Honda HR-V 1.5 CVT (2017)

2.3.2017 Honza Blažek , , 0 komentářů

Hůůů a hůůů

Protože považuji Hondu CR-V dlouhodobě za jedno z nejlepších kompaktních SUV, byl jsem dost nažhavený i na jejího menšího sourozence s označením HR-V. I přes kvality v dílčích oblastech ale můj dojem z tohoto malého SUV naprosto zazdila kombinace benzinové jednapětky s bezstupňovým automatem.

Honda HR-V sleduje módní trend malých SUV určených hlavně pro ženy na jejich denní městský a příměstský provoz. Je tedy malá rozměrem (4,3 metru), má vyšší pozici sezení pro lepší výhled, docela slušný kufr a zajímavé možnosti variability zdaleka ne obvyklé v tomto segmentu. K tomu dobře vypadá, je kvalitně udělaná, interiér je taky fajn – originální a vcelku funkční. Přidám k tomu tradičně vysokou (oprávněně) image Hondy a automat, o kterém budou ženy asi dost vážně přemýšlet. Pohádka se šťastným koncem? V případě testované verze ani náhodou.

Večeře, kytka, ale hlavně ne ten automat

Vezmi svou milou na večeři, kup jí kytku, klidně i opakovaně…hlavně jí nějak rozmluv kombinaci benzinového motoru 1.5 i-VTEC s bezstupňovou automatickou převodovkou. To je totiž spojení, které se fakt nepovedlo. Klidně jí zaplať kondiční jízdy s manuální převodovkou – máš na to budget 35 000 Kč, který stojí automat navíc a tvým cílem je tyhle peníze při koupi Hondy HR-V ušetřit.

Sen planety, ale řidiče určitě ne

Bezstupňová převodovka CVT je krásnou ukázkou toho, jak lze jednou věcí „zabít“ vcelku povedené auto.

Motor samotný označím za standardní – 130 koní se zdá celkem v pohodě, ale vzhledem k vyšší stavbě auta a pohotovostní hmotnosti 1,4 tuny to zrovna motor s výkonovou rezervou není. Ale dobře, s manuálem by to asi ještě šlo (nejezdil jsem s ním, ale musí to být lepší než s CVT). Motor patří do řady Honda Earth Dreams Technology – no, možná je to sen naší planety, ale řidičův teda ne. I když popravdě na vině je převodovka CVT a 130 koní výkonu je v tom trochu nevinně. Ale koho napadlo dát tohle dohromady… Tragická kombinace s bezstupňovou převodovkou CVT, což je teda typ převodovky, který mi nikdy k srdci nepřirostl, vyžaduje ve spojení s maloobjemovým méně výkonným agregátem jízdu se spoustou kompromisů – a chceš je dělat za 680 000 Kč? Zvyknout si musíš na téměř stálý zvuk vytočeného motoru, když předjíždíš, tak se motor vytočí třeba na 5000 otáček, které zůstávají konstantní, motor řve, auto nabírá na dynamice. Když si odmyslím otravnou zvukovou kulisu, tak samotná dynamika tak tragická není, když se volič přepne do režimu S, tak bych ani moc nepyskoval. Ale tohle opravdu není kombinace pro každého.

Třeba alespoň nežere

Jak si pohonné ústrojí stojí z hlediska spotřeby? Při klidné jízdě mimo město – a slušelo by se říct, že kvůli automatu to byla jízda nuceně klidná (vždyť mě předjel i Peugeot 207 SW!), jsem měl na trase dlouhé 250 km spotřebu přesně 6,0 l/100 km. Když jsem se naprosto v rámci rychlostních limitů „řítil“ po dálnici, odčerpal jsem z nádrže v průměru 7,5 l/100 km, ve městě pak byla spotřeba o dvě desetiny nižší. Taková jalová spotřeba – vzhledem k tomu, jak to nejede, tak ani není kdovíjak zázračná, ale průvan v peněžence ti taky neudělá.

Ale jinak dobrý auto

Kufr i variabilita potěší. Málokteré malé SUV v tomto ohledu nabídne víc.

Nepovedená kombinace motoru a CVT je o to smutnější, že jinak je Honda HR-V v rámci svého segmentu docela povedeným autem, určitě nadstandardním. Líbí se mi zvenku i zevnitř, je kvalitně zpracovaná a je vidět, že tady už někdo přemýšlel. Kufr je vzhledem k rozměrům auta překvapivě velký (480 litrů není málo), dobře přístupný i využitelný a překvapivá je i variabilita, kde si s dovolením vypomůžu citací z oficiálních materiálů, než vymýšlet svoje formulace téhož. Honda HR-V má tři režimy:

  • Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.
  • Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.
  • Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.

