Subaru Outback 2.5 Lineartronic
Subaru i v době globální unifikace stále hrdě drží svůj prapor individuality dost vysoko – permanentní pohon všech kol a motory boxer. Přesto, nebo právě proto, to tato japonská značka nemá v Evropě úplně snadné a musí v rámci svých možností hledat inovace, kterými v tuhé konkurenci nejen udrží stávající zákazníky, ale přiláká i nové. Je implementace bezstupňové převodovky Lineartronic do Outbacku s objemným benzinovým čtyřválcem 2,5 litru správnou cestou?
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD (2014)
Toyota RAV4 slaví v roce 2014 dvacetileté výročí. Tento japonský model je průkopníkem kategorie vozů SUV, což je do dnešních dní víceméně jediná automobilová třída, která konsekventně zaznamenává růst. Jenže od dob, kdy byla RAV4 na trhu téměř jediná – a popravdě tehdy ani neexistoval na tyto vozy trh, se hodně změnilo. Dnes nabízí SUV skoro každá značka, konkurence je veliká. Má Toyota šanci v ní uspět s novou kombinací dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol?
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4Motion (2014)
Pokud chcete v zimě vyjet výše, než ostatní, můžete ke své cestě na vrchol použít i Volkswagen Golf Variant s pohonem všech kol. A pokud chcete být na horách co nejrychleji, asi budete pokukovat po motoru 2.0 TDI… a jste rázem u kombinace, která představuje i vrchol v ceníku.
Škoda Octavia RS 2.0 TDI Combi (2014)
Naftové motory ke škodovácké zkratce RS v novodobé historii patří už od první Fabie RS 1.9 TDI. Nikdy nešlo o ryzí sporťáky – nejenže to u masové značky ani nejde, ale ona to vlastně ani sama nechce. A tak i poslední generace Octavie RS následuje s motorem 2.0 TDI v Evropě tolik populární trend silných naftových kombíků. Čekali jste zázrak? Musím vás zklamat, ale vlastně ne tak moc.
Fiat 500L Living 1.6 MJet (2014)
Fiat 500, to už dávno není jen roztomilé malé autíčko pro ženskou do města. Rodina nesoucí toto označení se rozrostla – má spoustu dílčích verzí a hlavně přibylo čtyřdveřové provedení 500L… a k němu další verze s přídomkem Living, která ještě narostla do délky a může převést až sedm lidí! I přesto je Fiat s těmito modely na hraně zájmu – má problém, moc se o nich totiž neví.
Citroën C4 Picasso 1.6 HDI (2014)
Zvenku je Citroën C4 Picasso designově zajímavý, ale skutečná návštěva jiné planety vás čeká po usednutí dovnitř. Moje oči těkají po interiéru, trochu se ztrácím. Tohle je auto, v kterém se musíte zabydlet. Určitě není pro každého, a to je právě to, co se mi na něm líbí.
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi (2014)
Kia Cee’d v kombíku je typickým představitelem mainstreamu v nižší střední třídě. Je racionální volbou. Autem, u kterého do sebe tak nějak zapadá všechno důležité – cena, prostor, vzhled, výbava, jízdní vlastnosti… Když při hledání normálního spotřebního kombi v nižší střední třídě vezmete rozum do hrsti, určitě bude jednou z vašich zastávek i návštěva showroomu Kia.
Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2014)
Renault Grand Scénic považuji dlouhodobě za jedno z nejpovedenějších rodinných aut. Nijak zásadně neexperimentuje s interiérem, má normální příjemnou ovladatelnost, uvnitř je prostorný a variabilní a jeho kufr (bavíme se o prodloužené verzi Grand bez přídavných sedaček) je i pro pětičlennou rodinu dostatečně objemný.