Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 1.6 TDI (2015)
Naši letošní velkou předsezonní redakční cestu do Chorvatska jsme zároveň využili k důkladnému otestování Škody Rapid Spaceback Monte Carlo s turbodieselem 1.6 TDI pro modelový rok 2016, tedy s výkonem 85 kW (115 k). Speciální výbava přitahovala v Chorvatsku docela pozornost – inu, potrpí si tam na hezká auta více než Češi…
Tesla S (2015)
Tesla jako automobilka sice neměla úplně šťastný začátek, ale zejména díky modelu S si postupně získává své místo na slunci. Elegantní elektromobil totiž konečně nabízí všechno, co od auta s prémiovou cenovkou očekáváte: vyjadřuje určitou společenskou image, je luxusní, přináší důstojnou dynamiku a konečně svou využitelností uspokojí praktické nároky běžné rodiny. Nemá to ale nějaký háček?
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI (2014)
Netajím se tím, že Opel Zafira Tourer považuji od jeho příchodu na trh za jedno z nejlepších rodinných MPV v kompaktní třídě. Jeho hlavní slabinou byly zastaralé motory, a to hlavně ty naftové. To se mělo změnit příchodem nové generace turbodieselů s populárním objemem 1,6 litru. A změnilo se? Zjišťoval jsem během sedmi dní…
Honda Civic 1.6 i-DTEC (2014)
Turbodiesely o objemu 1,6 litru dnes nabízí kdekdo a jsou k mání od malých aut až po velké manažerské sedany. Jejich výkon, charakter i samotné sladění se zbytkem vozu jsou však dost rozdílné a těch skutečně povedených, aby člověk pohledal. A právě jeden z nich se nebojím označit za špičkový – jde o motor 1.6 i-DTEC v Hondě Civic. Proč mu tak fandím?
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (2014)
V nabídce motorů pro Renault Mégane najdete hned tři provedení turbodieselu 1.5 dCi, přičemž to s výkonem 110 koní a přídomkem Energy se pyšní tabulkovou kombinovanou spotřebou pouze 3,5 l/100 km. V kombinaci s šedesátilitrovou nádrží tedy dojezd 1714 km. Teoreticky. Jaká je praxe?
Škoda Octavia 1.6 TDI (2014)
Škoda Octavia 1.6 TDI je jednou z nejprodávanějších motorizací v nové Octavii. Hlavně díky firemním zákazníkům, protože je tento motor z pohledu managemetnu pro obchoďáky pendlující českou krajinou ideální – nesvádí, resp. ani neumožňuje kdovíjak agresivní jízdu, přesto není poměrně velké auto podmotorované a jeho hlavní ctností je reálně nízká spotřeba.
Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2014)
Renault Grand Scénic považuji dlouhodobě za jedno z nejpovedenějších rodinných aut. Nijak zásadně neexperimentuje s interiérem, má normální příjemnou ovladatelnost, uvnitř je prostorný a variabilní a jeho kufr (bavíme se o prodloužené verzi Grand bez přídavných sedaček) je i pro pětičlennou rodinu dostatečně objemný.