Subaru Outback 2.5 Lineartronic
Subaru i v době globální unifikace stále hrdě drží svůj prapor individuality dost vysoko – permanentní pohon všech kol a motory boxer. Přesto, nebo právě proto, to tato japonská značka nemá v Evropě úplně snadné a musí v rámci svých možností hledat inovace, kterými v tuhé konkurenci nejen udrží stávající zákazníky, ale přiláká i nové. Je implementace bezstupňové převodovky Lineartronic do Outbacku s objemným benzinovým čtyřválcem 2,5 litru správnou cestou?
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD (2014)
Toyota RAV4 slaví v roce 2014 dvacetileté výročí. Tento japonský model je průkopníkem kategorie vozů SUV, což je do dnešních dní víceméně jediná automobilová třída, která konsekventně zaznamenává růst. Jenže od dob, kdy byla RAV4 na trhu téměř jediná – a popravdě tehdy ani neexistoval na tyto vozy trh, se hodně změnilo. Dnes nabízí SUV skoro každá značka, konkurence je veliká. Má Toyota šanci v ní uspět s novou kombinací dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol?
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (2014)
Když se objevil první Nissan Qashqai, přiznám se, že jsem mu neprorokoval moc světlou budoucnost. To auto bylo nejen těžko zařaditelné, ale mělo i nevyslovitelné jméno. „To se chlapci u Nissanu docela sekli,“ říkal jsem si. Jenže jsem se spletl. Hodně spletl. Zákazníci vůbec nehleděli na mou skepsi a tohle auto se jim naopak trefilo přesně do vkusu. Teď je tu druhá generace. Přijdu jí na jméno?
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD
Hyundai ix35 určitě není autem pro fajnšmekry, ale v mnoha ohledech připomíná „souboj“ českých šéfkuchařů. Když chcete vařit pro masy, musíte tomu podřídit spoustu věcí a přichystat pokrm, který bude chutnat většině. Hyundai ix35 vám sice vám nepřichystá žádnou řidičskou nirvánu a možná si na něm nepošmáknete úplně ve všech ohledech, přesto ale korejský recept Čechům chutná. Není divu, má všechny potřebné ingredience… a kromě toho, Češi mají hlad.
Fiat 500L Trekking 1.6 MJet (2014)
Tohle auto má italské geny se vším všudy – atraktivní vzhled a sebevědomý výraz vytváří dokonalou iluzi, že Fiat 500L Trekking nic nezaskočí, ale když jde trochu do tuhého, udělá vše proto, aby se vyhnul možná nepříjemné konfrontaci s terénem. Bahno mu vyhovuje hlavně jako imageový nástřik na karoserii, a to ještě v omezeném množství, aby neutrpěl jeho hezounkovský výraz. Pro koho je takové auto? No, vyhovělo by spoustě lidí, jen by o něm museli vědět…
Fiat 500L Living 1.6 MJet (2014)
Fiat 500, to už dávno není jen roztomilé malé autíčko pro ženskou do města. Rodina nesoucí toto označení se rozrostla – má spoustu dílčích verzí a hlavně přibylo čtyřdveřové provedení 500L… a k němu další verze s přídomkem Living, která ještě narostla do délky a může převést až sedm lidí! I přesto je Fiat s těmito modely na hraně zájmu – má problém, moc se o nich totiž neví.
Citroën C4 Picasso 1.6 HDI (2014)
Zvenku je Citroën C4 Picasso designově zajímavý, ale skutečná návštěva jiné planety vás čeká po usednutí dovnitř. Moje oči těkají po interiéru, trochu se ztrácím. Tohle je auto, v kterém se musíte zabydlet. Určitě není pro každého, a to je právě to, co se mi na něm líbí.
Škoda Yeti 2.0 TDI 4×4 Outdoor (2014)
Po modernizaci koncem roku 2013 dostal Yeti nový, výrazně hranatější výraz. Ztratil část svého předchozího já a ještě se rozdvojil na městkou a terénnější variantu.