Pár detailů k dotažení

Týden s Hondou HR-V ukázal ještě pár dalších praktických poznatků. Vzhledem k tomu, že tohle auto chápu hlavně jako ženský vůz na rozvoz ratolestí do škol a kroužků, není mi úplně jasné, proč se někdo rozhodl udělat kliky zadních dveří takhle integrované. Jasně – design. Ale z hlediska praktičnosti to moc skvělé není, protože dítě na ně buď nedosáhne (jsou docela vysoko) a ještě ke všemu se samozřejmě kvůli nim dveře otevírají dost náročně, což je často pro menší děti, které už jsou ale u jiných aut naprosto samostatné, neřešitelný problém. Ke cti Hondě budiž řečeno, že taková Toyota C-HR to má řešené ještě deb****jc. Trochu horší byl i komfort odpružení na dírách ve městě, zde zvažte, jestli potřebujete 17palcová kola a nestačily by jen šestnáctky, no a na dotykovém displeji jsem občas musel ťukat víckrát, než to mělo požadovaný účinek – v dnešní době také spíše raritka.

Je Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT 2WD auto pro tebe?

JSI TO TY?

No, doufám, že jsi pochopil, že tohle auto pro tebe není. Ale kdyby přeci jen, tak tě vidím asi takhle: Malé městské SUV se ti líbí, peníze na něj klidně uvolníš, pohon všech kol pro tebe není důležitý, takže dvoukolka ti stačí. Hledáš auto, které bude i praktické a dobře udělané…a máš nějaké nepřekonatelné důvody, že trváš na automatické převodovce. Prostě ti z výběru pořád vychází Honda s automatem za šestset tisíc. No tak si jí kup, když chceš…

A MÁŠ NA NĚJ?

Stejně jak jiné Hondy i HR-V vyžaduje cílovou skupinu, která dokáže sáhnout hlouběji do kapsy. Základní verze stojí 489 900 Kč (1.5 i-VTEC s manuálem), verze s automatem stojí nejméně 574 900 Kč ve výbavě Elegance, testované auto pak přišlo na 678 800 Kč (výbava Executive s příplatkem za metalízu).

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Honda HR-V je v rámci malých SUV silná v oblasti variability a velikosti kufru, stylu, zpracování a vcelku i jízdních vlastností. To je asi vše, co bych vyzdvihl.

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Možná se ani nemusíš dívat jinam, stačí se jen podívat na jiný řádek ceníku. Pokud ale lpíš v této třídě na automatu, doporučuji se podívat ke konkurenci. Důvodem pro hledání jinde může být i pořizovací cena.

VERDIKT

Hondy nikdy nepatřily k levným autům a já jim to také nikdy neměl za zlé, protože jsem se u většiny z nich cítil dobře, měl jsem radost z motorů, jízdních vlastností, agility…bohužel HR-V 1.5 i-VTEC CVT mi už po prvních pár kilometrech dalo vzpomenout na Hondu City, která byla pro mne před lety důkazem, že i tak skvělá značka jako Honda umí šlápnout do… prostě vedle. Hondu HR-V v testované specifikaci bych doporučil jen těm, kteří fakt neumí s manuální převodovkou a musí mít v garáži zrovna tenhle model. Prostě takoví zvláštní srdcaři od Hondy, kteří ale i když auto řídí, jsou spíše jen pasažéři. Pokud trváte na benzinu, fakt 10x zvažte převodovku CVT, manuál bude mnohem lepší. No a úplně nejlepší asi bude vzít diesel 1.6 s manuální převodovkou – tedy pravý opak toho, co jsem testoval já.

Technické údaje

Honda HR-V 1.5 CVT (2017)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 489 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 574 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 678 800 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Atmosférické
  • Zdvihový objem: 1 498 cm³
  • Nejvyšší výkon: 130 k při otáčkách: 6 600/min
  • Nejvyšší točivý moment: 155 Nm při otáčkách: 4 600/min
  • Převodovka: Bezstupňová
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Malé SUV
  • Délka: 4 294 mm
  • Šířka: 1 772 mm
  • Výška: 2 019 mm
  • Rozvor: 2 610 mm
  • Objem kufru (základní): 448 l
  • Objem kufru (největší): 1 533 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 320 kg
  • Užitečné zatížení: 470 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,2 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 6,1 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,6 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,4 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 120 g/km
  • Objem nádrže: 50 l
  • Záruka na auto: 3 roky
  • Záruka na lak: 3 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
  • Nejvyšší rychlost: 187 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *