Audi A4 2.0 TDI quattro (2016)
Audi bojuje kromě svých tradičních soupeřů BMW a Mercedes také s image značky, které chybí vyprofilovanost. Co na tom, že to podle mne není už možná deset let pravda, protože její hlavní konkurenti postupem času slevili ze svých hodnot. Dokonce bych řekl, že je Audi v tomto ohledu konzistentnější, než konkurenti – zatímco BMW zkomfortnělo a Mercedes zesportovněl, Audi stále drží svůj kurz. A po otestování nového modelu Audi A4 mohu s klidným svědomím prohlásit, že v nikdy nekončící konkurenční hře na přetahovanou aktuálně v žádném případě netahá za kratší konec.
Škoda Superb Combi 4×4 2.0 TDI Laurin&Klement (2016)
Škoda Superb Combi se skoro nestíhá vyrábět, jaký je po ní hlad. Škodovka s tímto velkým modelem opět trefila do černého a zdá se, že terč tentokrát zasáhla s obdivuhodnou přesností. I ti, kteří jinak na Škodovku nasazují a tvrdí, že by si jí nikdy nekoupili uznávají, že je to dost povedené auto. A já se po více než tisícovce kilometrů za volantem vrcholné verze 4×4 Laurin & Klement nedivím ani té třetině zákazníků, která bez ohledu na peníze objednává právě vrchol nabídky.
BMW 320d (2015)
Doba se změnila a benzinové motorizace, natož šestiválce, upadají v zapomnění. A tak už je dlouhá léta nejprodávanější verzí BMW řady 3 naftové provedení s označením 320d. V aktuální generaci má navzdory označení TwinTurbo pouze jedno přeplňování a výkon 184 koní, a protože jsem s ním během testování najel několik tisíc kilometrů, znám teď dost dobře jeho silné i slabé stránky.
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (2015)
Japonský kombík to nemá v nižší střední třídě vůbec jednoduché – Toyota by mohla vyprávět, Nissan a Mazda se do takových eskapád raději ani nepouštějí. Honda to tu a tam zkoušela a sále zkouší, což jí budiž připsáno ke cti. A aktuální modernizované provedení Civicu Tourer mne v mnoha ohledech přesvědčilo, že je to jedno z nejlepších aut v tomto segmentu – ze strany českých motoristů možná nedoceněné, a to hlavně kvůli tomu, že je cenovou politikou importéra naopak zase tak trochu přeceněné.
Škoda Superb 2.0 TDI (2015)
Nová Škoda Superb má být technologickou výkladní skříní mladoboleslavské automobilky. Jedná se o auto, které dostalo do vínku doposud nebývalý počet technologií, elektroniky a různých systémů. Nevyužívá sice všechny možnosti, které jsou v regálech koncernu VW k dispozici, ale nemyslím si, že by těch pár chybějících věcí nějak zásadně ovlivnilo úspěch tohoto opět velmi prostorného manažerského vozu střední třídy.
Mercedes-Benz C 220 Bluetec (2015)
Aktuální generace Mercedesu třídy C ještě dále dokazuje, jak se vyrovnaly vlastnosti v prémiové střední třídě. Už dávno totiž neplatí, že by Mercedes C byl zásadně pro „starý“. Naopak, byl jsem sám příjemně překvapen, jak suverénní dokáže na silnici být, a to i s turbodieselem pod kapotou.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (2015)
Peugeot u svého modelu 308 ověnčeného titulem Car of The Year 2014 předvádí downsizing jako z učebnice. Kombi s označením SW je docela kus auta, přesto by mu měl k důstojnému pohonu vystačit benzinový tříválec o objemu 1,2 litru přeplňovaný turbem. Papírové údaje jsou, jak už to tak bývá, na hraně uvěřitelnosti. Skutečný stav věcí jsem zjišťoval během týdenního testu.
Tesla S (2015)
Tesla jako automobilka sice neměla úplně šťastný začátek, ale zejména díky modelu S si postupně získává své místo na slunci. Elegantní elektromobil totiž konečně nabízí všechno, co od auta s prémiovou cenovkou očekáváte: vyjadřuje určitou společenskou image, je luxusní, přináší důstojnou dynamiku a konečně svou využitelností uspokojí praktické nároky běžné rodiny. Nemá to ale nějaký háček?