Zvýšené kombi z Ingolstadtu je skvělým společníkem na dálnici i v lehkém terénu.
Pokud jezdíte často v zimě a nechcete rezignovat na dynamiku a možnosti, které nabízí Škoda Octavia RS, pak je možnost pořízení verze s pohonem všech kol přesně pro vás. A já se bez mučení přiznám, že bych byl klientem přesně pro takovou specifikaci.
Pohon 4×4 nezlepší jízdu za běžných podmínek, ale oceníte ho v zimě cestou na sjezdovku.
Možnost koupit si RS i s pohonem všech kol považuji od Škodovky za velmi chytrý tah. Sám bych byl klient.
Při klidné až lehce svižnější jízdě lze s modelem Škoda Octavia RS 4×4 2.0 TDI jezdit kolem 6 l/100 km a jako správný turbodiesel je i tento čtyřválec dost citlivý na jízdní styl – to znamená, že s ním můžete skutečně dosahovat průměru i nižšího, ale když mu šlapete po krku, tak se třeba dostanete až k 8,5 l/100 km. Ani to však nepovažuji za vysokou hodnotu vzhledem k výkonu, který motor podává.
Můj, již zmíněný dřívější test verze Škoda Octavaia Combi RS 2.0 TDI z roku 2014, můžete najít zde.
Máš rád rychlá auta se silnými turbodiesely a fakt, že si jedno takové můžeš v podobě Octavie RS koupit i u Škodovky ti dělá radost. Možná jediné, co ti u eresa chybělo byl právě pohon všech kol, protože často jezdíš v horských oblastech a jsi si jistý, že bys ho využil. Akceptuješ cenovou hladinu Octavie RS s vědomím, že i v tomto případě realizuješ docela dobrou, svým způsobem racionální koupi, což podtrhuje i velký kufr, kterým tohle auto disponuje.
Octavia RS samozřejmě jako vrcholné provedení něco stojí, ale vzhledem k trhu jde o konkurenceschopnou nabídku. Nejlevnější Octavií RS je verze 2.0 TSI (220 k) za 658 900 Kč, když chceš ereso ve čtyřkolce, tak máš jedinou možnost, a tou je testovaný model 2.0 TDI (184 k) s automatickou převodovkou DSG za 777 900 Kč. No a pak si samozřejmě vyčleň minimálně pár desítek tisíc korun na další doplňky, díky kterým získá tvoje RS na atraktivitě podle tvého gusta.
Protože se za volantem při jízdě docela pobavíš, motor tě svou spotřebou nesežere a v zimě budeš mít jistotu, že i se sportovní Škodovkou dojedeš tam, kam potřebuješ. Octavia RS má solidní jízdní vlastnosti, její řízení dokáže být celkem zábavné a byť to není klasický ostrý hot-hatch, má dle mého soudu přesně ten mix vlastností, na který spousta lidí slyší – je prostorná, rychlá, agilní a v pozitivním slova smyslu „obyčejná“.
Jinam by ses asi podívat mohl, ale je otázka kam. U tohoto vozu totiž předpokládám, že je pro tebe pohon všech kol důležitý a že k němu hledáš velké auto s velkým kufrem, které dobře jede a lze s ním pohodlně překonávat i dlouhé vzdálenosti, kdy ti dodá potřebný sportovní „feeling“, aniž by z tebe vymlátilo duši. Takže VW Golf GTD? Seat Leon Cupra? Jenže, kde je ten pohon všech kol…
Jak jsem už napsal, sám bych byl na takové auto klientem. V zimě jezdíme na hory poměrně často, takže bych neměl Octavii RS jen na nějaký příměstský provoz s centimetrem sněhu u Muzea. Ereso jako takové mám rád, líbí se mi a lidé se po něm stále dívají – má zajímavé barvy, design kol, proporce… a i při jízdě je mi za volantem příjemně. Není to vyloženě dravec na okruh, ale umí za to pěkně vzít, když na to přijde, a to mi stačí. Velký kufr jako rodina potřebujeme a čtyřkolka byla vlastně to poslední, co mi u této verze chybělo – považuji tedy od Škodovky fakt za chytrý krok verzi 4×4 nabízet.
Jirka
Škodovky jsou super!Mám yeti 2.0 tdi 4×4 a všem doporučuji!