Volkswagen Multivan 2.0 TDI (2016)
Volkswagen Multivan je dlouhodobě nejžádanější velkou dodávkou upravenou pro přepravu osob a vyhovující rodinným potřebám. Někdy mám ale pocit, že její cenu ovlivňuje více silná image, než produkt jako takový. U verze s vrcholným motorem 2.0 TDI (204 k) s cenovkou přes 1,9 milionu to sice platí dvojnásob, ale ještě teď se usmívám, když si vybavím, jak to auto jede…
Škoda Superb Combi 4×4 2.0 TDI Laurin&Klement (2016)
Škoda Superb Combi se skoro nestíhá vyrábět, jaký je po ní hlad. Škodovka s tímto velkým modelem opět trefila do černého a zdá se, že terč tentokrát zasáhla s obdivuhodnou přesností. I ti, kteří jinak na Škodovku nasazují a tvrdí, že by si jí nikdy nekoupili uznávají, že je to dost povedené auto. A já se po více než tisícovce kilometrů za volantem vrcholné verze 4×4 Laurin & Klement nedivím ani té třetině zákazníků, která bez ohledu na peníze objednává právě vrchol nabídky.
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (2015)
Japonský kombík to nemá v nižší střední třídě vůbec jednoduché – Toyota by mohla vyprávět, Nissan a Mazda se do takových eskapád raději ani nepouštějí. Honda to tu a tam zkoušela a sále zkouší, což jí budiž připsáno ke cti. A aktuální modernizované provedení Civicu Tourer mne v mnoha ohledech přesvědčilo, že je to jedno z nejlepších aut v tomto segmentu – ze strany českých motoristů možná nedoceněné, a to hlavně kvůli tomu, že je cenovou politikou importéra naopak zase tak trochu přeceněné.
Škoda Octavia 1.6 TDI 4×4 (2015)
Škoda Octavia s turbodieselem 1.6 TDI (105 k) je jednou z nejprodávanějších motorizací. Dokonce se nabízí i v kombinaci s pohonem všech kol, a to za poměrně nemalý příplatek ve výši 55 000 Kč. Komu se taková investice vyplatí a jak se změní vlastnosti oproti výchozí velmi úsporné verzi? Je to ideální lyžařské auto pro české rodiny?
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (2015)
Peugeot u svého modelu 308 ověnčeného titulem Car of The Year 2014 předvádí downsizing jako z učebnice. Kombi s označením SW je docela kus auta, přesto by mu měl k důstojnému pohonu vystačit benzinový tříválec o objemu 1,2 litru přeplňovaný turbem. Papírové údaje jsou, jak už to tak bývá, na hraně uvěřitelnosti. Skutečný stav věcí jsem zjišťoval během týdenního testu.
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI (2014)
Netajím se tím, že Opel Zafira Tourer považuji od jeho příchodu na trh za jedno z nejlepších rodinných MPV v kompaktní třídě. Jeho hlavní slabinou byly zastaralé motory, a to hlavně ty naftové. To se mělo změnit příchodem nové generace turbodieselů s populárním objemem 1,6 litru. A změnilo se? Zjišťoval jsem během sedmi dní…
Subaru Forester 2.0 XT (2014)
Od původní, v dnešním měřítku téměř až zběsilé první generace turbo-Foresteru, se tento model proměnil v typické SUV, jež působí mnohem umírněnějším dojem. Neztratilo nic ze své konstrukční výjimečnosti, ale vyšlo vstříc masovým požadavkům natolik, že i ve své vrcholné verzi 2.0 XT s výkonem 240 koní poněkud ztratilo šťávu…
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDI (2014)
Za volantem většiny kompaktních MPV každý chlap hned zfotrovatí a všem je jasné, že nedělní večery po návratu z víkendu tráví luxováním interiéru a odlepováním žvýkaček z čalounění. Byť se automobilky i v tomto segmentu snaží zaujmout, moc emocí se jim do jejich výrobků vložit nedaří. Ostatně emoce samotné už dávno nestačí – ingrediencí je potřeba mnohem víc.