Škoda Kodiaq: první jízda

16.11.2016 Honza Blažek , , 1 komentář

Škoda Kodiaq: postřehy z prvních 120 km

Pro někoho je možná v českém motoristickém světě letos „překodiaqováno“ jak nám Škodovka tuto svou novinku postupně dávkuje, ale na druhou stranu nemohu nevidět, že toto velké SUV lidi zajímá. Od premiéry v Berlíně se mne jen z okruhu mých známých ptalo dobrých deset potenciálních kupců, zdali už jsem s Kodiaqem jezdil. „Počkej do půlky listopadu, pak ti řeknu,“ byla moje odpověď. Termín uplynul a já se právě vrátil z Mallorky, kde jsem s Kodiaqem ujel prvních 120 kilometrů. Jaký je?

Úvodní nalejvárna, aneb každá jízda začíná prezentací

Produktové vlastnosti modelu Škoda Kodiaq jsou známé už delší dobu, ale opakování je matka moudrosti, takže jsem logicky absolvoval ještě nějaké prezentace, aby mi v kebuli něco zůstalo. Nechci opisovat či se opakovat jako kolovrátek, takže vybírám heslovitě jen to, co považuji za užitečné a přínosné. Škoda Kodiaq tedy:

  • …má základní objem kufru velmi solidních 720 litrů (max. 2065 l)
  • …má sedadla v druhé řadě posuvná v rozmezí 180 mm a dělená v poměru 60:40
  • …na přání může mít až sedm sedadel
  • …utáhne přívěs s hmotností až 2500 kg a k dispozici je i asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist
  • …může mít celou plejádu asistentů vč. např. prostorových kamer Area View
  • …v rámci Paketu spánek má zajímavě řešeny opěrky hlavy, takže až si spolucestující dadnou, nemělo by je bolet za krkem.

škoda kodiaq

Jeden z 51 deštivých dní v roce

Počasí mi moc nepřeje, na Mallorce je jeden z mála deštivých dní, a zdejší asfalt umí pěkně klouzat. K prvním jízdním dojmům mám k dispozici verzi Škoda Kodiaq 2.0 TDI (140 kW) DSG 4×4 Style s víceméně všemi možnými příplatkovými prvky. Prostě auto v plné palbě, takže raději hned na úvod upozorňuji, že nejen kvůli kratšímu času za volantem, ne úplně ideálnímu počasí ale také kvůli vrcholné specifikaci, nelze moje dojmy vztáhnout generelně na celou modelovou řadu. Na druhou stranu jak dokazuje Superb, si Češi umí u škodováckých aut dopřát, takže asi ani u Kodiaqu nebude vrchol nabídky úplně bez zájmu zákazníků.

Co jsem si tedy z prvních 120 km svezení s Kodiaqem odnesl?škoda kodiaq

Jízda a handling

Co jsem měl možnost vyzkoušet během prvních jízd, je ovladatelnost a agilita Škody Kodiaq na solidní úrovni. Samozřejmě je nutné posuzovat tento vůz v rámci SUV, takže, ano, máte vyšší těžiště, ano, auto je poměrně mohutné a těžší. Ale i tak se na silnici chová stabilně, v zatáčkách poslouchá pokyny, byť do vyloženého extrému jsem s ním nešel. Silný turbodiesel s ním má lehkou práci, jen sedmistupňový automat DSG mi nepřipadal s motorem úplně sladěný – občas nevěděl, co zařadit (zejména v serpentinách) a kdyby byly jeho reakce o fous rychlejší, byl bych spokojenější. Během testování si motor řekl o 8,8 l/100 km, ale za moc bernou minci tento údaj neberu (krátká, specifická trasa, snaha o test atd.). Pozice za volantem je také v pohodě, stejně jako výhled z auta.

škoda kodiaq

Odpružení a odhlučnění

Nízká úroveň aerodynamického hluku a celkově velmi slušné odhlučnění. To bylo první, co mne zaujalo.

Už po pár kilometrech na dálnici mne Škoda Kodiaq mile překvapuje úrovní odhlučnění. Má opravdu nízký aerodynamický i valivý hluk, a ani turbodieselový agregát mi nepřipadá rušivý. Cestovní komfort je dost nad průměrem této třídy, pokud nebudu zohledňovat výrazně dražší prémiovky. Jak jsem zmínil, bylo testované auto plně vybaveno, a to včetně adaptivního podvozku DCC s možností volby jízdního profilu. Ten logicky ovlivňuje i chování tlumičů, a tak jsem zvědavý na charakteristiku běžného podvozku. Osmnáctipalcová kola považuji z hlediska komfortu a tlumení nerovností pro Kodiaq za ideální volbu, k dispozici jsou i devatenáctky a v rámci originálního příslušenství dokonce i dvacítky, u kterých bych měl důvodnou obavu, že podvozek bude hodně tvrdý a na českých silnicích bude trpět. Já si během testu na komfort nemůžu stěžovat, jak v režimu Normal, tak Comfort mělo auto robustní, tuhý podvozek, který ale bez rázů a rozhození auta tlumil nerovnosti. Jen v režimu Sport, měl podvozek problémy se sérií nerovností.

škoda kodiaq

On-line

Kodiaq je první Škodovkou, která je online 24/7.

Škoda Kodiaq je prvním mladoboleslavským autem s novým systémem infotainmentu a konektivity. Podle vyjádření šéfa Škodovky Bernharda Maiera, budou takto vybaveny i všechny další nové modely, přičemž by měly být dva v každém roce. Nejde jen o nový vzhled a funkcionality systému Columbus, ale pod označením Škoda Connect o snahu o ucelenou nabídku on-line služeb. Kodiaq je tedy on-line 24 hodin 7 dní v týdnu, nabízí využívání podkladů Google Earth, Street View, umí vyhledávat body zájmu a nabízí i více informací např. o cílové destinaci, neboť využívá internetové zdroje. Kodiaq je rovněž vybaven systémem nouzového volaní E-Call, umožňuje vzdálený přístup k vozu, poskytuje zprávy o stavu vozidla atd. K dispozici je i aplikace Škoda Connect, díky které se k řadě informací (stav paliva v nádrži, servisní prohlídky, místo, kde vůz stojí atd.) dostanete z pohodlí domova přes chytrý telefon. Můžete si tak naplánovat trasu, která se pak jen přenese do navigace v autě.

škoda kodiaq connect

Škoda Kodiaq: ceny a rozměry

Kompletní ceník najdete ZDE s tím, že auto už lze v pohodě objednávat s dodáním někdy v únoru.

škoda kodiaq

…a teď ještě pár dalších fotek

škoda kodiaq škoda kodiaq škoda kodiaq

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Otmar
5.2.2017

vole,
kdy bude taký Škoda e-Kodiaq, full electricity ,
prej 500 km dojezdovka, co je na tom pravdy ?

diky vole

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *