Volkswagen Touran 2.0 TDI (2016)

20.5.2016 Honza Blažek , , 0 komentářů

Do své domoviny

Během našeho bloggerského cestopisu po Německu ujel Volkswagen Touran 2.0 TDI přes 2000 kilometrů. Dost na to, abychom přinesli i praktické poznatky formou testu.

Se vším všudy: během cesty jsme píchli i museli doplňovat AdBlue. Obojí bez větších problémů.

Nový Volkswagen Touran 2.0 TDI (150 k) se na našem trhu prodává již rok a díky cestopisu do Německa jsme měli možnost ho bloggersky pěkně proklepnout. Sice jsme zcela nevyužili jeho prostorovou nabídku, ale rozhodně jsme byli rádi za příjemné jízdní vlastnosti, chytré asistenty a v neposlední řadě i povedenou navigaci. A kromě toho jsme si „užili“ i defekt a aby toho nebylo málo, tak i shánění AdBlue do nádrže… zkrátka spotřebitelský test se vším všudy.

Navigace jako první velké plus

Začnu netradičně: pokud máte před sebou kolem dvou tisíc kilometrů s množstvím cílů, které musíte hledat, pak má pro vás fungující navigace poměrně zásadní význam. A ta koncernová Discover Media je jedním slovem skvělá. Rychle nachází cíle, dává možnost z výběru tří alternativních tras, bleskově přepočítává trasu po chybě nebo úmyslném odbočení z naplánované trasy a perfektní je i při hledání lokalit podél trasy. Nebyli jsme si například jisti, kde přesně je Point Alpha, ale i tento památník studené války bez problémů vypátrala. K přehlednosti pomáhá i obrazovka s úhlopříčkou o velikosti 6,5 palce a šikovné je i rozdělení „infotainmentu“ na dvě části, takže pro zloděje je Volkswagen Touran vlastně nezajímavý. Jen aby to věděli…

Funkční líbivost

Také Volkswagen Touran drží ve své aktuální generaci designérský jazyk značky, což znamená, že mezi kompaktními MPV vzhledově nijak nedominuje, ale určitě má mnohem větší šmrnc než doposud. Jeho tvary jsou líbivé a funkční zároveň a přesně korespondují s filozofií Volkswagenu – budou stárnout jen velmi pomalu. Touran se zároveň i zvětšil – je o 13 cm delší, což je znát i na pohled a také tento fakt pomohl lepším proporcím. Z auta je výborný výhled, což jsem ocenil při průjezdy malými německými městečky s řadou přechodů a sebevědomými cyklisty. Orientace při parkování byla rovněž v pohodě i díky příplatkovým senzorů a kameře, přenášející obraz na velký displej. Ostatně řidičových asistentů vezl tenhle Touran celou řadu. Hlídal neúmyslné vybočení z jízdního pruhu, přílišné přiblížení k vozidlu vpředu (Front Assist), dokázal v nouzi nejvyšší i přibrzdit před překážkou.

Na dlouhé cesty

Volkswagen Touran je dělán na dlouhé cesty, ovšem množství odkládacích prostor kolem řidiče i spolujezdce se hodí kdykoliv. Do výplně dveří umístíte i velkou plastovou lahev, ve hlubokém prostoru pod širokou, výškově i podélně nastavitelnou loketní opěrkou najdete omyvatelnou schránku. Jsou i méně obvyklé úložné prostory – dvě schránky na brýle na stropě, dvě přihrádky na palubce, jedna vlevo od řidiče, druhá ve vrchní části. Podle Volkswagenu celkem 47 míst, kam můžete věci odložit… a pak je hledat. Potěšil mne i pohodlný posaz, navíc s možností prodloužit si sedák nebo dokonce spustit masáž. V interiéru se vůbec rychle zabydlíte, je dobře odhlučněn a panuje v něm střízlivá elegance.

Být praktický je povinnost

Tři zadní samostatná sedadla poskytují i díky prodloužení vozu nyní skoro stejný komfort jako má dvojice vpředu, a nabízí i dost prostoru nad hlavou. Dají se podílně posouvat (až o 20 cm) a opěradlo mírně polohovat. Jen už nejdou vyjímat, jako to bylo u jeho předchůdce, ale jejich sklápění je příkladně jednoduché – v případě pětimístné verze vznikne rovná plocha. Sklopit lze i opěradlo spolujezdce, takže naložíte třeba koberec o délce až 265 cm. Kufr (páté dveře se otevíraly elektricky) po sklopení zadních sedadel pojme teoreticky takřka dva kubíky bagáže (1 980 litrů). Důležitý je však jeho pravidelný tvar a solidní hloubka. Pod podlahu se ještě vejde rozměrná plnohodnotná rezerva, což bylo v našem případě štěstí. Defekt nás totiž postihl v noci před časným odjezdem z Prahy a pneumatiku před zahájením pracovní doby neopravíte. Kromě toho se poškození ukázalo jako neopravitelné, takže nás čekala neplánovaná návštěva pneuservisu a shánění vhodné sedmnáctipalcové pneumatiky.

Spokojenost s podvozkem i motorem

Nový Touran boduje jízdními vlastnostmi, technologiemi, spotřebou a v neposlední řadě i designem.

