace. Pod displejem je pak další řada tlačítek umístěných „na plocho“, kterými lze aktivovat třeba vyhřívání sedaček či volantu. Tady se mi ale občas stávalo, že tlačítka nereagovala na první stisknutí a bylo na ně hůře vidět. V interiéru zaslouží pochvalu i sedačky, které mají ortopedický certifikát AGR a jsou skutečně dobře tvarované, poskytují solidní oporu a záda z nich nebolí ani při delším sezení.
Z hlediska praktičnosti je Astra s karoserií hatchback připravena vyhovět všem běžným požadavkům. Při zohlednění skutečnosti, že na délku měří méně než 4,4 metru, je prostornost uvnitř velmi dobrá, stejně tak kufr se základním objemem 422 litrů stačí na transport běžných věcí. Sklopením sedadel, která jsou dělená v poměru 1/3 ku 2/3, ho lze případně zvětšit až k hodnotě 1339 litrů.
Pod kapotou kompaktního hatchbacku pracoval benzinový tříválec o objemu 1,2 litru posílený turbodmychadlem s francouzským rodokmenem. Jeho výkon tak činí 130 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm. Auto se sympatickou pohotovostní hmotností 1,3 tuny s ním zrychlí na stovku za 9,7 sekundy, jeho maximální rychlost je 210 km/h. Zejména nejvyšší rychlost je na tříválec docela slušná a je fakt, že auto nemělo na dálnici velký problém i při rychlejším tempu dále zrychlovat. Uvnitř byl přitom docela klid a tříválec nikterak nerušil, i když byl ve vyšších otáčkách. Samozřejmě však při takovém jízdním stylu roste spotřeba paliva, a to klidně až k devítilitrové hranici.
Naopak při jízdě, která je umírněnější a lépe odpovídá charakteru auta a zvolené motorizaci, se spotřeba pohybovala kolem 6,3 l/100 km. Popravdě bych očekával, že spotřeba bude ještě o něco nižší, ale i tak se jedná o akceptovatelnou hodnotu. S motorem je dobře sladěná šestistupňová manuální převodovka, která sice má delší dráhy, ale pohybuje se v nich dostatečně přesně. Rovněž řízení je na dnešní dobu docela komunikativní a přesné, byť je zřejmá snaha nastavit jej tak, aby vyhovovalo spíše běžnému řidiči než náročnějším „pilotům“. Podvozek je sice naladěn spíše do tvrda, ale ani on z tříválcové Astry sporťák neudělá. Naopak bych možná preferoval trochu měkčí odpružení, aby více vynikla lehkost a komfort tohoto vozu při normální jízdě, když se do cesty připlete nějaký ten výmol. Při jízdě je Astra stabilní a díky lehkému motoru vpředu je i docela zábava s ní projíždět zatáčkovité pasáže. Tím, že motor svým nižším výkonem nedostává podvozek na jeho limit, je auto i na mezi adheze dobře ovladatelné a nezáludné. Rovněž brzdy se dávkují plynule a jsou pro tuto motorizaci zcela dostatečné.
Nejlevnější pětidveřovou Astru s tímto motorem pořídíte v rámci akční nabídky aktuálně za 569 990 Kč (výbava Edition). V nejvyšší výbavě GS pak s manuální převodovkou stojí 649 990 Kč. Ceny jsou to samozřejmě poměrně vysoké, ale v rámci současné situace na trhu je lze považovat spíše za příznivé. Základní Peugeot 3089 totiž s tímto motorem stojí ještě o 50 tisíc korun více.