Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD

29.4.2014 Honza Blažek , , 4 komentáře

Babicův recept

Hyundai ix35 určitě není autem pro fajnšmekry, ale v mnoha ohledech připomíná „souboj“ českých šéfkuchařů. Když chcete vařit pro masy, musíte tomu podřídit spoustu věcí a přichystat pokrm, který bude chutnat většině. Hyundai ix35 vám sice vám nepřichystá žádnou řidičskou nirvánu a možná si na něm nepošmáknete úplně ve všech ohledech, přesto ale korejský recept Čechům chutná. Není divu, má všechny potřebné ingredience… a kromě toho, Češi mají hlad.

Hyundai ix35 není ani zdaleka nejdokonalejším SUV na trhu, ale i přesto ho Češi kupují jako housky na krámě. I já, vědom si některých jeho nedokonalostí, ho bez většího zaváhání řadím mezi TOP5 SUV, která bych doporučil svým známým. Když si totiž detailně projdete tento segment, rychle zjistíte, že aut, která by vyhověla požadavkům většiny českých řidičů (cena, prostor, velikost, výbava…), v něm zase až tolik není. A tak Hyundai boduje, a pokud vám nechutná, běžte klidně do jiného podniku, kde vaří lépe. Jen buďte připraveni, že se po obhlídce možná zase vrátíte do „týhle klasický hospody.“

Když už, tak už!

Jízdně průměrné auto promění dálnice v příjemného společníka. Hyundai je tichý, stabilní a komfortní.

Jen těžko budete v ceníku hledat nějaký prvek, který by nebyl v testovaném autě. Mnohem raději mám základnější verze, ale co naplat, sedím v jednom z nejdražších provedení ix35, pod kapotou nejsilnější turbodiesel 2.0 CRDi (184 k), pohon všech kol, metalíza (+14 900 Kč), příplatkový automat za 40 000 Kč, paket Premium za 99 900 Kč, který v sobě zahrnuje skromnější jak paket Plus (29 900 Kč), tak asi nejrozumnější paket Style (69 900 Kč) a ještě přidává osmnáctipalcová kola a bi-xenony, které jinak nekoupíte. Je to prostě plná palba, kterou ale kromě manažerů (hlavně od samotné automobilky), šéfů dealerství a pár dalších jednotlivců, asi nikdo jiný sedlat nebude. Cena auta se šplhá přes 840 000 Kč, a to jsou vody, kde Češi Hyundai ix35 už moc nekupují.

Dálniční liga

Korejci uvařili SUV podle receptu, který bude většině strávníků chutnat. Pro fajnšmekry to ale není.

Po faceliftu doznal Hyundai ix35 jen drobných dílčích vylepšení, ale  jsou to skutečně změny k lepšímu. Nejvíce mne auto potěšilo v dálničním provozu, jakkoliv pro něj tento typ aut není úplně stvořený. Pro automat a silný turbodiesel je rychlejší jízdní režim bez častější nutnosti měnit převodové stupně ideální. Kromě toho se ix35 celkově zklidní, i při vyšších rychlostech je stabilní, tiché a komfortní. Po dálnicích jsem jezdil kolem 8 l/100 km, což považuji za adekvátní rychlosti i rozměrům auta. Není to sice úplně skvostná spotřeba, ale také nic, co by vás mělo vyplašit.  Delší trasy se s tímhle autem absolvují opravdu bez problémů a v pohodě.

Okresní přebor

To na okreskách už to první liga není. Hyundai ix35 nikdy nepatřil ke sportovním SUV a v této kombinaci s automatem to platí dvojnásob. Ale nejen automat může za to, že po okreskách budete jezdit normálním tempem. Také podvozek zde totiž přichází o svou harmonii, s níž zvládá delší dálniční nerovnosti. Okreskové výmoly, rolety před zatáčkou a další nerovnosti totiž podvozek absorbuje jen s problémy a zadní náprava má tendenci odskakovat a rázovat. Není to nic kritického, ale když byste náhodou byli v dané chvíli rychlí, na klidu vám to nepřidá. Takže spíše pomaleji a v pohodě…alespoň si neošmatáte páky pod volantem určené pro sekvenční řazení. Raději sledujte palubní počítač se spotřebou. Ta se totiž může dostat i k hranici 6,5 l/100 km, což není špatné.