Dvoulitr pod kapotou o sobě dává vědět silou i záběru turba kolem 2000 otáček a leckomu bude vyhovovat také to, že se dokáže zvednout z relativně nízkých otáček. Spolupráce se spojkou DSG byla skvělá, takže po více než 2000 km jsme potřebovali jen šlapat na plyn a točit volantem. I díky dlouhé šestce se náš průměr spotřeby (s rychlými úseky po německých dálnicích a popojížděním městečky) pohyboval dlouhodobě na 6 l/100 km. V závěru cesty byla spotřeba v plynulém provozu ještě o půl litru nižší. Kvůli emisím je vedle hrdla na naftu ještě jedno na AdBlue. Pro osobní auta ještě není úplně obvyklé, takže speciální pistoli na čerpací stanici můžete chvíli hledat stejně jako my. Ale doplnění žádá počítač včas – cca 1500 km před kritickým momentem. Podvozek představuje vydařený kompromis mezi pohodlím a jízdními zážitky. Na rodinný automobil se s ním dá jezdit sportovně až až. Poznali jsme to (a užili si to) zejména v kroucených silničkách Harzu. Touran ochotně zatáčí, naklání se jen mírně a stabilizační systém nezasahuje předčasně. Zůstává však díky robustnímu podvozku komfortním autem, po silnicích se nese sebevědomě a klidně. O stabilitě při vysokých dálničních rychlostech ani nemluvě.

Autorem tohoto testu je můj kolega Tomáš Pudil (www.automotofin.cz), který absolvoval celý náš bloggerský cestopis po Německu.

Je Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG auto pro tebe?

JSI TO TY?

Jsi poměrně dobře situovaný a máš své důvody ke koupi kompaktního MPV – předpokládám tedy rodinu s minimálně jedním, spíše dvěma dětmi. Hledáš auto, které se kvůli rozměrům nebude bát řídit i manželka, chceš slušné jízdní vlastnosti, nadčasový design, solidní výbavu… považuji za dost pravděpodobné, že už máš zkušenosti se značkou Volkswagen, dokonce jsi možná majitel předchozí generace Touranu – upgrade je tedy pro tebe jasná volba.

A MÁŠ NA NĚJ?

Z pohledu do ceníku asi vyjukaný nebudeš, to, že Touran nepatří k nejlevnějším v dané třídě, bereš jako logický důsledek jeho kvalit a image značky. Nejlevnější verze Comfortline 1.2 TSI (110 k) stojí 555 900 Kč, Touran s testovaným motorem a manuální převodovkou tě vyjde nejméně na 647 900 Kč, testovaný kousek s šestistupňovou převodovkou DSG a bohatou výbavou přijde na 952 600 Kč.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Touran je praktický, vyzařující kvalitu, umožňuje připlatit si za celou řadu asistentů, které u konkurence najdeš jen těžko, jeho dvoulitrový turbodiesel je silný a úsporný zároveň, auto má na MPV sportovnější jízdní vlastnosti, aniž by slevilo z komfortu, který nabízí díky robustnímu podvozku. V neposlední řadě vypadá Touran i celkem k světu – jeho design bude zdatně odolávat zubu času.

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Vím, že to zní otřepaně, ale jedním z objektivnějších důvodů by mohla být cena – jsme totiž v hladině, kde své kompaktní MPV nabízí třeba i Mercedes či BMW, což je na druhou stranu pro Touran velmi dobrá společnost. Co by ještě mohlo vadit? No, třeba nutnost dolévání AdBlue kvůli emisím, nebo vnější zrcátka, která jsou o fous menší, než by se mi líbilo.

VERDIKT

Touran je autem, které na 90% splní to, co slibuje a k čemu bylo navrženo. Z mého pohledu velmi dobrá volba pro všechny, kteří nemají hluboko do kapsy, a chtějí auto, jehož cena bude klesat stejně pomalu, jako bude stárnout jeho vzhled. Nejsem úplně fanouškem všech technologických vychytávek a asistentů, i tak ale objektivně hodnotím jako plus možnost, že si jich můžete (pokud chcete) do Touranu spoustu objednat. Chválím robustní podvozek, který zvládá nerovnosti a zajišťuje nejen vysoký komfort, ale i sportovnější jízdu. Motor považuji za klasiku, která vykazovala všechny charakteristiky, které jsem očekával – je dostatečně silný, s rozumným apetitem a uspokojivým odhlučněním. Vzhledem k tomu, že tohle auto není úplně typickým příkladem prostorného empévéčka pro mladou začínající rodinu, ale spíše vozem, pro ty, kdo vědí, co chtějí, nebudu ani moc komentovat cenu – koneckonců, zájem o tenhle model ukazuje, že s jeho ceníkem nemají v Česku tisíce lidí žádný problém.

Technické údaje

Volkswagen Touran 2.0 TDI (2016)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 555 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 647 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 952 600 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 968 cm³
  • Nejvyšší výkon: 150 k při otáčkách: 3 500/min
  • Nejvyšší točivý moment: 340 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Šestistupňová dvouspojková
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: MPV
  • Segment: Kompaktní MPV
  • Délka: 4 527 mm
  • Šířka: 1 829 mm
  • Výška: 1 659 mm
  • Rozvor: 2 791 mm
  • Objem kufru (základní): 743 l
  • Objem kufru (největší): 1 980 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 571 kg
  • Užitečné zatížení: 704 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,8 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 5,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,4 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,8 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 127 g/km
  • Objem nádrže: 58 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
  • Nejvyšší rychlost: 206 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *