BMW M3 (2017)

Ikonický sportovní sedan BMW M3 má v aktuální generaci 431 koní, ale s příplatkovým M Competition paketem se dostanete až na hodnotu 450 koní stejně, jako v případě testovaného auta. To mělo kromě jiného i speciálně odladěný výfuk z nabídky BMW M Performance, který stojí kolem 130 000 Kč a garantuje vám, že nejen amatérští meteorologové si váš příjezd bez zaváhání spletou s blížící se bouřkou. A nebudou daleko od pravdy.

přečíst celé

BMW 430i Cabrio (2017)

Náhodou parkuji u obchodního centra vedle zachovalého BMW 125i Cabrio, ke kterému zrovna přichází jeho majitel. Okouknem si vzájemně auta a dáváme se do řeči…o čem jiném, než o počtu válců.

přečíst celé

Mini Cooper S ALL4 Clubman (2016)

Mini Cooper S v provedení Clubman je extravagantním malým autem, které ale určitě není pro každého. Tím nemám na mysli jen vyšší pořizovací cenu – tohle auto je zkrátka svébytné a s pohonem 4×4 to platí ještě o něco více. Proč asi neosloví skalní příznivce Mini a komu by se naopak mělo líbit?

přečíst celé

Škoda Octavia RS 4×4 2.0 TDI (2016)

Pokud jezdíte často v zimě a nechcete rezignovat na dynamiku a možnosti, které nabízí Škoda Octavia RS, pak je možnost pořízení verze s pohonem všech kol přesně pro vás. A já se bez mučení přiznám, že bych byl klientem přesně pro takovou specifikaci.

přečíst celé

Audi A4 2.0 TDI quattro (2016)

Audi bojuje kromě svých tradičních soupeřů BMW a Mercedes také s image značky, které chybí vyprofilovanost. Co na tom, že to podle mne není už možná deset let pravda, protože její hlavní konkurenti postupem času slevili ze svých hodnot. Dokonce bych řekl, že je Audi v tomto ohledu konzistentnější, než konkurenti – zatímco BMW zkomfortnělo a Mercedes zesportovněl, Audi stále drží svůj kurz. A po otestování nového modelu Audi A4 mohu s klidným svědomím prohlásit, že v nikdy nekončící konkurenční hře na přetahovanou aktuálně v žádném případě netahá za kratší konec.

přečíst celé

Mini Cooper SD (2016)

Pět dveří, velikost Fabie, turbodiesel a automat… zní to dost obyčejně, co? Jenže je to Mini! Má vůbec tento symbol zábavy za volantem a rozjařeného životního stylu právo uvažovat tak usedle? Jsou značky, které si mohou dovolit experimentovat jak se jim zlíbí a zákazníci jim budou zobat z ruky. Mini je přesně ten případ a několik tisícovek kilometrů za jeho volantem mne přesvědčilo, že peníze v tomto případě neplatíte jenom za image, ale i za kvalitní jízdní zážitek.

přečíst celé

BMW 320d (2015)

Doba se změnila a benzinové motorizace, natož šestiválce, upadají v zapomnění. A tak už je dlouhá léta nejprodávanější verzí BMW řady 3 naftové provedení s označením 320d. V aktuální generaci má navzdory označení TwinTurbo pouze jedno přeplňování a výkon 184 koní, a protože jsem s ním během testování najel několik tisíc kilometrů, znám teď dost dobře jeho silné i slabé stránky.

přečíst celé

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (2015)

Japonský kombík to nemá v nižší střední třídě vůbec jednoduché – Toyota by mohla vyprávět, Nissan a Mazda se do takových eskapád raději ani nepouštějí. Honda to tu a tam zkoušela a sále zkouší, což jí budiž připsáno ke cti. A aktuální modernizované provedení Civicu Tourer mne v mnoha ohledech přesvědčilo, že je to jedno z nejlepších aut v tomto segmentu – ze strany českých motoristů možná nedoceněné, a to hlavně kvůli tomu, že je cenovou politikou importéra naopak zase tak trochu přeceněné.

přečíst celé