Ideální velikost

Při délce 4,4 metru, nabízí Hyundai ix35 solidní vnitřní prostor. Potěší hlavně kufr, který je mezi podběhy široký, a jeho objem 465 litrů také stačí i rodinným potřebám. I na zadních sedadlech ej dost místa, posez vcelku pohodlný. A jsme u toho – tohle jsou totiž faktory, které u Čechů často promlouvají do finálního výběru. Hyundai ix35 vypadá jako kus auta, má zajímavý design, a pokud se nebudeme chvíli bavit o převybavené specifikaci konkrétního auta, dostáváme se cenově do zajímavějších sfér dostupných širšímu českému publiku. Kromě toho se Korejcům daří navodit uvnitř pocit luxusu, a to jak materiály, tak zpracováním i výbavou. Chválím přehledné uspořádání přístrojové desky, líbí se mi také velká tlačítka, která usnadňují orientaci i ovládání. Rovněž z hlediska výbavy si můžete vybrat z celkem obsáhlého menu, byť třeba adaptivní tempomat či hlídání mrtvého úhlu stále chybí (jenže, kdo z Čechů to v této třídě kupuje…).

Škoda Yeti je sice v tomto segmentu dlouhodobě nejprodávanější, ale hlavně kvůli velikosti ji nepovažuji za úplně přímého konkurenta. Tak či tak, na můj test verze Outdoor 2.0 TDI 4×4 se můžete podívat zde

Je Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD auto pro tebe?

Jsi to ty?

K téhle konkrétní specifikaci mám samozřejmě problém najít širší cílovou skupinu, ale obecně jsi člověk, který hledá za své peníze větší kompaktní SUV s dostatkem prostoru pro posádku i zavazadla, které ale nepřerostlo natolik, že by se s ním bála jezdit manželka. Často absolvuješ delší trasy, a to i v zimě – proto 4×4, a chceš na dálnici silný turbodiesel. Řazení klidně přenecháš automatice. Nejezdíš moc sportovně, jízdní vlastnosti nějak zásadně neřešíš. Auto bereš spíše jako služebníka, ale jsi ochoten si u něj dopřát solidní výbavu. Máš raději obliny, než ostré rysy a funguje na tebe i argument pětileté záruky, popř. dalších benefitů, v nichž je český Hyundai dost kreativní.

A máš na něj?

Nejlevnější Hyundai ix35 stojí 479 990 Kč – jenže se jedná o benzinovou jednašestku, základní výbavu Classic a verzi pouze s předním pohonem. Nejlevnějším turbodieselem je 1.7 CRDi (116 k) za 549 990 Kč, dvoulitrové turbodiesely jsou pak k mání pouze v nejvyšší výbavě Trikolor 4×4, a to ve dvou výkonech 136 k (od 624 990 Kč) a 184 koní (od 644 990 Kč). Rozdíl 20 000 Kč za nejvýkonnější verzi je docela sympatický, tím spíše, že za automat můžeš klidně 40 000 Kč ušetřit. Obecně je Hyundai ix35 cenově přijatelná nabídka, mnoho levnějších SUV této velikosti na trhu není.

Pro a proti

Proč si ho koupit?

Protože obecně nabízí za peníze solidní protihodnotu. Hyundai ix35 je prostorné auto s velkým kufrem, má slušnou výbavu a pokud racionálně hledáš vzhledově zajímavé poměrně velké SUV, moc jiných alternativ na trhu není (např. sesterská Kia Sportage). Na dálnici mile překvapí komfortem i stabilitou, spotřeba nevybočuje z normálu.

Proč se podívat jinam?

Jízdní vlastnosti na okreskách či ve městě by určitě mohly být harmoničtější, stejně jako sladění turbodieselu s automatem. Podvozek moc nerozumí sportovnější jízdě, auto je těžkopádnější (váží přes 1,7 tuny) a ani užitečné zatížení 464 kg není pro tak velké SUV dostatečnou hodnotou.

VERDIKT

Hyundai ix35 v „plný palbě“ bude především volbou manažerů, kteří často jezdí dlouhé trasy po dálnici. V takovém jízdním režimu potěší stabilita, komfort i nízká úroveň hluku. Rovněž spotřeba kolem 8 l/100 km není kdovíjak vysoká. Líbí se mi široký kufr, přehledná přístrojová deska i materiály. Osobně bych ale ocenil odladěnější podvozek, který by působil více robustně a umožnil by na okreskách sportovnější jízdu. Odskakování a rázování zadní nápravy mi nevyhovuje. Díky mixu užitných vlastností považuji Hyunda ix35 vzhledem k ceně za dobrou volbu a těm, kterým s ohledem na jejich jízdní styl nevadí nedokonalosti, ho rozmlouvat nebudu – kromě testované verze za 840 000 Kč…

 

Technické údaje

Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD
Cena
  • Základní cena modelové řady: 479 990 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 644 990 Kč
  • Cena testovaného modelu: 842 990 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 995 cm³
  • Nejvyšší výkon: 184 k při otáčkách: 4 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 383 Nm při otáčkách: 1 800/min
  • Převodovka: Šestistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Nižší střední třída
  • Délka: 4 410 mm
  • Šířka: 1 820 mm
  • Výška: 1 655 mm
  • Rozvor: 2 640 mm
  • Objem kufru (základní): 465 l
  • Objem kufru (největší): 1 436 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 676 kg
  • Užitečné zatížení: 464 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 6,9 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 8,8 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,7 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,7 l/100 km
  • Stop-start systém: Ne
  • Emise CO2: 180 g/km
  • Objem nádrže: 58 l
  • Záruka na auto: 5 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
  • Nejvyšší rychlost: 195 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

4 komentáře

Sám
20.1.2015

Navoněná bída

Odpovědět

Peter
23.6.2015

Jiz 4 roky jezdim prvni verzi ix35 s 1.7D 4×2 a recencze mi prijde celkem trefna. Podvozek vskutku neni vhodny na sportovni jizdu, razeni je jako podani ruky se spocenym introvertem a plechy koreu nezaprou. Celkove mi prijde, jako by ix35 byla mirena spise na zeny, ale to bude tim, ze se v tom nevyznam.
Kazdopadne, nase ctyrclenna rodina s malym psem se tam v klidu vejde i na delsi dovolenou. Radoby SUV je idealni na prazske ulicky, zejmena Vrsovicky tankodrom kolem nasho baraku zvladam s podstatne slabsimi navaly zurivosti. Ocenuji taky vetsi pasivni bezpecnost (velikost) a fakt, ze cast hodnoty pochazi z Ceska. Kdyz k tomu pripoctu 5 let zaruky a priznivou cenu (skladovy vuz), jsem prozatim spokojenej.

Odpovědět

lapis
20.8.2016

Jezdím s ním 3,5 roku, jsem důchodce a ujedu ročně tak 8,5 km, vybral jsem ho proto, že jsem předtím z 10 aut nikdy neměl SUV, jezdím i po polních a lesních cestách – na ryby, fotit, do přírody – a docela bych přijal vyšší světlou výšku, protože stejné terény projedu i s druhým autem – malým R Clio – to má výhodu malých převisů vpředu i vzadu. Mám 2 l diesel 184 HP. Spotřebu se mi nikdy nepodařilo dostat pod průměr 8,5 l, jen při delších cestách do Italie nebo Dubrovníku byla spotřeba 7,6 l. Ale to mě moc netíží. Řízení ve větších rychlostech trochu nepřesné, pomáhá mírné přehustění pneu. Přijal bych, pro cesty v terénu, kameru, která by mi ukázala kudy přesně jede pravé přední kolo. Pro vjezd do vyklápěcích vrat jsem si namontoval zrcadlo, abych viděl pravou stranu. Oceňuji vyšší sezení a tím lepší výhled, při najíždění na hlavní silnici trochu vadí šíře předního levého sloupku, je třeba měnit polohu hlavy. Ale celkem jsme já i můj pes spokojeni, méně má žena, která jezdí Cliem a IX35 se jí zdá moc široké, proto se k volantu netlačí, Všechno.

Odpovědět

Pepa
3.11.2016

Mám ix 35 od 4/2010 . Jsem bývalý profesionání řidič, který nemá potřebu se předvádět a vím, že rozdíl mezi 50 km ujeté vzdáleností se stylem „spěchám“ a normální klidnou pohodovou jízdou je 8 min.,někdy i méně..V rámci záruky jsme řešili pár drobností, které byly s přehledem od servisu akceptovány.
Na mojí 2,0 CRDI 100 kw mám najeto 129 000 km s průměrnou spotřebou 6,1 l celoročně. Každé tankování do plné nádrže mám zaznamenáno a spočítána spotřeba dle ujetých km.. Vůz mi slouží jako cestovní i pracovní (vlek pro díly lešení)
Vše záleží na tom, jak se k autu člověk chová, značka není podstatná..Trondovi s dřevěnýma nohama nevydrží žádné auto, může to být i oslavovaná značka z Mladé Boleslavi…

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *